{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Rolig indendørs aktivering {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler gode fif til rolig, indendørs aktivering.

Grunden er denne
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=417943

8 dage der skal fyldes ud med hjernegymnastik og indendørs hygge.

I dag har vi søgt mad i/under bøtter, lavet touch og søgt mad på gulvet.


Hvad har I af forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rolig indendørs aktivering
  • #1   25. aug 2010 Det er noget lort at holde en hund i ro =(
    - Rigtig god bedring med hende.

    Jeg har leget koppeleg med Kaoz, har lagt en video ind, måske det var noget?

    Og ellers kan i øve "touch" = hunden skal røre ved et låg eller lignende. Hunden rører, du klikker/belønner .

    Senere kan touch bruges til at lære hunden at åbne låger, tænde lys osv =) (ikke inden for de 8 dage, men touch kan i da øve).

    Trille bold. Hunden lægger, du triller en bold hen hellem hundens ben, den skal så dutte til bolden og trille den hen til dig.



  • #2   25. aug 2010 Thesøgning er simpelthen den mest effektive hjernegymnastik, jeg kender.

    Hvis ikke den lille Cassius desværre måtte forlade os, så ville det næste træk være, at vi ville lære ham at søge kaffe og cacao også...

    Det giver BARE godt i knolden.


  • #3   25. aug 2010 Nina:

    Touch kan hun på hænderne - men ja da! VI udvider med med låg eller lign.

    Tror bolde skal holdes langt væk hehe
    Hvis den triller - ja så er hun på farten.

    Jeg er bare så hammer ked af situationen - men jeg er bare nødt til at håbe på det alder bedste.
    Og forsøge at styrke hendes tænker imens hehe


  • #4   25. aug 2010 CH: Det kan min anden hund nemlig bare HELT vildt godt.

    Så måske jeg skulle starte med at træne det også. Det kan jo fint gemmes under kopper, bøtter og andre genstande., så hun ikke skal vade for meget rundt for at finde det.
    Det må vi prøve!


  • Eva J
    Eva J Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 7
    #5   25. aug 2010 Hej smiley

    Du kan også gemme godbidder under viskestykker/ håndklæder.
    Det kan nogle hunde godt få et stykke tid til at gå med


  • #6   25. aug 2010 CH - Er så ked af det på dine vegne =,(

    Og ja, bolde kan stresse forfærdeligt... vi finder på noget andet..

    Kaoz sætter pris på en mælkekarton med kiksere i. Han bøvler ikke rundt og bliver vild, men lægger sig i kurven og nipper pappet i stykker. Måske det var en ide?


  • #7   25. aug 2010 Uuuha ja bolde og rottweiler det er en dårlig kombination når det gælder om at holde hunden i ro smiley

    Du kan gemme godbidder hist og her i forskellige højder i et rum hvor hunden ikke er, og så bagefter lukke hende derud og bede hende søge efter dem .

    Så kan du også gemme godbidder i et håndklæde og binde knude på det så det bliver lidt sværre. Hvis det skal blive lidt sværre kan du også lægge håndklædet i en kasse først, så den først skal pakkes op smiley

    God bedring...


  • #8   25. aug 2010 Undskyld jeg lige afbryder i tråden - men den der med viskestykker og håndklæder med godbidder i - hvordan laver i lige den? Jeg kan slet ikke se det for mig :-S

    Men den med tre kopper og så han skal søge frem til godbidden - den er også god smiley


  • #9   25. aug 2010 Renée: Afbryd du bare smiley

    Jeg kan i øvrigt godt anbefale det med papkassen med ting i.
    Den elsker begge mine hunde.
    Jeg putter nogen gange deres mad i en papkasse sammen med legetøj, så de skal arbejde lidt med at få det hele ud smiley


  • #10   25. aug 2010 Anne: Vi klikkertræner lidt smiley Kontakten er kommet ved klikker (og hvor har det virket godt!) og hendes sit.

    Jeg har trænet "at aflevere til hånden" i dag - det kan vi jo træne stille og roligt mens vi sidder.
    Og hun er bare SUPER til det allerede så vi prøver med forskellige genstande.

    Ja så har hun jo lært at halse på blot 5 min. i dag. Den er selvfølgelig ikke fuldkommen sikker endnu - så det fortsætter vi stille og roligt med.

    Men af tricks der kan foregå stille og uden belastning...?

    Måske skal hun lære en high five? Eller en "goddag"


  • #11   25. aug 2010 Anne: Haha ja man skal jo se positivt på det!

    Hun laver nu touch på låg - både i min hånd i forskellige positioner og på gulvet.

    Manner jeg skal finde på mange ting de næste 8 dage, hvis hun fortsætter med at lære så hurtigt!


Kommentér på:
Rolig indendørs aktivering

Annonce