738 visninger
|
Oprettet:
BARF igen igen. {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at prøve BARF til Sigurt. Han har allergi og får nu allergifoder fra RC, men han får ofte øjenbetændelse, ørebetændelse/svamp og "hotspots". Så jeg tænkte at BARF måske kunne være en mulighed, men ville det være dumt at prøve?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Synes da du skal melde dig ind i en af de barf-grupper der er herinde, der er jeg sikker på du kan få både hjælp til at komme igang og lidt råd fra andre med allergihunde.
-var det mig tror jeg jeg havde hevet fat i f.eks. Daisie med Fister og Møv. Synes hun lader til at have rigtig godt styr på det med råfodring og allergihunde:o)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Med råfodring har du jo en sjælden god mulighed for, at finde ud af præcist, hvad din hund ikke kan tåle.
Men - være kritisk. Der eksisterer så mange dogmer omkring råfodring og ikke alt har hold i virkeligheden.
Eksempelvis siges det, at BARF kurerer allergi - dette er IKKE sandt. Så forhold dig kritisk - også overfor mennesker, der kalder sig eksperter på området.
Sæt dig godt ind i det før du går i gang - med de kritiske øjne på. Og så er det bare om at springe ud i det :o)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Jeg har meldt mig ind i en BARF-gruppe herinde, så er det bare at gå i gang med at undersøge sagerne.
Men en af årsagerne til at jeg ikke er begyndt for længst er at jeg står helt af når folk påstår at BARF er et mirakelmiddel der kan kurere ALT, det virker simpelhen for useriøst. Sådan lidt ala reklamer for sære urter eller i den stil.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men der er heldigvis osse folk som er helt nede på jorden, og finder man sådan nogen, så skulle der være god hjælp at hente.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 859
Jeg har selv fodret med allergifoder fra RC og skiftede også, da jeg ikke synes at det havde synlig effekt på min hund. Jeg fodrer med Gourmix fra Vetcur nu og er godt tilfreds.
Jeg synes bare, at du skal springe ud i at barfe din hund. Men hvis dens immunforsvar er langt nede, så ville jeg kombinere det med noget tilskud. Jeg brugte selv Divet og Imvet fra Vetcur, da jeg startede op på Gourmix.
Mvh. Gitte
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
Lige nøjagtig det firma, har jeg hørt udtale sig om helbredelse af allergi.
Derudover har jeg en allergihund, som ikke tåler deres produkter...:0(
Til TS: Barf har reddet min hund fra aflivning, så jeg er naturligvis fortaler for metoden... Men gør dig selv en tjeneste og find en rigtig god vejleder/forhandler... Der findes desværre barf-kæder, som lader folk med meget begrænset viden, være forhandlere...
maj 2007
maj 2007
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Og ja hun er IKKE allergifri. Hun er stadig allergiker og vil nok altid være det.
Som CH siger kurerer BARF det ikke. Men kan hvis man er heldig gøre hunden symptom og udbrudsfri ved at man bedre kan udelukke de ting fra kosten som den ikke kan lide fordi man kan bruge udelukkelsemetoden.
Håber det lykkes for jer som det gjorde for os :o)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Det virker måske nok vældig nærliggende at bruge dem, men jeg synes at jeg har set meget rådgivning fra Barf-butikker været temmelig præget af, at de tjener penge på deres anbefalinger.
Jeg ville foretrække garvede råfodrere som sparringspartnere, må jeg indrømme.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 859
Min hund kan ikke tåle lagermider, husstøvmider og katte. Og han er ikke blevet helbredt af Vetcur's produkter, men han har fået et tåleligt liv uden div. medicin.
Hvad er din hund allergisk overfor?
Anne Julie F:
Jeg har kun hørt godt om BARF Amager. Marianne er uddannet Veterinær Ernærings Terapeut...
Mvh. Gitte
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
Støv- og lagermider, ølgær, soya, div. farve- og tilsætningsstoffer osv...
Hun er testet positiv på 35 forskellige ting, men jeg lægger ikke så meget i resultatet, da der er ting hun ikke reagerer på og ting som hun reagerer på, som ikke er testet positive....
Jeg er helt med på, at din hunds allergi ikke er kureret, men udtaler mig blot om, at det firma du henviser til hævder, at allergi kan kureres... ;o)
BARF igen igen.