{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Tilbageholdte mælketænder!? {{forumTopicSubject}}

Leopold har to sæt fortænder - har fundet frem til på nettet at det er det der hedder "tilbageholdte mælketænder" (Det er ihvertfald det jeg tror det er?) - og vist er ret almindeligt hos små racer som griffon og pekingeser, som Leopold bla. er en blanding af..

Men er der nogen der har erfaringer med dette!? Skal jeg gøre noget - udover at holde øje med det!? Jeg tænker her - kan man fodre med hårde ting som hjælper på at de falder ud eller!?

Har forsøgt og tage et billede - dårlig kvalitet pga. mobil kamera, og så er det dælme svært at overbevise Leopold om at han skal ligge stille mens jeg tager billeder ind i hans mund! smiley

(link fjernet)

Der er 4 små tænder ovenover hans rigtige "tandsæt"..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbageholdte mælketænder!?
  • #1   18. aug 2010 Du skal have ham til dyrlæge og have hevet mælketænderne ud

  • #2   18. aug 2010 Det er mere almindeligt end ualmindeligt at små racer skal have skåret deres mælketænder ud, for tænderne sidder i to tætte rækker, hvor bakterier kan skabe huller, og fordi hunden kan få et skævt bid. Du skal til dyrlæge, hvor hunden lægges i fuld narkose og får gjort indgrebet.Et par dage efter kan den spise almindelig mad, men må ikke få noget hårdt den næste uge, da de blivende tænder kan være løse.
    Ofte må man afsted et par gange, fordi alle mælketænder ikke kommer på en gang.


  • #3   18. aug 2010 Det har jeg også prøvet, min gamle lab. tabte ikke sine hjørnetænder og havde også dobb. sæt, dem var han ude og få fjernet ved dyrlægen.


  • #4   18. aug 2010 amon skal faktisk til dyrlæge den 31. og have trukket en retarderet mælketand ud smiley -og ja, det kaldte dyrlægen det...
    det er en af hans hjørnetænder i undermunden, der ikke er faldet ud endnu, selvom den har siddet løs siden han tabte alle de andre...


Kommentér på:
Tilbageholdte mælketænder!?

Annonce