{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

ØV - 8 hjørnetænder :( {{forumTopicSubject}}

Ja, af en eller anden underlig årsag synes Ducati at det er smart at rende rundt med hele 8 hjørnetænder! I overmunden sidder de blivende lige bag mælketænderne og i undermunden sidder de på indvendige side. Dem i undermunden begyndte at komme frem for 1½ uge siden, og de små er endnu knap løse. I overmunden begyndte de at titte frem i denne her uge.

Jeg snakkede med dyrlægen i fredags - og han gav os en uge til at de skulle blive løse, ellers skal de hives ud smiley SÅ Ducati har til imorgen til at få skubbet de nederste sataner løs!! grr..

Det er ellers ifølge dyrlægen ret unormalt at store hunde som malinois har tilbageholdte mælketænder.

øv øv, nogen med erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØV - 8 hjørnetænder :(
  • #2   27. sep 2012 Kødben havde stor effekt herhjemme hvor labben også var meget sent til at smide sine mælketænder

  • #3   27. sep 2012 Nanna havde dobbelt tænder i 4 uger. Derefter faldt de selv ud og hun har perfekt bid nu. Giv det mere tid!

  • #4   27. sep 2012 Trække/ruske leg og kødben eller andre gnave ting, så skal den nok få hvalpe tænderne til at rokke løs...

  • #5   27. sep 2012 Siger som Malene..
    Her hjemme rendte Nelly også rundt med dobbelt tænder i et stykke tid, og de var heller ikke løse, og en dag jeg kiggede var de bare ude, og de havde ikke siddet løst på noget tidspunkt..
    Så jeg ville også give det mere tid. Og som nogle af de andre forslår, så kan et godt ben, eller ruske lege med et stærkt torv, være en god måde at hjælpe dem lidt på vej(:


  • #6   27. sep 2012 -(må nok lige tilføje at Nelly har det flotteste bid idag(: )

  • #8   27. sep 2012 Det er bare det at jeg er blevet anbefalet ikke at lave trækkeleg med hende pt, fordi hun skal være IPOhund, og derfor ikke må få dårlige oplevelser med at trække (hvis tænderne er ømme)...

    Ben får hun hver dag for tiden.

    Ville I så bare ignorere at dyrlægen sagde de skulle ud?


  • #9   27. sep 2012 Jeg ville lige gi det 1-2 uger mere..

  • #11   27. sep 2012 Det er skam ikke fordi vi er stressforskrækkede her!

    Havde hun været helt ligeglad og alligevel havde trukket som hun gjorde inden tandskiftet, så havde jeg bare fortsat. Men hun har pt et uroligt bid, og det mener både opdrætter og trænere skyldes tandskifte - og at jeg pt ikke skal trække med hende. Både for at hun ikke kommer til at synes det gør ondt men også for ikke at træne det dårlige bid - så vi skal til at træne os ud af det igen.



  • #13   27. sep 2012 Jeg vil da gerne undgå at hun skal ind og i narkose - det er da aldrig "bare".

    Kender ikke nogle ligesindede hvalpe. Viska vil gerne trække, men hun bliver for voldsom og bruger hendes poter i hovedet af Ducati smiley


  • #17   27. sep 2012 Birgitta: ja det skal jeg ik kunne sige. De rusker da af og til, men ikke så længe af gangen, for til sidst bliver Ducati for kørt op og bliver sur over ikke at vinde!. Og nej Viska er ikke en hvalp, men meget overbærende overfor små sylespidser smiley
    - jeg lod dem lige trække lidt superviseret. Og da de var færdige havde Ducati smidt TRE (!) "kindtænder" eller hvad man kalder dem, der kommer efter hjørnetænderne.

    Og så fik vi bagefter Ducati i ro og kigget længe på tænderne. og vi kan se at de nederste er skubbet mere udad end tidligere. Så de blivende er da på vej i den rigtige retning.



  • #22   29. sep 2012 Og så en sidekommentar : hvis alle nu undlod at avle på hunde med tandproblemer, så kom vi jo over problemerne. Det er nemlig arveligt at mangle tænder, ikke kunne skifte tænder selv, samt tendens til syge tænder.

  • #25   29. sep 2012 Nej jeg har godt læst at der skrives 7 måneder - men min dyrlæge fortalte mig sidste år, at nye undersøgelser viste at hundens bid kunne blive påvirket af at have dem siddende i blot nogle uger.

    I morges havde D heldigvis smidt den ene af de nederste smiley så vi klør bare på. Og ja, hun bliver 5 mdr på onsdag.


  • #26   29. sep 2012 Vibe R det har jeg nemlig også læst at man havde skiftet holdning, fordi bare en ekstra uge med dobbelt tænder kunne give problemer for de blivene tænder

  • #27   29. sep 2012 Ja... men samtidig siger min dyrlæge at man kan rette meget inden de bliver x antal måneder, hvis tandstillingen ikke er ok.

  • #28   29. sep 2012 ja det tror jeg også

Kommentér på:
ØV - 8 hjørnetænder :(

Annonce