{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Kløe og gnuflen konstant... {{forumTopicSubject}}

Hej
Nu opretter jeg denne tråd i det store forum også...
Det drejer sig om min Cinda, som konstant klør sig og gnufler sig i ét væk.

Læs gerne linket til den anden tråd. Kunne godt bruge nogle erfarringer fra andre hundevenner for at finde ud af, hvad grunden er til hendes kløen;

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=418618

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kløe og gnuflen konstant...
  • #1   30. aug 2010 Hvis hunden ikke allerede er testet for skab og hårsækmider, så er det et sted at starte.
    Som du allerede er begyndt på, kan man skifte foderet. Prøv evt. noget foder der er baseret på fisk og kartoffel.
    Hvidløg (i små mængder) og fiskeolie er gavnligt til hud og pels.
    Tjek jeres hus for skimmelsvamp.

• #2   30. aug 2010 Jeg synes at en allergi test ved dyrlægen er det eneste du skal stille dig tilfreds med.

• #3   30. aug 2010 Hejsa
    Tak for jeres indput.
    Har I læst tråden i linket?

Hun blev for en månedstid behandlet med antibiotika for betændelse i hårsækkene - betændelsessårene gik væk men ikke kløen.

Hun har en lille bette smule skæl - ved ikke om det kan have betydning?
    Hun klør og gnufler sig over alt - ligefra benene, poterne, halsen, enden ... ja overalt.

Hun får hvidløgspiller og lakseolie i hendes foder i forvejen og det har hun fået, siden hun var 8 uger.

Jeg overvejer at flytte dyrlæge, for får ikke en disse ud af de gange vi har været ved dyrlægen...ved ikke om det er mig, som er opgivende eller om, dyrlægen bare ikke aner råd.
    Det koster bare knap 1000 kr hver gang og det er kun blevet værre med tiden...

Jeg er rådvild...

• #4   30. aug 2010 Tina J - her er ikke skimmelsvanp, for så ville jeg mærke det også og der er heller ikke noget at se nogen steder...

• Signe
    Signe Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 55
    #5   30. aug 2010 hej
    såddan en hund har vi også!!
    en schæfer tæve på 2 år hun har fået taget blodprøve ved dyrlægen den viste ingenting desværre ! vi har prøvet at skifte foder ,vaske hende 2 gange i ugen men intet hjælper hun har haft denne kløe siden hun var 4 måneder så vi overvejer at prøve at barfe hende.jeg hr hørt at det kan have en gavnlig effekt på hud eksem!

• #6   30. aug 2010 Tina J...

* Vivi - Now as Evil Housewife *...

Dyrlægen ville ikke begynde allergitests, da det er meget svært at indkranse det og det kan være så mange ting, sagde han. Derfor skulle jeg skifte foder og må ikke give hende noget som helst andet - hverken godbider eller andet kød m.m.

• #7   30. aug 2010 Ja, En stolt Staffordshire Bull Terrier ejer...

Jeg prøver med loppeshampoo, selvom hun er i behandling for lopper med Practik pipetter. Dem må jeg nemli´ ikke give hende en af før efter en måned og har ikke fundet nogen lopper (heller ikke dyrlægen har fundet nogen de gange vi har været dernede).

Katten kan dog godt bære dem ind, selvom han også er i behandling.
    Der skal vel heller ikke mere end en enkelt loppe eller to til at give de problemer.

Et bad i loppeshampoo og en grundig rengøring + vask af alt linned + tæpper, måtter m.m. kan vel ikke skade.

• #8   30. aug 2010 Giv det nye foder en chance.
    Hvad er ingredienserne i foderet?

Det kan godt svare sig at skifte dyrlæge.

• #9   30. aug 2010 Tina J - ja, det får en chance, for nu har jeg jo de 10 kg. Gad vide hvor meget han tjener ved det...

Næste gang bli´r det en anden dyrlæge, men ved bare ikke hvor og hvem her ved Odense....må lige undersøge.

Det er VetPro (dyrlægernes foder) junior...

• #11   30. aug 2010 Geser - det er hun ikke, nej...ville nok være fint, hvis du "gad" læse tråden her og den anden igennem;)

• #12   30. aug 2010 Har fundet ingredienserne på Vet pro foderet
    "Majs, ris, kyllingemel, byg, roefibre, hydrolyseret kyllingemel, sildemel, æggepulver, kyllingefedt, globinpulver, vitaminer, oksetalg, lammekød, lakseolie, gær, hydrolyseret kyllingelever, lecithin, kaliumklorid, hørfrøolie."

Hvilket er et miskmask af alle mulige protein og kulhydrat kilder.
    Hvis din hund er foderintolerent overfor korn og ko, så vil dette foder ikke hjælpe.
    Ydermere bemærker jeg at begge mærker indeholder kylling og ris.

Det foder du brugte før, hvad var ingredienserne i det?

• #13   30. aug 2010 Tina J - det hedder James Wellbeloved puppies med kylling og ris. Jeg har ikke sækken mere...

Jeg tror nu også, det er et blindt forsøg, jeg har gang i. Dyrlægen tjener jo på det...

Jeg håber en ordentlig tur med vask af sengetøj, tæpper, måtter osv. + en vask i loppeshampoo kan hjælpe. -Selvom jeg ikke har fundet nogle lopper eller efterladenskaber på hende, er der en lille bette chance for det er lopper....
    X´er fingrer og giver dyrene og huset en ordentlig omgang imorgen.
    Det er ihvertfald ikke til nogen skade, så længe jeg ikke giver hende en loppepipette Practik før om 18 dage (så er det en måned siden sidst)

• #14   30. aug 2010 Har været inde på James Wellbeloved hjemmeside og kigge under turkey & rice.
    Foderet indholder
    "Rice, turkey meat meal, oats, potato protein, whole linseed, turkey fat, turkey gravy, alfalfa, sodium chloride, natural seaweed, chicory extract, calcium carbonate, lysine, D,L-methionine, yucca extract, threonine, JWB special ingredients.".

Kan se de også har foderet der er baseret på lam og grønt fisk og grønt uden ris eller korn. Hvis Vetpro ikke giver succes, ville jeg kigge mig om efter andet foder med alternative protein og kulhydratkilder.

• #15   30. aug 2010 Tak, Tina:)
    Ja, jeg må se, hvordan det kommer til at gå. Det er lidt svært mht. godbider, da jeg bruger frisk kød, pølser + laksekiks og dyrlægen sagde jeg ikke må give hende noget som helst udover det foder de næste uger...

• #16   30. aug 2010 Det er også rigtigt.

Min labrador tæve fodrer jeg med olivers selected fish. Hun får under ingen omstændigheder ko, gris eller korn. Da hun ellers får ørebetændelse.
    Guffere bruger jeg hest, kanin, fisk, lam og vildt. Hun har heller ikke reageret negativt på struds. Giver hende også kogt kartoffel, gulerød og andet frisk grønt.
    Har holdt hende symptom og medicinfri i et år hvis ikke mere nu.

Men har ikke brugt penge en allergitest. Han mener det er penge ud af vinduet. Men skal ikke kunne sige om den kan hjælpe dig.

• #17   30. aug 2010 Ja, Tina...jeg vil gerne forsøge mig lidt selv inden, jeg bruger flere 1000 kr på tests.
    Har givet hende lidt kogt fisk + ris/grøntsager oveni hendes foder, uden virkning siden juli.
    '
    Udfra dyrlægens anvisning må jeg ikke bruge nogen som helst form for godbíder...?

• #19   31. aug 2010 Palle P - ja, jeg spurgte også dyrlægen om han kunne tage den blodprøve, men det ville han ikke (han sagde det blev aaaalt for dyrt) og en lang proces. Han sagde det eneste der var at gøre nu og her, var at skifte foder.
    Det forstår jeg bare ikke, for det foder hun har fået hidtil, er mindst ligeså godt som VetPro foder.
    Ja, jeg skifter dyrlæge inden næste gang:)

• #20   31. aug 2010 Jeg havde også en dyrlæge, som tøvede med at teste hunden. Hver gang jeg kom der fik han flere sprøjter og piller. Hun må have tjent kassen på mig.

Men så skiftede jeg dyrlæge. Anden gang jeg var der, fik hunden taget en blodprøve.

Min hun har så været igennem et vaccinationsprogram, som desværre ikke havde synlig effekt. Nu klarer jeg det selv med Vetcur's produkter.

Jeg vil anbefale dig, at finde et godt foder til din hund uden ris og korn i. Det er som regel det hundene reagerer på.

Mvh. Gitte

• #21   31. aug 2010 hun = hund

• #22   31. aug 2010 Gitte S - oki...jeg troede ikke, de reagerer på ris men kun på korn...

• #23   31. aug 2010 Hvis hunden evt. er allergisk overfor lagermider, så skal man også undgå ris, da lagermiderne også lever i ris.

Kommentér på:
Kløe og gnuflen konstant...

Annonce