{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

Hjælp til hund napper/bider....... {{forumTopicSubject}}

Vores hund har nu 2 gange bidt/nappet 2 af vores venner den ene gang gik vores ven bare forbi hvor vores hund sad på gulvet og den nappet ham i låret den anden gang var idag hvor, vores veninde gik op ad trapperne i vores hus og så napper/ bider den hende i armen, Det bliver ikke bidt igemmen men de får da et lille "mærke".

Hvorfor gør han det og hvad kan vi gøre for det kan simpelt ikke være rigtigt han skal være sådan!.


OG

Han er meget vagtsom når det banker/ringer på døren så gør han og knurre som en gal, og folk bliver bange for at komme ind, hvordan får vi stoppet dette, det er jo okay at lige gø knurre hvis vi ikke er hjemme og det kommer nogle slemme mennesker men når vi er hjemme skal han ikke være på den måde,


Håber der er nogle herinde kan kan komme med nogle gode forslag som kan hjælpe os.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hund napper/bider.......
  • #1   21. aug 2010 Så et gammelt afsnit af "It's me or the dog" på dansk altså Det er mig eller hunden. Med hensyn til at gø når nogen ringer på døren, gjorde hende her Victoria det at hun lod den gø 3 gange, og derefter sagde hun "tak" og når han så var stille gik hun ud mod døren for at åbne, hvis hunden så begyndte at gø igen vendte hun om og gik tilbage til hvor hun var, og når der så blev stille gik hun ud mod døren igen, og gøede hunden igen gik hun igen tilbage, og sådan fortsatte hun indtil at hunden fandt ud af at den ikke fik noget ud af det her. Når så det kunne lykkedes hende at gå hele vejen ud og åbne døren for gæsten, roste hun hunden smiley

    Det så ud til at virke, ved ikke om forklaringen er til at forstå, men det er da værd at prøve, på trods af at gæster selvfølgelig kan stå der og vente lidt tid hvilket jo nok er træls, men så kan man evt øve med nogen som er villig til at komme og træne det smiley

    Med hensyn til det andet, mener jeg at hun har brugt metoden at vende ryggen til hunden og slå armene over kors, altså dette gør "offeret" mens ejer af hunden er på med det samme og siger "ah ah" altså betydning af nej smiley

    Der findes sikkert andre gode metoder, det var bare lige hvad jeg kan huske og det så ud til at virke
    Håber det kunne hjælpe lidt

    Held og lykke med at få ham afvænnet =)


  • #2   21. aug 2010 Nu er det udelukkende basseret på racen og dennes standart..

    Hunden er frygtløs og loyal, en hund der sætter en ære i at være vagtsom.

    Jeg kunne læse mig frem til, at det er en diskvalfiserene fejl hvis hunden er bidsk eller overdreven mistroisk overfor fremmede.

    Jeg kan også se at hunden har stamtavle, så først og fremmest ville jeg få opdrætterens vurdering af hunden, og så tage den derfra.

    Der kan være meget lidt der skal ændres fra jeres side (altså træning), eller også er det en mental fejl, der åbenbart kan forekomme hos racen, og så er det opdrætteren der må rådføre dig =)

    Håber det hjalp en lille smule, også selvom det ikke var så hjælpsomt mht problemstillingen.


  • #3   21. aug 2010 Hvilke signaler sender hunden inden den napper ud?


  • #5   21. aug 2010 Golden lab :-): Det vil vi da prøve det sker der jo ikke noget ved.

    marianne: der er ikke nogle signaler første gang sad han bare midt i stuen og der var ca 7 andre mennesker der gik rundt og forbi han og med et napper han en af dem uden grund, og så igår var min kæreste og hendes veninde på vej op ad trappen og nexus fulgte med og napper i venindens arm, igen uden grund eller noget.

    Jytte: han gør og knurre kun når det ringer/banker på døren eller hvis folk går ind uden at ringe/banke på, men det bliver ved det, der har været håndværker herhjemme uden at han gør dem noget og når først menneskerne er lukket ind i vores hjem er han bare glad og kælen overfor dem, på nær lige de 2 gange der hvor han napper.

    synes virkelig at det er underligt.

    og vi vil jo ikke have at han er sådan.

    overfor alle! andre hunde er han ikke det mindste domminerende, de kan bide ham i øret eller gøre hvad de vil uden han gør andet end at pive.


  • #6   21. aug 2010 hm, umiddelbart vil jeg hindre ham i at lære det for godt - det vil sige, at det ikke må ske igen - indtil I har fundet på hvorfor han gør det.

    Derefter må I så igang med træningen.


  • #7   21. aug 2010 Kig situationenerne grundigt efter - analyser dem - se på hans kropssprog før og efter. Hvad var jeres reaktion?

    Hunde kan reagere på mange stimuli af forskellige grunde.

    Vær også sikker på, at der ikke er smerter involveret.



Kommentér på:
Hjælp til hund napper/bider.......

Annonce