11.513 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Frontline vs Bayvantic Frontline vs Bayvantic

Hej..

Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen på Frontline og Bayvantic er ?

Har været inde og læse i forskellige debatter, ang. lopper.
Og har altid brugt Frontline til mine hunde, men så faldt jeg over en som havde brugt Bayvantic, som hun beskrev med at det skulle beskytte lige så godt som Frontline, og at frontline jo ikke hjalp mere ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frontline vs Bayvantic
  • #2   12. aug 2010 Frontline til enhver tid da bayvantic ætsede stort hul i min hund smiley
    Men forebygger ikke og min hund får heldigvis aldrig lopper.

• #3   12. aug 2010 Ved ikke hvori forskellen ligge. Men ved Frontline ikke virker, det gør Bayvantic. Ihvertfald her

• #4   12. aug 2010 Ville klart vælge Bayvantic af de to, da lopper og flåter er blevet resistent overfor frontline.

Men bayvantic må ikke anvendes hvis man har kat da de kan dø af det.

• #6   12. aug 2010 Ingen af delene bruger kun Adventage her i huset, det virker og så må det bruges på syge hunde, hvilket de andre ikke må....

• #7   12. aug 2010 Bruger ingen af delene..
    Mine hunde får hvidløg i deres mad.
    nægter at hælde gift på dem..

• #9   12. aug 2010 Min dyrlæge sagde at han altid ville anbefale front line frem for Bay..
    Da Bay.. Havde et ry for at være allergifremkaldende.
    Og at der var flest bivirkninger ved den.
    Om det er sandt ved jeg ikk, men jeg bruger front line

• #10   12. aug 2010 Min dyrlæge sagde at han altid ville anbefale front line frem for Bay..
    Da Bay.. Havde et ry for at være allergifremkaldende.
    Og at der var flest bivirkninger ved den.
    Om det er sandt ved jeg ikk, men jeg bruger front line

• #11   12. aug 2010 hmm,, kan læse på det hele at der er delte meninger omkring "loppemidler", så tror jeg må ringe til dyrlægen og se hvad han mener ?,
    Kunne være han nævnte noget helt andet ?? smiley

- Tak for alle svar smiley

• #12   12. aug 2010 Jeg spurgte dyrlægen i sidste uge hvad forskellen var da jeg skulle købe

Han sagde at den største forskel var at ved Bayvantic bidder flåterne sig slet ikke på hundene, men det gør de med frontline, de bliver bare ikke siddende... selvfølgelig kan man aldrig sige aldrig men bayvantic skulle dække bedre end frontline

Det evar sådan nogenlunde hvad jeg husker at han sagt (dog ikke ordret)

• #13   12. aug 2010 Ja så vil jeg lige komme med min vurdering- jeg har altid brugt frontline combi- men her sidste gang valgte jeg bayvantic fordi min dyrlæge sagde at den var bedst mod flåter og det er nu flåter jeg er mest bange for på mine hunde fordi de kan slæbe alverdens baktier med sig rundt..
    jeg ville ønske jeg ALDRIG havde brugt det, for nu står jeg med 4 hunde med hudbetændelse- plus den sidste af vores har haft lidt, OG en hvalp solgt herfra(køber har self fået alt dette her afvide)
    Alle hunde fik bayvantic og få dage efter begyndte de så småt t have problemer. Især min hanhund der mistede en masse hår og hans hud var dobbel så tyk, bar af betændelse.
    Jeg har nu hver 10 dag haft de 3 værste hos dyrlæge de sidste 2 mdr og vi har prøvet alt muligt mærkeligt.....og det er faktisk ved at være temmelig opgivende- der er kommet fremskridt, men min tålmodighed er ved at slippe op.
    Min dyrlæge og jeg er bestemt ikke enig i årsagen da hun mener det er allergi og jeg mener det er loppemidlet- for jeg synes sgu det er temmelig pudsigt at alle hundene skulle få allergi samtidig MEDMINDRE det er selve loppemidlet eller noget deri de ikk kunne tåle.

Jer der har held med det- fantastisk- jeg tør sgu slet ikk bruge noget af det der mere- for hundenes skyld og min pengepung........!

En lille bøn til jer der har haft dårlig erfaring med bayvantic, vil i ikke være så søde at skrive en pb til mig, hvorn jeres hund reagede og hvad i/dyrlægen gjorde ved det...... jeg mangler svar, hjælpemidler og idder til at kurrere det... på forhånd tak

Min venindes hund har lige præcis fået det samme.......-skrev hun i dag.

• #14   12. aug 2010 Hsr du prøvet at opsøge en anden dyrlæge?
    Har aldrig hørt om en dyrlæge der ikke vil indrømme det er loppemidlet, specielt ikk når det har ry for at have de bivirkninger?

• #15   12. aug 2010 jeg bruger kun frontline , bayvantic har brandt store åbne sår på mine hunde. Jeg køber frontline på nettet i tyskland , næsten halv pris

• #16   12. aug 2010 jeg bruger baywanti til mine hunde, frontline kan 2 af mine hunde ikke tåle (allergisk reaktion overfor front) plus pelstab

• #17   13. aug 2010 Hvidløg, luposan og Cur1 har ingen effekt på troldepus....

• #18   13. aug 2010 Altid frontline combo, og aldrig forebyggende, kun som behandlin.

• #19   13. aug 2010 min den sorte af hunde måtte aflives pga frontline. min eks havde givet ham en tur, og så gik det ellers ned af.. hunden blev syg og mere og mere syg. Hans stofskifte virkede slet ikk mere. og han fik allergi, især overfor støv og pollen. Min eks havde snakket med vores dyrlæge om det, og det var den sidste så den blev brugt. (De havde ikk reageret på det før..)
    Det korte af det lange er at hunden blev død syg og måtte aflives. Derfor bruger jeg ALDRIG frontline mere, kun til kattene. Rigtig mange hunde blive syge af frontline.. Min oplevelse. Bruger Bay nu og det gør mine forældre også. Ingen af den af reagede som nogle af de andre der har skrevet ind.

• #20   14. aug 2010 Man skal være meget forsigtig med hvad man bruger af disse produkter til sin hund.. bayvantic feks kan collier/bordere ikke tåle da de har et gen som reagerer på dette.. så man bør lige tjekke med sin dyrlæge inden man propper disse produkter i sin hund.. de kan faktisk dø af dem hvis man er uheldig!;-(

• #21   14. aug 2010 Jeg ville hverken bruge Frontline eller Bayvantic. Frontline fordi det ikke virker og Bayvantic fordi jeg har hørt om flere hunde der reagere dårligt på det.

Jeg bruger en mix af Advantage og Capstar - og kun når de har lopper.

Kommentér på:
Frontline vs Bayvantic

Annonce