Kennelhoste {{forumTopicSubject}}
Min hund har sidste torsdag været sammen med en hund der få dage efter fik konstateret kennelhoste. Her i nat begyndte min hund så at hoste og her til morgen kom der hvidt skum/slim med op.
Jeg har læst forskellige sider på nettet at man bare skal holde hunden i ro og evt give den hostemedicin fra håndkøb? Ihvertfald så længe hunden ikke er gammel eller hvalp. Så længe den spiser og drikker skulle det være nok frem for en tur til dr dyr. Hvad skal jeg ellers være obs på. Jeg tænker, det er vel godt at hunden hoster det op så længe der kommer slim? Hvor længe må den hoste inden man ringer til dyrlægen når man ved den har været sammen med en der havde kennelhoste (altså at det ikke er hjerteorm e.l.)
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.865
Hun hostede godt nok ikke. men nøs hele tiden og rømmede sig.
Jeg tog til dyrlægen, der konstaterede at hun havde feber.
Så hun fik en indsprøjtning og penicillin.
Jeg troede faktisk, at hun nøs fordi hun havde fået et græsfrø i næsen, eller sådan noget. Hun virkede ikke syg, men havde alligevel feber.
maj 2008
Jeg synes ikke det lyder så godt, at din hund hoster sådan.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.533
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.533
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 41
maj 2008
Da Dina var sløj med feber, gik vi bare nogle korte hyggeture, og ellers tøffede hun rundt i haven og snusede (vores grund er 7000 kvm), og det var rigeligt for hende i de to uger, hvor hun var sløj og virkede stille.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 41
maj 2008
Jeg giver tit Dina mad ude i haven. Jeg spreder hendes tørfoder eller små kødstykker ud i hele haven.
Hun snuser rundt efter det, og bruger en masse næse-snuse- psykisk energi, så hun snorksover i flere timer bagefter.
Nogle gange, leger vi gemmeleg efter små pølse/kyllinge stykker.
Hun skal blive siddende på afstand, og så gemmer jeg det rundt omkring.
Hun bruger meget tid på, at gå med halen lige i vejret og snuse (så man kan høre det på flere meters afstand) på, at finde de lækre stykker guf.
Jeg gemmer også guf inde i stuen.
Først gemte jeg det i gulvhøjde, og efter et par gange, var det så højt opppe, så hun skulle stå på bagben for, at nå det.
jeg gemmer på skuffehåndtag, på stolesæder....etc
Det er virkelig et hit, og noget vi gør dagligt.
Kennelhoste