{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

Øv :( 8 uger nu med brækket skinneben! {{forumTopicSubject}}

Min mor har lige fået en af vores hvalpe hjem i dag, og hun havde haft ham i ca to timer, så vil han ikke gå på sit ben. Vi går lige et par timer for at se om det er slaget, men hun kan se han har meget ondt. Så nu er vi lige kommet hjem efter en tur på dyrehospitalet, det lille pjok har brækket skinnebenet, så nu har han fået skinne på og skal gå med den de næste 14 dage. Øv øv smiley
Dyrlægen siger det ikke er nødvendigt med smertestillende til ham, altså med hjem. Andre der har nogen ide om det? synes måske godt han kunne have haft brug for noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv :( 8 uger nu med brækket skinneben!
  • #2   2. okt 2012 Nu er jeg ikke dyrelæge men har da selv haft brækket noget.
    Er det et rent brud og det er fikseret så gør det ikke ondt, da man ikke kan have ondt i selve knoglen.

    Hvis det ikke er fikseret / fikseret ordenligt så gør det ondt fordi det skraber / niver / trykker på kødet, så umiddelbart lyder det ikke dumt for mig, men vil da helt klart anbefale at holde øje med om den skulle ha smerter........


  • #3   2. okt 2012 det var godt nok tidligt at have problemer med sin vaps smiley øv og god bedring!

  • #4   2. okt 2012 ideen med ikke at smerte behandle, er vel at hvalpen skal holde sig i ro og ikke støtte på benet, som den måske ville gøre hvis den ikke kunne mærke den fik ondt i benet, men syntes godt at 14 dage lyder af meget lidt tid at skulle have skinne på...nu ved jeg godt der er forskel på dyr og menesker med et sådant benbrud ville da hos et menesker give 6-8 uger med gibs/skinne på?
    og så go bedring med den lille trold smiley


  • #5   2. okt 2012 Altså han får sprøjtet noget smertestillende ved dyrlægen her til morgen kl 8. men regner med at spørge ham om man ikke kan give ham et par piller med hjem, det er vidst fordi at nu er benet stabilt så det skulle ikke blive ved med at gøre ondt.
    Nicolaisen, det er fordi han er så ung at han heler hurtigt, nogen har den kun på i en uge, men det her er et rent brud, så derfor vil han gerne give det en uge ekstra.


  • #6   2. okt 2012 ok

  • #7   2. okt 2012 hold da op hvad var der sket siden den ku brække skinnebenet??

  • #9   2. okt 2012 vi har ingen ide om hvad der er sket, han var ufattelig vild da han kom hjem, men der har på intet tidspunkt været noget, hvor han faldt og skreg, men min mor måtte tage ham ud af sin hunde seng/hule, hvor han skreg, men hvordan det er sket, er et mysterie for os.
    - Nu er vi lige kommet hjem, og dyrlægen siger at det kan god være han kun behøver den på i en uge, men vi skal have taget røngten på tirsdag igen for at se.


  • #10   2. okt 2012 Uha... kender det kun alt for godt. Da min Cody var 4,5 måned, var der en anden hund der landede ned på hans ene bagben, så det brækkede tre steder. Det var heldigvis tre rene brud, så han skulle ikke opereres. Han havde skinne og gips på i tre uger, skulle holdes i ro i to uger efter, og kunne langsomt startes op efter de to uger. Vi havde dog fået smertestillende hjem.

  • #11   2. okt 2012 Sådan her ser det ud når man brækker skinnebenet smiley

    profilbillede
  • #12   2. okt 2012 Åååååh Cecilie det var dog forfærdeligt !! Dyrlægen var også meget i tvivl om hvorvidt han behøvede smertestillende, men vi skulle bare ringe hvis han fik brug for det, så kunne vi hente det.

  • #13   2. okt 2012 Det ligner min Cody meget godt, da han havde brækket benet. Han så sådan ud:

    profilbillede
  • #14   2. okt 2012 Ja, min hund så ret så ynkelig ud - og nu tør jeg jo så ikke lade ham lege med store hunde længere smiley

  • #15   2. okt 2012 Ja det ligner jo meget godt.. Hvordan gjorde de med det bånd der skulle rundt om maven på ham? Vores dyrlæge var meget obs på at den lille tissetrold var bagved båndet, men det gik ikke, så han var nødt til at ligge en nyt bånd længere oppe.

  • #16   2. okt 2012 Århja, nu er det jo heldigvis lang tid siden, men den var sat på en meget underlig måde, hvor den sad henover mener jeg nok, men der var et hul, så der var plads smiley Desværre havde Cody en masse muskler i bagbenene, og de svandt jo self. ind, så det endte med, at vi søndag morgen (han havde fået skinnen på mandag morgen) måtte køre til Herning med ham (vi har normalt dyrlæge i Holstebro), for at få sat skinnen fast igen, da den var gledet ned. Dyrlægen der var i Herning satte det så ikke fast ordentligt, så da vi var halvvejs hjemme mod Vinderup, var skinnen gledet af igen. Så vi kørte til Holstebro med ham mandag morgen som aftalt, og siden da blev den på. Han skulle have skiftet skinnen hver mandag i de tre uger.

  • #17   2. okt 2012 Ja okay sikke et gedemarkedet. Ja hvis han ikke må få den af på tirsdag, så skal han også bare have den skiftet. Men vi krydser fingre for at han kan få den af smiley

  • #18   2. okt 2012 De bliver jo også nødt til at skifte den, når hvalpen jo vokser smiley

  • #19   2. okt 2012 Ja det er jo det smiley

  • #21   2. okt 2012 Nu med..- åh hold da op, tror gudskelov ikke det bliver nødvendigt her, men vi krydser fingre for han allerede må få den af på tirsdag, han hader den skinne smiley og han er bare så handicappet, glæder mig til, at han kan rende rundt og lege igen og være sig selv smiley nu er han bare en pylre røv, der hele tiden vil putte.

Kommentér på:
Øv :( 8 uger nu med brækket skinneben!

Annonce