{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

ØV ØV ØV lige gyldig tråd. {{forumTopicSubject}}

Jeg har sat den til off topic, fordi der er flere ting der bare er trælse, som jeg bare trænger til at komme ud med, og det er nok egentligt det eneste jeg vil med tråden, nemlig komme ud med nogle tanker og frustrationer, som jeg går med, fordi min kæreste har så meget om ørene pt, at jeg ikke vil smide det hele over på ham.

Det er jo ikke fordi alting bare er øv, selvom en stor del af mig lige pt. synes at alt bare er trist og gråt. Men jeg har en dejlig kæreste som jeg flytter sammen med til september, en kæreste som vil gøre alt i hans magt for at se mig lykkelig og få mine største drømme opfyldt, og så har jeg lille Lucky og en dejlig familie.
Så vi skal jo flytte lige om lidt, og jeg er simpelthen så stresset, spændt og fuldstændig fra den på samme tid. Jeg glæder mig virkelig og jeg ved vi fungere rigtig godt sammen i en hverdag (vi boede jo sammen sidste år i 7-8 mdr, som jo desværre blev ødelagt af en dum økonomi osv) Men denne gang har vi helt styr på det økonomiske, og med lidt plads til hvis vi alligevel får noget uforudset. Men jeg ved også hvor langt væk hjemmefra jeg kommer denne gang, og jeg ved det bliver en kamp at få en balance og finde nogle bekendtskaber i omegnen, for at jeg ikke bare sidder og bliver "ensom" forstå mig ret, min kæreste og hans familie er fantastiske, men ikke 24 timer i døgnet og ikke som de eneste. Men jeg håber at jeg finder nogle gode venner når jeg begynder i skole til januar, hvilket jeg også glæder mig til, nu har jeg gået hjemme med en depression og angst, i snart 4-5 år, så jeg trænger virkelig til at komme ud og få en hverdag igen og komme ud i blandt mennesker.
Jeg kommer til at savne min familie som en i H..... Men jeg ved også at hvis jeg skal videre fra min depression osv. så er det den vej jeg skal, selvom jeg allerhelst vil være i nærheden af min mor, men man kan jo ikke få det hele, for når jeg er her, savner jeg også at have mit eget, være tæt på svigerfamilien og det liv jeg havde i Århus. (det er ikke fordi det er SÅ langt, men sådan føles det, det er kun ca. 2 timer i tog, og sidst var vi sammen ca. 1 weekend i måneden)
Men det der gør mig mest ked af det pt. og som nok også overskygger en del af glæden, er at vi "kun" må have en hund i lejligheden, og bestyrelsen siger desværre at chancen for at få igennem at få hund nr 2 tilladt er meget meget lille.. Det var/er en virkelig stor drøm, ja faktisk en af mine største drømme, og det har det været i mange år, næsten ligeså længe jeg kan huske tilbage, men den er bestemt ikke blevet mindre efter jeg har fået Lucky, for han er simpelthen noget af det mest sociale der findes, han ELSKER når han er sammen med andre hunde og fungere så godt sammen med andre. Har passet flere hunde imens jeg har haft ham, og der er bare en helt anden ro og veltilpashed hos ham når der er andre hunde omkring ham, så det gør også ondt ikke at kunne give ham det.
Jeg ved godt, at han bare kan få nogle legevenner i området, men det er bare ikke helt det samme.
Og må ærligt indrømme at det har slået mig mere ud, end jeg havde troet at det ville, for jeg har hele tiden vidst at det kun var måske jeg kunne få det ønske opfyldt indenfor en overkommelig tid. Jeg ved nemlig at nu flytter vi ikke før vi får råd til en rigtig bolig (Det er en ungdomsbolig vi flytter ind i) og der går lige en del år med studier skal jeg regne med, og lejligheder med tilladelse til to hunde omkring århus er ikke ligefrem de der er flest af.
Jeg havde jo et kuld på hånden hos Luckys opdrætter, men af mange private grunde, valgte vi at cutte kontakten, dette er ikke noget jeg vil ind på, og jeg troede egentligt på det tidspunkt at jeg så ikke ville blive så ked af at jeg ikke fik tilladelse til hund alligevel, da den plan jo alligevel var gået i vasken, men nej det gør mere ondt end jeg nogensinde havde troet det kunne. :s


Jeg har også lige været på en uges ferie sammen med min mor, Lucky, min kæreste og min yngste bror. Derudover kom min søster en enkelt dag, med hendes den ældste og yngste (hun har 3 drenge) og så blev min ældste nevø på 10 år og sov til dagen efter, hvor vi så kørte ham hjem. Det var en super hyggelige uge som jeg virkelig nød, især fordi jeg jo flytter om et par uger, og Lucky var ellevild med at komme ud og opleve noget, han sov tungt når vi kom til aften smiley

Men da jeg kom hjem, bestemte min bærbar sig da for at stå af, så nu har jeg lånt min mors, som vi jo så må deles om til jeg flytter, for til den tid får jeg så min kærestes bærbar, da han har planer om at købe ny computer. Så det er ikke verdens undergang, men træls var det da, når man har så meget andet der driller + min huskeseddel til flytning og budgettet var på den computer, så nu må jeg jo bare håbe at jeg kan huske alt hvad der stod.

Og sidst men ikke mindst. Jeg har bøvlet med Lucky omkring at få ordnet poter (klippet negle, og klippet pelsen imellem træde puderne når det blev lidt for langt) lige siden vi fik ham som 4 mdrs, i starten var han bare ikke glad for det, men det gik, og jeg begyndte stille og roligt ud, ved at tjekke uden noget, så vise ham saksen osv osv osv. Altså små skridt. til 1 års undersøgelse i marts, trængte han til at få klippet negle, og derfor ville dyrlægen lige hjælpe med det, det endte så i at han sad helt oppe i mine arme, for det skulle han bestemt ikke nyde noget af. Jeg begyndte så trængen helt fra bund af igen, altså bare røre lidt, og gik stille og roligt frem af, og han begyndte at acceptere det til en vis grænse, lige indtil i dag. Han havde noget siddende i pelsen under den ene pote, og jeg ville derfor lige klippe det af, hvilket resulterede i en hund der begyndte at skrige som om jeg mishandlede ham, og blev så bange/angst at han klamrede sig til min skulder. Da jeg så satte ham ned i stolen, krøp han sammen og trykkede sig ned i den. Jeg fik ham beroliget og lod ham så være. Jeg gjorde det ligeså stille, ikke noget med at holde ham fast eller noget. Han har aldrig oplevet smerte omkring det, da jeg passer meget på ikke at klippe for langt ind, og stopper inden det ender som det jo så startede idag, for det gør jo intet for mig om vi tager 2-3 dage om at klippe alle 4 poter.
Men nu ved jeg virkelig ikke mine levende råd. Det er frygteligt og det hjælper jo tydeligvis ikke at gå tilbage til start.
Jeg må godt nusse hans poter, hvis vi bare ligger og putter, men så stopper legen også der.
Jeg må gerne børste ham og ordne resten af kroppen, men poterne er bare no go.. Men jeg kan jo ikke bare lade være med at ordne hans negle eller klippe pelsen når der sidder noget fast. (og at sætte ham i blød er heller ikke en plan, for han vil heller ikke i nærheden af vand, medmindre han skal drikke det, dog acceptere han det og står pænt og venter til han er færdig)

Så jeg har en lidt øv aften. Undskyld det blev så langt, men tak fordi du læste med hele vejen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØV ØV ØV lige gyldig tråd.
  • #1   17. aug 2014 Hej Solvej smiley

    Puha det er da godt nok også en hel del forandringer der sker i dit liv ligenu, og jeg ville selv være alt for forvirret og have svært ved at se konsekvenserne af det hele (gode og dårlige) og det ville helt klart også tære på mit overskud.

    Jeg kan se en rigtig stor del uvisheder. Men jeg er helt sikker på at det nok skal gå godt i sidste ende. smiley

    Jeg er helt sikker på du nok skal blive glad med din kæreste igen, i har jo elimineret nogle faldgruber og jeres nye bolig lyder som et drømmested -og man kan altid kæmpe for hvad man vil i en boligforening. smiley Og måske gøre sit forslag lidt nemmere at sluge...f.eks. man godt må have to hunde under 5 kg?

    Jeg håber alt lysner for dig og lidt mere falder på plads smiley de bedste ønsker smiley


  • #2   17. aug 2014 Mange tak Obsernasig.
    Der er rigtig meget lige nu, og jeg ved også godt at alting ikke kommer på en gang. Da vi skulle til at søge bolig sammen igen, valgte vi at sætte studie før hund nr 2, dette er jo både godt og ondt, for nu står jeg er og er ulykkelig over en knust drøm, eller i hvert fald en drøm der er sat på standby i ubestemt tid. Men jeg ved jo at hvis jeg skal videre, og ikke ende med at min depression overtager resten af mit liv, så måtte lejlighed stå først, så jeg kan komme i skole igen, hurtigst muligt.

    Jeg har jo heldigvis boet deroppe før, så mange af konsekvenserne kender jeg bedre denne gang, så jeg har vægtet imellem de gode og dårlige sider, og de gode vægtede mest, så jeg er sikker på at jeg nok skal blive glad deroppe, når jeg først lige er faldet på plads.
    Boligmæssigt kunne jeg heller ikke ønske mig mere, et lille rækkehus på ca. 49 kvm, 2 værelser og egen lille lukkede have med terrasse, mere kan man vidst ikke be om i en ungdomsbolig smiley

    Jeg har tænkt på flere forskellige forslag som man kunne fremstille. Men jeg kan først få det op til afdelingsmødet sep 2015 uanset, det gør det kun værre, fordi jeg så kan håbe i et helt år mere og så få et nej, men hvis man ikke prøver kan man jo heller ikke vinde..
    F.eks. fandt jeg nogle regler fra en anden boligforening, hvor man kunne søge om dispensation (Det var dog en afdeling var man slet ikke måtte have dyr) og tænkte at så kunne man jo evt. lave noget med at man skulle søge om at få lov til en hund mere i hvert enkelt tilfælde, og så var der nogle krav der skulle være overholdt, samt måske et månedligt gebyr (i min gamle afdeling betalte vi 25 kr i måneden for at have hund)
    Vi skal allerede sende papirer om hold af hund til boligforeningen, så det ville ikke gøre den store forskel, men måske det på papiret ser bedre ud for de der ikke er så glade ved tanken.


  • #3   17. aug 2014 Du får lige en kæmpe virtuel krammer, for det tror jeg i den grad, du har brug for. Indimellem kaster livet os ud på nogle gevaldige rutchebaneture, og indimellem virker det som om, det kun går ned af. Solen kommer også til at skinne for dig - det ved jeg.
    Når man har haft depression og angst, kan en flytning virkelig fjerne det sikre fundament, man efterhånden har fået opbygget. Alt kan pludselig virke uoverskueligt, umuligt, og man kommer til at gøre sig store bekymringer, og får måske endda katastrofetanker. Man begynder måske helt at tvivle på, om det er det rigtige man gør.
    Det jeg bare vil sige til dig er, at det du gennemlever lige nu er helt, helt normalt, når man er et følsomt og sårbart menneske. Du har skrevet dine bekymringer ned her, og det er allerede en rigtig god start på at bearbejde og forberede sig på det, der skal ske.
    Du er godt på vej smiley


  • #4   17. aug 2014 Tusind tak Jannie.
    Det er rigtig dejligt lige at få nogle input fra andre, som ser det med andre øjne end jeg selv.
    Det er heldigvis en del nemmere denne gang, end det var sidst, i den forstand at jeg er mere forberedt og heldigvis har det bedre generelt. Men det er bestemt ikke let, og jeg må da også ærligt indrømme at jeg har haft et meget mere svingene humør og søvnløse nætter end jeg ellers har, de sidste par uger, men samtidig er jeg også sikker på at når det hele først lige kommer på plads, så er det det bedste jeg kan gøre for mig selv. smiley
    Men har da bestemt haft de der tanker om hvorvidt jeg nu også gør det rigtige, især med tankerne på hvordan mit forhold med min kæreste var i efterår/vinter sidste år, har været rigtig bange for at det ville glide ind i de samme mønstre, men jeg blev enig med mig selv om at jeg bliver nød til at gå hele vejen, for vi har virkelig rykket os, og sidst var det jo primært økonomien der fik det hele væltet, og det har vi en del mere styr på denne gang, så er sikker på at det nok skal gå.

    Nogle gange tror jeg også at jeg overtænker det hele, i stedet for bare at slappe af og tage det som det kommer, specielt ved de ting jeg alligevel ikke kan gøre noget ved.


  • #5   17. aug 2014 Det skal nok gå smiley

    Kram til dig smiley <3 smiley smiley


  • #6   17. aug 2014 Jamen jeg forstår dig godt, det er jo en stor drøm, der så bliver sat på hold på ubestemt tid. Det er ikke rart...overhovedet. Nogle gange, så ligemeget hvor meget man fortæller sig selv at det er en lille chance og sandsynligheden nok er noget andet. Så fylder ønsket og håbet bare mere end man troede, og man bliver virkelig skuffet.
    Jeg vil ikke sige du med tiden glemmer det, men jeg tror man med tiden accepterer det? og bliver glad igen, og får overskuddet til at fokusere på -f.eks. at få ændret reglerne.

    Det lyder jo som om du har lavet en rigtig god prioritering for dig og dit liv smiley og det er ok at være skuffet ved siden af. Men du har også læst dig selv ret godt, og taget hensyn til en masse ting som kunne vælte læsset lidt for dig.
    Jeg synes det virker så fornuftigt at fokusere på f.eks. uddannelse. (og der vil du helt sikkert også helt naturligt få nogle at snakke med!) smiley



  • #7   17. aug 2014 krammer herfra også .... jeg tror også du er på rette vej, synes der er så mange gode tanker i det du skriver, hver gang du beskriver nogle af de forandringer du ved bliver svære, så kommer der lige nogle ord om at du godt ved det nok skal gå, at du glæder dig trods alt, og at du er klar .... hold fast i det, for der kommer dage der er nemmere end andre ....

    Det med hund nr. 2 ... synes jeg faktisk er helt fint, nyd den du har, brug tid på at indrette og indfinde dig det nye sted, med kun en hund er det nemt lige at smutte på weekend besøg ved familien, og sidst men ikke mindst, når nu du kommer i skole, så har du mere fred til at få gang i de sociale relationer uden dårlig samvittighed overfor en hvalp/unghund derhjemme .... så synes du både for dig selv og den (når en gang muligt) kommende hund faktisk skal være glad for at det ikke kan ske lige nu ....


  • #8   17. aug 2014 Tak alle sammen.
    Jeg er super bevidst om alt, både dårlige og gode sider, det er nogle gange en ulempe, når jeg så lægger for stor vægt på de negative, men det er samtidig også rart at være bevidst og realistisk omkring de fleste ting, f.eks. økonomi.
    Jeg ved godt at vi på SU (Der er ingen ændring, for jeg er på su sats (kh er jo for mig blevet den samme sats) ikke kommer til at have et kæmpe rådighedsbeløb, men vi valgte jo så at søge lejligheder så billige, at vi kunne leve, og også i budgettet har plads til en hund mere, dog er det jo en proriterings sag, som med alt andet.

    Det med hund nr 2, er bestemt velovervejet på alle tænkelige punkter smiley
    Jeg tror ikke jeg ville have det værre med at tage hen til en veninde selvom det var 2 og ikke kun Lucky, for Lucky skal jo heller ikke sidde alene, han er jo vant til jeg er sammen med ham stortset 24 timer i døgnet, så han skal jo også vænne sig til en hverdag der er meget anderledes end nu, men han skal nok klare sig, han kan godt være alene i de timer. Men hvis jeg skulle få nogle veninder, hvilket jeg da håber, så kan min kæreste jo tage hjem.
    Men planen var også at vente til sommerferien næste år, hvis det havde kunnet gå igennem inden. For så havde vi også styr på alt det økonomiske, vi var faldet på plads og havde fået skabt en hverdag med skole osv. Det er jo en ret stor omvæltning at gå fra at gå hjemme, til at skole gå i skole ca. 23-25 timer i ugen.
    Planen var/er en chihuahua mere, så det ville ikke blive et problem at slæbe to med hjem, for de kan sagtens være i den taske jeg allerede har til Lucky, med mindre den lige voksede over standarden, og ellers er det sjælendt min kæreste tager med hjem til min familie på weekend, medmindre vi skal noget, så han kan også passe dem, det er jo ligeså meget hans hund(e).
    Og jeg har pt. ingen i min omgangskreds/familie som ikke vil have besøg af både en og to hunde, så for det meste kommer han/de jo med, specielt når det både er mig og kæresten der er afsted.
    Lucky bliver jo først 2 år til december, og køre vidst på duacell batterier, så der er vidst rigeligt unghund i huset, det er også en af grundene til jeg gerne ville have en med ligeså meget krudt i røven som ham, for så kunne de jo underholde hinanden lidt. smiley
    Vi snakkede også om at få en unghund/omplacering, det er jo ikke fordi der er mangel på chihuahua unghunde der søger nyt hjem, for så kunne man få en vi vidste passede i energi niveauet og at de klikkede sammen. smiley

    Min kæreste er også hjemmemenneske og er gamer med stort G, så man finder ham ofte foran computeren, hvor han snakker med vennerne, så jeg ville sagtens kunne få dage, hvor han bare tog direkte hjem og jeg så lavede noget med nogle. Ellers er min kæreste og jeg også sammen 24 timer i døgnet, så det ville vidst ikke gøre så meget at jeg ikke var hjemme nogle timer.


Kommentér på:
ØV ØV ØV lige gyldig tråd.

Annonce