{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Kennelhoste {{forumTopicSubject}}

Min hund har sidste torsdag været sammen med en hund der få dage efter fik konstateret kennelhoste. Her i nat begyndte min hund så at hoste og her til morgen kom der hvidt skum/slim med op.

Jeg har læst forskellige sider på nettet at man bare skal holde hunden i ro og evt give den hostemedicin fra håndkøb? Ihvertfald så længe hunden ikke er gammel eller hvalp. Så længe den spiser og drikker skulle det være nok frem for en tur til dr dyr. Hvad skal jeg ellers være obs på. Jeg tænker, det er vel godt at hunden hoster det op så længe der kommer slim? Hvor længe må den hoste inden man ringer til dyrlægen når man ved den har været sammen med en der havde kennelhoste (altså at det ikke er hjerteorm e.l.)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kennelhoste
  • #1   4. sep 2010 Min Dina have kennelhoste i sidste måned.
    Hun hostede godt nok ikke. men nøs hele tiden og rømmede sig.
    Jeg tog til dyrlægen, der konstaterede at hun havde feber.
    Så hun fik en indsprøjtning og penicillin.

Jeg troede faktisk, at hun nøs fordi hun havde fået et græsfrø i næsen, eller sådan noget. Hun virkede ikke syg, men havde alligevel feber.

• #2   4. sep 2010 Louise - jeg tror, at jeg ville kontakte dyrlægen på mandag, hvis det ikke er blevet bedre, og ellers ringe her i weekenden, hvis det bliver værre.
    Jeg synes ikke det lyder så godt, at din hund hoster sådan.

• #3   4. sep 2010 Tror ik hostesaft er godt, kennelhoste er jo en virus, Tessa var syg i 6 laaaange uge og krævede et par dyrlæge besøg, da hun var meget hårdt angrebet.. Ring og snak med dyrlægen på mandag, tit skal der blot ro til og absolut ingen kontakt med andre hunde i en pæn tid, begynder den at virke rask, så hold den stadig i ro, jeg gik en lang tur med Tes da hun virkede frisk, wupti så startede det forfra igen, pga kroppen blev overanstrengt og virussen stadig var aktiv

• #4   4. sep 2010 Tessa hostede meget og brækkede sig pga hosten.. Hun fik noget smertestillende hos dyrlægen, da hun havde meget ondt i halsen af at hoste.

• #5   4. sep 2010 Jeg har fået en 5 dages antibiotika kur... Hun hoster stadig slim op men ikke som i morges. Har ikke fået noget smertestillende men kan måske give hende noget kodimagnyl. Har ikke motioneret hende men hun har rendt i haven som det passede hende -måske det ikke er klogt?

• #6   4. sep 2010 Jeg synes ikke, at du skal give hende noget som helst menneske-medicin, medmindre det er aftalt med en dyrlæge.

Da Dina var sløj med feber, gik vi bare nogle korte hyggeture, og ellers tøffede hun rundt i haven og snusede (vores grund er 7000 kvm), og det var rigeligt for hende i de to uger, hvor hun var sløj og virkede stille.

• #7   4. sep 2010 Jeg har også 2000m2 men hun løber gerne selvom hun hoster og hakker. Måske jeg skal holde hende i ro? Frustrerende med det hoste. Lyder bestemt ikke rart.

• #8   4. sep 2010 Prøv. at aktivere hende med rolige ting uden for.
    Jeg giver tit Dina mad ude i haven. Jeg spreder hendes tørfoder eller små kødstykker ud i hele haven.
    Hun snuser rundt efter det, og bruger en masse næse-snuse- psykisk energi, så hun snorksover i flere timer bagefter.

Nogle gange, leger vi gemmeleg efter små pølse/kyllinge stykker.
    Hun skal blive siddende på afstand, og så gemmer jeg det rundt omkring.
    Hun bruger meget tid på, at gå med halen lige i vejret og snuse (så man kan høre det på flere meters afstand) på, at finde de lækre stykker guf.

Jeg gemmer også guf inde i stuen.
    Først gemte jeg det i gulvhøjde, og efter et par gange, var det så højt opppe, så hun skulle stå på bagben for, at nå det.
    jeg gemmer på skuffehåndtag, på stolesæder....etc
    Det er virkelig et hit, og noget vi gør dagligt.

Kommentér på:
Kennelhoste

Annonce