7.148 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 65 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776

Billig hundemad Billig hundemad

Jeg skulle ned og hente noget hundemad for min ven - og da jeg kom derned fandt jeg den 5 kg pose jeg skulle have og så så prisen 29,95 smiley

Jeg har aldrig selv købt billigmad til hunde - så jeg var da ved at falde på røven. Jeg giver selv 400 kr for samme mængde til Lilly.

Så er det jeg tænker - hvordan kan de gøre det så billigt? Hvad indeholder mit foder, som det købmandens ikke gør?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billig hundemad
  • #1   14. aug 2010 Ha ha ha ha smiley

Nu har jeg to hunde, som IKKE kan fordrage dyrt foder.
    Så herhjemme får vi billigt foder, og mine trives i bedste velgående - men jeg kan godt finde på at købe noget af dyrlægens og så blande i, og nogle gange spiser de det, men langt de fleste gange sortere de det dyre fra, og spiser det billige smiley Jeg putter iøvrigt lakseolie i - da det tager det værste fæleri!

Ja jeg tror da der er for og imod med alt foder ligegyldigt prisniveauet - det vigtigste er vel bare at hundene har det godt, og udvikler sig som de skal smiley

• #2   14. aug 2010 Vi giver 90kr for 15kg tror nok det hedder Multifit fra Maxizoo smiley

• #3   14. aug 2010 Det er nu ikke det mit spørgsmål går på. Det er hvordan det kan lade sig gøre? Hvad er der i mit Royal Canin foder, som der ikke er i First Price hundemad smiley

• #4   14. aug 2010 400 kroner for 5 kg hundemad.......øhhhh...... så må hver enkelt lille pille sku være poleret een efter een.... og bagefter malet over med 18 karat guld.

Godt nok er jeg glad for mine hunde... og de får god mad....... men der står jeg sgu af.......400 kroner for 5 kg.......næææ....
    Og hvis du giver det samme for 5 kg til Silas..... tjaaa.... .undskyld så er du ,,,,, hmmm... nej det siger jeg ikke ...Ha ha

• #5   14. aug 2010 Jeg giver ikke penge for Silas foder, så kender ikke prisen, derfor jeg bruger Lillys foder som eksempel. Men det ligger deroppe af. Det er også Royal Canin men ikke specialdiæt.

• #6   14. aug 2010 Vi gir 500 ca for 10 eller 12kg til Sofus af RC

• #7   14. aug 2010 Der er stadig langt fra 60 kr (2x5kg) til 500 kr - vil virkelig gerne vide hvordan de kan gøre det så billigt.

• #8   14. aug 2010 prøv at læse på dit eget foder og det billige for at se om der er forskel, jeg bruger osse royal canin foder men det koster da ikke 400kr

• #9   14. aug 2010 Så skulle du kikke på nettet...... jeg ved ikke hvor du køber foder henne.... ( måske hos guldsmeden )....... for jeg mener ikke det koster 400 kroner for 5 kg....... ikke en gang for 15 kg.....

• #10   14. aug 2010 Tinna - tror det er fordi det er affaldet der er i det billige !

Ja Sofus spiser også altid overe ved naboen fordi de køber mad i Netto han kan meget bedre lide det mad - det er fordi de kommer sukker et eller andet over så det dufter bedre !

De siger jo at vi mennesker selv burde kunne spise det fra RC - så det er jo nok det bedste der kommer deri !

• #11   14. aug 2010 NIITTIB - aaaah - vi gir som sagt 500 for 10 eller 12 kilo kan ikke huske præcis hvor meget ! Og det er Royal Canin til golden retriever smiley

• #13   14. aug 2010 NITTIB: Jeg køber Lillys mad hos dyrlægen og mener også der måske er 6 kg i til 400-et eller andet. Jeg kan kun købe Lillys mad hos dyrlægen.

Men så tager vi S & D's eksempel i stedet smiley

• #14   14. aug 2010 Ulla: Mine hundes RC har nu begge Ris som første ingrediens smiley

• #15   14. aug 2010 Jeg giver 400 kroner for 13 kg .. hos Olivers.....og den sidste underundersøgelse der er lavet , skulle det være bedre end RC.
    Iøvrigt blev der også sagt , at der faktisk ikke er nogen forskel på , om man fodrer med det billige eller det dyre......det ene er ikke bedre end det andet ... vitaminmæssigt osv.... :O)

• #16   14. aug 2010 Nu er det ikke noget jeg vil give mine hunde uanset - jeg undrede mig bare over at prisen kunne være så lav. Havde selv forventet at den var lavere end mit foder, men da ikke under 100 kr. smiley

• #17   14. aug 2010 de første 4 ingridienser i vores er tørret fjerkræ kød og ris - majs og tørret oksekød... Vi har dog købt labrador denne gang for at se om han bedre kunne lide det smiley

• #18   14. aug 2010 altså jeg har skiftet min hun fik sådan noget fra føtex ikke det billigste ,,,men hun havde svært ved at spise de store stykker det var i ,,,så skiftede hende over til RC vil lige sige hun lugter meget bedre både i pels og ud af munden ..ved ikke hvad forskellen er men noget er der i hvert fald

• #19   14. aug 2010 Tak Marie, men ved ikke om jeg tør købe foder i udlandet smiley

• #20   14. aug 2010 Jeg bruger faktisk kun Olivers , fordi de bringer ud gratis.... ( lige til døren )...... gider ikke ta' bussen med 13-15 kg hundeman .

Før i tiden fodrede ....( faktisk i 40 år ) ... har jeg købt det billige..... og mine hunde er sgu ikke sundere på det dyre.... end de vad på det billige.... såååå..... jeg ved ikke rigtigt.....
    Jeg tror man betaler for navnet........Det er det samme med tøj...tasker... sko.. osv

• #21   14. aug 2010 *GG*.... hundeman = hundemad.... :O)

• #23   14. aug 2010 Jo, men den ligger jo hos min ven. Afleverede fodret hos ham, efter jeg havde købt det. Er først efter jeg er kommet til at tænke over det.
    Har søgt på nettet, men kan ikke finde nogen deklaration der.

• #25   14. aug 2010 Jeg må lige kigge efter næste gang jeg besøger ham, så jeg kan få svar på mit spørgsmål smiley
    Synes stadig det er vildt at de kan gøre det så billigt.

• #26   14. aug 2010 Tinna synes det er vild du skal give så meget for Lily`s foder jeg bruger også RC til Gizmo og han får sensible så det er dyre end det alm og der koster 9,5 kg omkring 400 kr, nu er jeg så medlem af opdrætterklubben og får det noget billigere..

Men synes du skal kigge på denne side der køber jeg Fluffy`s foder da jeg nægter at give de vilde priser som dyrlægen tager, hun køre nemlig Hills l/d til leversyge hunde og jeg får fra England af 14 kg tørfoder samt 12 dåser vådfoder leveret til min hovedør for 700 kr og for tørfoderet alene skal jeg give 800 kr hos dyrlægen... Så det er noget af en besparelse... Og de er rigtig gode på den side.

www.chemistdirect.co.uk

• #27   14. aug 2010 Lilly får Royal Canin Urinary - så prisen er hvad den er. Og jeg giver hende kun tørkosten, der er også dåsemad, men det har jeg ikke råd til i længden. Kunne få det billigere hvis jeg køber 14 kg for lige knap 700 kr., men kan ikke slæbe 14 kg hjem med bussen smiley

Er ikke vild med at købe foder i udlandet.

• #28   14. aug 2010 Det kan jeg desværre ikke. Kender ikke ret mange der har bil eller som gider køre mig. Men klager heller ikke over prisen... eller jo nogen gange smiley

• #29   14. aug 2010 Nu har jeg ikke læst alle indlæggene i tråden, men mit bud på, hvordan de kan lave det så billigt er:
    - De lader de "dyre" producenter om at lave alt forarbejde, forskning o.s.v. og så efterligner de bare det

- De bruger billigere råvarer: f.eks. affald fra produktion til menneskeføde, korn, roeskræller m.v.

- De behøver ikke bruge en masse penge for at reklamere for deres brand

Det svarer lidt til at en flaske ketchup kan koste mellem 8 og 35 kr for samme mængde. Ofte er der kun navnet til forskel.

• #30   14. aug 2010 Miemiv: Du har nok ret. Deres indpakninger er heller ikke specielt fancy og den slags koster vel også smiley

• #32   14. aug 2010 Hvis man ligger de procenter sammen gir det heller ikke mange. Hvad er der i for resten?

• #34   14. aug 2010 Nej det har du ret i. Det lyder også lidt klamt.

• #38   14. aug 2010 Tror egentlig ikke der er den store forskel. Vedr kødprudukter så er det nok affaldsprodukter ved begge typer foder.
    Som med så meget andet, så betaler man dels for navnet, og mange foderfirmaer laver selv både billigoder og dyrt foder. Mange gange er den eneste forskel bare posen det kommes i.
    Bl.a. div salater, som hønsesalat. Det er den samme maskine der sprøjter salaten ud, men bare i flere forskellige bægere.

• #39   14. aug 2010 På et tidspunkt blev der faktisk lavet en test over hundefoder.. og ud fra vitaminer og hvad der ellers skulle være i foderet så blev det den fra Aldi som blev testet bedst og så er prisen jo også billig; vil prøve at se om jeg kan finde testen og sætte den ind. Men et eller andet sted så tror jeg at vi mennnesker selv vælger at "forkæle" vores hunde og sige at dette foder(et eller andet mærke) det er bare det bedste til min hund og fred være med det, det er heldigvis alles eget valg;;--))

• #40   14. aug 2010 jeg har 2 schæfer som begge er meget aktive og har svært ved at tage på tror jeg har prøvet alt hundmad da jeg skulle finde noget de kunne tage på af så nu køber jeg doggi i brugsen 20 kg for 150 kr og det er det eneste indtil vider de tager på af

• #41   14. aug 2010 min gamle hund Gimle fik billig mad fra Bilka. Bastian 15 kg til 90 kr. det kunne han rigtig godt lide og ALLE kommenterede at han var rigtig flot og at de kunne se han ikke fik det billige lort. og de var overrasket når jeg fortalte at han fik det billige.

ved ikke helt hvad forskellen er.
    men tror også en del af prisen på det dyre er navnet..
    lige som med tøj og andet. der er bare nogen ting hvor navnet er nok til at prisen stiger lidt..

• #42   14. aug 2010 ja vores hunde ved udemærket godt hvad de vil have, køber vi billigfoder fra købmanden, så spiser de bare ikke noget, køber vi hills så spiser de heller mere end de lige kan overleve på det. så her i huset vil de kun have rc.

• #43   14. aug 2010 Nu har jeg ikke læst det hele
    Men nogle af de dyre er primært dyre fordi de er opreklamerede
    men mange af de dyre er jo dyre fordi indholdet er bedre
    Jeg fodre fx med wolfsblut (der i DK koster 649 for 15 kg)
    Første ingridiensen er KØD og der er 70-80% kød i og det er ikke affaldskød, altså kødmel og biprodulter, men rigtigt kød. Og aå er der ikke fyld produkter i som hvede og majs

• #44   14. aug 2010 Jeg har altid fodret Simmer i den dyre ende af skalaen , dvs.

Ziwi Peak , RC , Orijen

men alligevel har han fået allergi

ved skisme ikke hvad der er bedst , men jeg fortsætter ihvertilfald på RC Allergetic indtil videre ( skal bare lige have hans mave igang igen )

• #47   14. aug 2010 Fra hvalp af har min labs fået RC, da jeg troede at det var godt. Men jeg er da heldigvis blevet klogere...

Nu står jeg så også med en hund med allergi.

For eftertiden holder jeg mig til produkter UDEN korn og ris i, da min hund ikke kan tåle lagermider.

• #50   14. aug 2010 Altså jeg har det sådan at jeg vil ikke betale for affald, så derfor køber jeg ikke det billige foder.

• #51   14. aug 2010 Tak for alle jeres svar.

Noget der også undre mig er, at fx Lillys sygdom blæresten, står der at det dannes ved hunde der har spist forkert kost eller hunde der ikke drikker nok.

Men Lilly har hele sit liv drukket nok og spist RC - så det undre mig hvorfor hun har fået det.

• #52   14. aug 2010 jeg ved ikke hvordan det kan lade sig gøre - vi bruger rc og/eller hills nature (mener jeg det hedder) - men jeg undersøgte lidt om billigt foder og fandt frem til at den fra aldi (grøn pose) til 10kr pr kg er den bedste af de billige - der er 3kg i posen til 30kr smiley

• #53   14. aug 2010 Martin J

Det er ret ligemeget om lagermiderne er levende eller døde.

Jeg havde en hest som var allergisk overfor lager- og støvmider, og som ikke måtte få korn af nogen art (prøv du lige at forklare dét til opstaldningsstedet :D)
    Og ifølge min daværende dyrlæge gjorde det ingen forskel, hvad "form" lagermiderne kom i, så længe de var der.... Noget med et protein (så vidt jeg husker) de indeholder, som dyrene reagerer på..

• #54   14. aug 2010 Hvor køber man Ekanuba? sad lige og kiggede på deres hjemme side, og synes deres foder lyder rigtig fornuftigt.. men kan ikke se om man kan bestile det, Eller om man tager til dyrlægen og henter det?

• #55   14. aug 2010 Prøv at kikke på ....OLIVERS........ved sammenligning med andre mærker , synes jeg det er det bedste........... håber linket virker.....

(link fjernet)

• #57   14. aug 2010 Ulla: Som sagt, dem jeg fodre med er ikke fuld af majs.

• #59   14. aug 2010 Der er nok også majs i, men ikke som første ingrediens. Det er ris.

• #61   14. aug 2010 Ulla: Har ikke noget valg - Lilly er på Unrinary - kan ikke ændre den, så får hun blæresten og skal opereres.

• #63   14. aug 2010 Aner det faktisk ikke. Spurgte dyrlægen og de sagde Royal Canin. Har prøvet at søge, men kan ikke finde noget.

• #65   14. aug 2010 Aner det ikke, men hvis hun får andet går der få timer og så tisser hun blod, så tror bare jeg holder mig til det smiley

• #67   14. aug 2010 Ej ligefrem at påstå at der er det samme i, vil jeg ikke mene man kan. Nu bruger vi acana, mest fordi det er det nala gider, men også fordi jeg ved at det er kvalitets kød der anvendes i produktionen. Det fremstilles i canada hvor kravene er højere end steder i Europa. dette er også grunden til at jeg gerne betaler det mere for det.

• #68   14. aug 2010 hvor kører folk på nogle?

Man skal dælme passer på med ikke at være for nærtagende, for ellers får man sig en hård medfart her i livet.

Hvordan kan du se det logiske i at acana eller wolfsblut indeholder det samme som det billige fra aldi? ved et simpelt kig på indholdsfortegnelsen vil der tydelig kunne ses forskel.

Jeg mener ingen steder at hverken mig eller ulla har udtalt os om at folk der bruger billigere foder end os selv ikke bør have hund eller lignende? Sp kan slet ikke se hvorfor du føler dig fornærmet over det?

• #72   15. aug 2010 Ja, jeg vil personligt hellere betale flere penge for ordentlige råvarer, istedetfor at betale færre, for dårlige fyldingredienser og biprodukter.

Jeg vil gerne vide, at det rent faktisk er kød min hund får, og ikke næb, sener, brusk og den slags.

Vi betaler gladeligt i dyre domme for, at vi selv kan få kvalitetsbøffer, fuldkorn og så videre - hvorfor så gå på kompromis med hvad hunden får smiley Den spiser alligevel kun for en brøkdel, af hvad ''menneskemaden'' koster pr. måned..

• #77   15. aug 2010 Tja, altså i det foder jeg bruger er der ikke korn eller bi-produkter i . Så man kan bestemt ikke sige at de billige fra Aldi er det samme.

• #79   15. aug 2010 Som der står i den sidste linie .... ( i det sidste link )
    ....................................................................................
    " Som hundeejer er det derfor vigtigt at holde øje med, om hunden er glad og livlig, har skinnende pels og en velfungerende mave. Ellers må man skifte foder ".
    ...................................................................................

Så hvis hunden passer med ovenstående .....( selvom den får mad fra Aldi ).......... så kan jeg ikke se noget problem i , at foderet er billigt....:O)

• #81   15. aug 2010 Må som sædvanligt i foderspørgsmål erklære mig enig med ulla

• #83   15. aug 2010 Tja, hvad andre fodre med må de selv om. Der er bare visse ting jeg vælger ikke at købe, herunder foder af ringe kvalitet (uanset pris)

• #84   15. aug 2010 Palle P

Jeg siger heller ikke, at det ikke skulle være guf for dem, men det er billigt, og når jeg selv skal betale vil jeg hellere betale for gode råvarer, end for ting der, hvis det ikke skulle bruges i hundefoder, ville være blevet smidt ud smiley

Lulu får skam tørrede sener ved siden af, til at gnave i smiley

• #86   16. aug 2010 Det er utroligt at ALLE hunde ikke er uddøde for maaaaange år siden....... for hvad gjorde man dog , inden tørfoderet blev opfundet....;O)

• #87   16. aug 2010 Tror nu stadig det er mest et spørgsmål om hvad den enkelte hund fungere på.
    Mange siger Olivers er et godt foder.Mine fik mat pels og kløede sig som åndsvage af det. Så kan det være et aldrig så godt foder, men godt havde de det ikke.

• #89   18. aug 2010 charlotte
    det er vel ikke fordi majs er hundeejerens fjende nr 1
    for mit eget vedkommende gider jeg bare ikke betale for noget der bare er fyld og som ikke bliver optaget og dermed bare er ekstra lort på gåtur eller i haven

• #91   18. aug 2010 jeg fodrer med wolfsblut og der er stivelsen kartoffel

• #92   18. aug 2010 Betina L: Ved du hvor meget sukker der er i det foder? Det kan jo være det er sukkerindholdet der gør at hunden er vild med det.

• #94   18. aug 2010 Pedigree og Whiskas (katemad fra samme firma) er i mine øjne på linje med de billigste supermarkedsprodukter kvalitetsmæssigt. De har så formået via enorme reklamefremstød at få øget deres salg enormt. Men det bliver deres produkter ikke bedre af - men de er til gengæld kommet op i en prisklasse der svarer til kvalitetsprodukterne, og det er ikke p.g.a. bedre råvarer og kvalitet men p.g.a. at forbrugerne skal betale reklameomkostningerne, og det er der mange der gladeligt gør fordi de tænker: Det er dyrere end de andre mærker, ergo må det være bedre.........

Det eneste rigtige er at se på ingredienslisten/varedeklarationen og derefter se om det står i forhold til prisen og sidst men ikke mindst: se om hunden/dyret trives på det foder den får.

Jeg har selv købt noget i Kviskly x-tra som ikke er det ringeste discountfoder, men er gået over til Fromm, som jeg mener er betydeligt bedre og ikke ret meget dyrere på sigt.

• #96   20. aug 2010 Betina
    Nu er korn jo ikke det bedste at fodre med

• #97   20. aug 2010 Jeg skriver at det IKKE er det bedste
    Jeg har bevidst valgt et foder helt uden korn
    Tror ikke der er nogen der mener at korn er det bedste

• #99   20. aug 2010 Orijen, Taste of the wild og Wolfblut kunne være eksempler på fodertyper uden korn og bi-produkter.

Kommentér på:
Billig hundemad

Annonce