{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.423 visninger | Oprettet:

allergifoder {{forumTopicSubject}}

Hej hg.

jeg har været til dyrlæge med shiva i fredags, og hun har foderallergi.
jeg fik afvide jeg skulle købe royal canin skin support, men så vidt jeg kan læse er royal canin hypoallergenic til hunde med foderallergi, og skin support er for hunde med problemer med huden. har jeg misforstået noget. kan selvf ikke ringe til dem nu fordi de har ferie, og står kun med det gamle foder som hun ikke kan tåle (wolfsblut)... og vil meget nødig tage hende til dyrlæge et andet sted da det ikke var billigt i fredags. jeg fik hundemad med hjem fra dyrlægen til weekenden, men det er løbet ud nu så skal købe idag.. ved i forskel på de to hundefoder typer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  allergifoder
  • #1   6. sep 2010 Hvad er hun allergisk for, ved du dét mere præcist?
    For Wolfsblut er da ellers uden korn, soya mv. (og er vel det mange kalder allergivenligt foder)? Så det er da lidt underligt hun ikke tåler dét, tænker jeg?
    Måske du skulle prøve at BARFE, kan være det ville være godt for hende? :o)


  • #2   6. sep 2010 Der findes 3 mærker af allergifoder, fælles er at de kun kan købes via dyrlæger. Det foder du skal bruge skal være hydrolyseret og der er kun disse 3 der er:

    SPECIFIC™ Food Allergy Management

    Royal Canin hypoallergenic

    Hill’s z/d

    Hill’s foder er vis det er er mest fri for de ting der kan give allergi. Jeg bruger selv Specific og er god tilfreds.


  • #3   6. sep 2010 altså hun har haft udslæt, opkast, kløe, osv siden jeg begyndte at fodre med wolfsblut. jeg troede først hun havde en form for hudlidelse for tænkte at hun ikke ville reagere på wolfsblut fordi jeg også troede det var allergivenligt. men lægen sagde det var allergi og spurgte indtil foder osv, og jeg kunne jo kun fortælle den sørgelige ting at hun faktisk først fik det efter wolfsblut. han sagde så jeg skulle fodre med allergifoder og kun med det i 2 mdr og se om symptomer forsvandt, også har jeg fået mange piller hun skal spise. og hvis hun blev symptom fri så skulle jeg fodre med det for altid. hvis hun fik allergi igen skulle hun have taget blodprøver og sådan.

  • #4   6. sep 2010 louise n - tak skal du have! smiley

  • #5   6. sep 2010 Puh ha', ja så er det bestemt et foderskifte du skal prøve!
    Jeg håber du finder et mærke hun fungere på :o)


  • #6   6. sep 2010 Skin support er ikke allergifoder.
    Det er et foder til hunde med hud og pelsproblemer.. (dette kan komme sekundært hos en allergihund - men har dyrlægen konstateret foderallergi (Hvordan har han i øvrigt gjort dette?) ja så skal man udelukke de allergener hunden reagere på.
    Har den allergi overfor kylling, vælges foder uden osv.
    Ved man ikke hvilket foderstof der fremkalder alelrgien, kan man bruge de hydrolyserede fodertyper. Hvor proteinerne ikke er genkendelige for imunforsvaret, og derfor reagere dette ikke på dem.
    Skyldes allergien lagermider bør man skifte over til foder uden indhold der lagres på denne måde. (Korn). Det kan f.eks. være råt.

    Men det lyder ikke til du har fået meget at vide af din dyrlæge..
    Jeg ville nok finde en dyrlæge og købe et af de hydrolyserede fodermærker. Og så kun fodre med dette! Intet andet. Og når din dyrlæge så kommer hjem igen, forhøre mig mere til, hvad det egentlig er du skal undgå i foderet.


  • #7   6. sep 2010 Måske din hund bare ikke tåler wolfsblut?
    Hvilken variant har den fået? er der noget i der ikke var i dit gamle fodermærke?


  • #8   6. sep 2010 Han sagde til mig at hvis han skulle finde ud af hvad præcist hun var allergisk overfor skulle han tage blodprøver og sådan, lige nu har han kun skrabet sådan lidt af huden og kigget på det i mikroskop. men efter hvad jeg fortalte og hvad han kunne se sagde han at det lød utroligt meget som allergi for foder. tror jeg lige smutter ned til en anden dyrlæge og taler med dem idag.

  • #9   6. sep 2010 Det lyder som en god ide at snakke med en anden dyrlæge. Jeg vil lige advare dig mod at tage i dyrehandlen i håb om at få råd der. Jeg har selv fået mange dårlige råd om foder i diverse dyrehandler. Hvis man er usikker kan det let gå galt, så hold dig til dyrlægen og din sunde fornuft. Derudover er der en gruppe for allergihunde herinde, der er der meget god erfaring at hente. Allergi er meget kompliceret, da reaktionerne er meget forskellige fra hund til hund og man skal derfor ofte meget igennem før man finder en god løsning for hunden

  • #10   6. sep 2010 Jeg glemte linket til gruppen:

    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=158


  • #11   6. sep 2010 Synes din dyrlæges fremgangsmåde er fin.
    Prøv allergifoderet et par måneder og behandel symptomerne.
    Men får hunden det godt igen, vil jeg godt mene man kan prøve ud med det foder den kørte fint på igen. Når den nu kun har haft symptomer på et fodermærke, kunne det lyde som om det bare er et enkelt fødevareemne den har reageret på..

    God bedring smiley


  • #12   6. sep 2010 Bonzo er allergisk overfor et eller andet, jeg tror det er oksekød, men vi har ikke fået ham testet.
    Han havde kløende udslet med infektioner flere gange, så dyrlægen mente han havde allergi.
    Vi fodrer nu kun med Royal canin hypoallergenic og han har ikke haft symptomer siden foderskiftet. Det er flere år siden nu.
    Og som en anden skriver, lad være med at gå til dyrehandlerne, de er ikke de rigtige til at råde dig her.
    Du kan jo bare købe foderet hos en anden dyrlæge, det har jeg gjort når min egen har ferie mv.


  • #13   6. sep 2010 Jeg har fodret både med RC Skin Support og RC Hypoallergenic, men uden synlig effekt. Desuden er jeg ikke vild med indholdet....

    Så min Labrador har siden januar fået Gourmix fra Vetcur. Og i starten fik han også tilskud af Divet og Imvet, for at få genoprettet immunforsvaret.


    Mvh. Gitte


Kommentér på:
allergifoder

Annonce