{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

Hmmm .. kan ikke beslutte os ..... suk {{forumTopicSubject}}

Som skrevet tidligere , har vi jo fået tilbudt en Engelsk mastiff han på knapt 1 år . Som vi var i tvivl om han enlig havde stamtavle eller ej , men den er god nok .
Det var jo et af de krav vi havde hvis vi evt skulle overtage ham .

Han er en rigtig lækker basse , dog lidt tynd , samt skal klør have en tur med negle saksen .
Sød , venlig , glad for børn , skulle kunne være alene hjemme ,kunne sammen med hunde , katte mm mm ..

Han er virkelig bare sød og rar .. Men , så kommer mennet ,,,,
Vi havde Bamse med idag og synes han var meget voldsom overfor ham uden at være ond / aggresiv eller noget ...
Vi har jo erfaring med engelsk mastiff igennem flere år da vi havde en og går meget op i hundetræning mm ..
Men vi kan simpelhen ikke beslutte os om vi skal hente ham imorgen formiddag eller lade vær ... SUK .. er helt i vildrede ..
Vi har tiden , pladsen og erfaring ,, men synes det er en svær beslutning da han jo ikke ligefrem er en hvalp mere og har fået grund opdragelsen .. dette bliver så hans 3 hjem fra han forlod opdrætter ... Så vi aner jo ikke hvordan han havde det i første hjem udover at han boede i hus og nu bor han i en lille lejlighed i stuen uden have og særlig meget aktivering og erfaring har de ingen af med hunde . De købte ham kun fordi han så sød ud , de har kun haft ham i ca 2 mdr ..

Undskyld det blev sååååå langt dette indlæg ... men i plejer ski altid at komme med god respons ,, når men selv er i tvivl ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmmm .. kan ikke beslutte os ..... suk
  • #1   2. sep 2010 Skal jeg være grov vil jeg sige at hvis man er i tvivl, så skal man lade være!!!

  • #2   2. sep 2010 Uhhh du er i tvivl.. og jeg må indrømme, at jeg ville ikke tage imod den..

    Ved ikke om Bamse er kastreret.. men i kan ende med voldsomme problemer med to hanner, som ikke er vokset op sammen.


  • #3   2. sep 2010 Mette (med de to lig-slæbere) .

    Synes da ikke du er grov smiley
    Vi er ikke i tvivl på den måde , men der er bare et men et eller andet sted , ved ikke om det er fordi vi har købt / hentet direkte hos opdrætter som hvalp før .. Vi ved jo reelt intet om denne dejlige hund , som jo nu er næsten et år ..
    Der sker jo meget på et år i en hunds liv --


  • #4   2. sep 2010 mavefornemmelsen skal være 100% på plads i min verden, førend jeg ville kaste mig ud i noget smiley

  • #5   2. sep 2010 louise S

    Vi har før haft to hanhunde sammen uden problemer overhovedet . Og mødes 3 gange uge ca med mange tæver og han hunde sammen uden nogen form for problemer så det er jeg ikke bange for ..
    Bamse er ikke kastreret , han er kun 4 mdr .

    Der hvor tvivl ligger er nok at vi jo faktisk ikke rigtig ved noget fra han var ca 8 uger til ca 8 mdr alder ... Vi kan kun få at vide hvordan og hvorledes fra de sidste 2 mdr ,, og vi vil jo enlig gerne vide hvordan han er blevet trænet / socaliseret fra 8 uger til 8 mdr ca ...


  • #6   2. sep 2010 Hmmm, må prøve at ringe til opdrætter imorgen og høre om de evt har oplysninger på første ejer og om jeg evt kan få et nr til dem så vi kan få hans korte livs historie på plads ..

    Men uanset hvad tager vi derhen igen imorgen som aftalt og tager på træningsplads og så må vi tage den derfra , så har vi også besøgt ham 4 gange sammenlagt for at få en fornemmelse af ham .


  • #7   2. sep 2010 Hvis jeg havde været i tvivl, ville jeg ikke gøre det.
    Du skulle gerne ha en følelse af glæde, og absolut ingen tvivl, før du henter ham. Hvis ikke du har det.....så lad vær´


  • #8   2. sep 2010 VENGES mastiffs&bulldogs

    Han kommer fra en opdrætter i jylland , dkk bog.


  • #9   2. sep 2010 Sorø.. ja nu er jeres jo kun 4 mdr.. og mener bare, at når den anden hund er 1 år, så kan der komme problemer.. netop pga de er tæt sammen rent aldersmæssigt.. og ja det kan man først sige når de begge er kønsmodne.. og ja man kan sagtens have to hanner sammen, men oftes er det nemmest når de er vokset op sammen.

  • #10   2. sep 2010 VENGES mastiffs&bulldogs

    Hvad har det med mit spørgsmål at gøre ? smiley smil , undres .


  • #12   2. sep 2010 Karin ( Nanna´s mor )

    Ingen tvivl om at vi har en glæde i os ,, vil bare gerne vide hvordan hans opvækst / opdragelse mm er foregået smiley tror det er der min tvivl ligger , men ringer til opdrætter imorgen så håber jeg lidt hun kan føre os til første køber så vi kan få det på plads ..

    Hunden fejler intet , har et godt sind og godt helbred , efter gode linjer.
    Er virkelig en skøn basse .


  • #13   2. sep 2010 Sorø
    Var det på neutral grund at den var voldsom over for jeres hund. Eller var det hjemme hos ejerene?


  • #14   2. sep 2010 Lilla J

    Der tager du fejl af mig , for lige på det område er jeg temlig hård ..
    Og denne hund er ikke i nød i den forstand . Den vil sagtens kunne få et andet hjem , men nu blev vi spurgt af nogen venner der ved vi har erfaring med racen og det er nogen venner til dem der har ham ..

    men kan godt se hvad du mener .


  • #15   2. sep 2010 louise S

    Jamen det med to hanhunde tager jeg ikke så tungt , for har som sagt før haft engelsk mastiff og der var 2 mdr forskel på dem og de voksede ikke op sammen , og der var aldrig problemer .
    Samt kommer jeg i klub og mødes ca 2-3 gange uge med tæver og han så god socalisering herfra .


  • #16   2. sep 2010 VENGES mastiffs&bulldogs

    det var ikke surt ment det jeg skrev , men nu har jeg snart fået 7 pb med hvor han er fra og om jeg vil sælge ham og om han må lånes til avl mm .. og svaret er NEJ .. smil

    Kommer han her sælges han ikke , og lånes ikke ud til avl .


  • #18   2. sep 2010 Volkodav V

    Ikke voldsom voldsom i ondskab ,, med min erfaring igennem mange år vil jeg mere sige ,, ivrig måske efter at hilse , lege , se hvad bamse var for en lille fyr ...

    Som skrevet bor hunden pt i en lille lejlighed uden nogen form for mulighed for at løbe og lege mm .. så det var udenfor lejlighed som han jo selvfølgelig betragter som sit område .. men ingen tegn overhovedet på at være aggresiv / dominant ...


  • #19   2. sep 2010 VENGES mastiffs&bulldogs

    Smil , helt iorden smiley blev desværre bare irritered over de dumme spørgsmål i PB ...

    Men det var ikke mindet på dig .
    Men hans linjer er efter kendte forældre dyr og gode linjer smiley


  • #20   2. sep 2010 Tak for jeres synspunkter smiley

    Imorgen ringer jeg til opdrætter som det første og så tager jeg den videre derfra , med jeres respons på mit indlæg i baghovedet også smiley

    Fortsat god aften .


  • #21   2. sep 2010 VENGES mastiffs&bulldogs

    Ja det har du ret i ,, tror desværre bare jeg hænger mig i hans alder at han jo ikke er en lille hvalp og at vi ikke kender hele hans opvækst ..

    Men må se om jeg kan trylle første ejer frem og få svar på alle mine spørgsmål smiley

    Mor hofter A , Albuer 0 , Far hofter B , Albuer 0


  • #23   3. sep 2010 Nu ved jeg godt den allerede har haft en del hjem, men kan du ikke have den "på prøve" i en uges tid, og så derefter beslutte dig?
    Eller vil det være for meget for den...


  • #24   3. sep 2010 Opdatering vedr Mastiff.

    Vi har aftalt med nuværende ejer at han skal retur til opdrætter , da vi ikke kan gå 100 % ind for at tage ham , da vi synes vi har så mange ubesvarede spørgsmål .

    Så opdrætter i jylland får ham retur i aften af nuværende ejer ..

    Det tror vi er det bedste .

    Tak for alle jeres svar og råd smiley god weekend


  • #25   3. sep 2010 Det lyder som en meget fornuftig og velovervejet beslutning:-)

  • #26   3. sep 2010 Mette (med de to lig-slæbere) .

    Tak for backup smiley Ja , vi synes jo han var super lækker , og havde et godt sind , men vi har siddet vågne til kl 2 i nat og bare talt for og imod og tænkt og tænkt og overvejet og frem og tilbage .. men med hans alder blev vi enige om at vi havde så mange ubesvarede spørgsmål som vi ikke kunne få svar på , da første ejer er flyttet og havde skiftet nr ,, så alle de svar kunne vi ikke få og så tog vi beslutningen om at sige nej og få nuværende ejer til at levere ham retur til opdrætter .
    og hun har lovet at beholde ham så han ikke skal videre endnu engang da det ville være ufatteligt synd for ham ...

    Så vi mener vi tog den helt rette beslutning både for vuffer men bestemt også for os selv og nuværende ejer ..

    Og har hørt fra opdrætter og hun siger han er super god og har fundet sig til rette i flokken allerede og trives . Så det er bare kanon godt smiley


Kommentér på:
Hmmm .. kan ikke beslutte os ..... suk

Annonce