{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergifoder
  • #1   4. okt 2010 Jeg bruger Gourmix fra Vetcur til min labrador.

    Det kan bruges til hunde i alle aldre. Og er drøjt i brug. Til en hund på omkring 30 kg. varer 8 kg foder i 30 dage.

    Der er rigtig mange allergihund, som fungerer super godt på dette foder.


    Mvh. Gitte


  • #2   4. okt 2010 allergihunde...

  • #3   4. okt 2010 Hvad er hun allergisk for?

  • #4   4. okt 2010 Tak, Gitte - det ser jeg lige nærmere på...

  • #5   4. okt 2010 Anja F - ved ikke, skal have lavet allergitests imorgen

  • #6   4. okt 2010 Hypo Allergenic fra Royal Canin. Forhandles hos dyrlæger.

    Men snak med dyrlægen om, at få et foder der er tilpasset din hund smiley


  • #7   4. okt 2010 Du kan evt. læse denne historie om en allergihund: http://www.hnb.dk/default.asp?thePage=start

    Klik ovre til højre i billedet under Aktuelle Nyheder på "Allergi - velkommen tilbage Anja..."


  • #8   4. okt 2010 Tak, Camilla...

  • #9   4. okt 2010 En afmine bekendte har haft rigtig gode erfaringer med Woflsblut.
    Her er lidt af det jeg fand på nettet om hvorfor det også skulle være egnet til allergihunde:

    • Ingen hormon- og konserveringsmidler (BHT/BHA/Ethoxyquin)
    • Ingen kunstige farve- eller smagsstoffer
    • Ingen affaldsprodukter, genbrugsprodukter eller bi-produkter
    • Fri for transfedtsyrer (fedt der dræber)
    • Garanteret fri for lagermider

    • Kornfrit - gør det også egnet til allergihunde
    • Enestående kombination af urte- og plantedele
    • Styrker hjerte- og kredsløbsfunktionen
    • Styrker immunforsvaret og organfunktioner
    • Korrekt tilpasset fedtsyreprofil af Omega 3/6


  • #11   4. okt 2010 Ja, selvfølgelig, Camilla - savner...

  • #12   4. okt 2010 ok, Gitte...

  • #13   4. okt 2010 Tak, Jan, det skriver jeg mig lige bag øret...

  • #14   4. okt 2010 Luksus .
    Lisbeth T
    pia K

    Tak for jeres input...

    Jeg vil kigge nærmere på foderet, når vi har været ved dyrlægen osv. Så ved vi forhåbentlig bare lidt mere...


  • Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 46
    #15   6. okt 2010 Hej hej...
    Som de andre skriver herinde er det vigtigt at klarlægge hvad hun er allergisk overfor. Hvis hunden ikke testes positiv overfor forskellige tests, er det som regel (9 ud af 10) foderallergi. Der findes mange gode produkter på markedet. Lam og ris som allerede er nævnt kunne være en mulighed:)


  • Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 46
    #17   6. okt 2010 z/d er bestemt en mulighed, men ingen grund til at give sin hund z/d, med mindre den er testet negativ for alt andet. Olien du snakker om er sikkert livets olie til dyr, og det er efter min mening noget af det bedste der findes på markedet idag.

  • #18   6. okt 2010 Nathja B
    Palle P

    Tak for jeres input - hun er IKKE allergitestet, da dyrlægen er ret overbevist om, det er foderallergi.
    Hvordan han kan sige dette, ved jeg ikke. Han ville heller ikke teste for skjoldbugskirtlen...
    10 min inde hos dyrlægen og så ud igen - 700 kr fattigere...

    Så nu er det stadig op til mig selv at afprøve alt og skifte foder igen igen...
    Dyrlægen ville sælge mig Hills Z/D, men i alle tilfælde køber jeg altid foder over nettet.
    Jeg er færdig med dyrlæger....næste skridt bliver at besøge Flemming Kristensen. Jeg har snakket i telefon med ham her den anden dag. Det er dog bare ikke sådan lige at tage derover. Penge og så bor vi på Fyn. Arbejder til hverdag og er kun mig og dyrene.


  • #19   6. okt 2010 Da jeg havde en hund med allergi skiftede jeg til barf..

  • #20   6. okt 2010 Lisbeth T - jeg ved det med de spaltede proteiner. Jeg har aldrig fodret med Hills. Jeg køber ikke foder med korn og majs - og så mange biprodukter. Som du selv også skriver der er i Hills. Vil tro det koster 600 kr ca for 10 kg foder?
    Jeg giver MEGET hellere lidt mindre for noget meget bedre foder med kun kød og ris...uden biprodukter. Støtter overhovedet ikke dyrægen, de er dyre nok i forvejen.
    Håber jeg kan finde noget andet foder end lige Z/D...

    Ang. tests, så sagde dyrlægen, jeg bliver nødt til at vente 1½ md. imellem hver indgrediens (hvis man kan kalde kylling, kartofler osv osv det)
    Mange tak!!!


  • #21   6. okt 2010 jan H - hehe, lige min tanke..indgredienserne skal igennem kroppen osv inden man kan med sikkerhed se allergien...så 1½ md. er også det jeg har hørt.

    Jeg vil lige snakke med Hokkerup Dyreklinik i telefon...ved jo ikke om de bare vil sige det samme og det er en lidt lang tur. Dog sparer jeg broen;)

    Hvad hjalp han dig/jer med? (hvis jeg må spørge - ellers send en pb hvis det er:)


  • Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 46
    #22   6. okt 2010 Mit råd til dig er at få din hund allergitestet, for er den nu allergisk overfor husstøv eksempelvis, så kan du jo skifte foder i al uendelighed uden virkning. Og bliver den derefter testet negativ for alt andet i forhold til allergi, så ja så er sandsynligheden for det er foderallergi ret høj, og så er der ikke andet for end prøve nogle forskellige allergi fodertyper. Din dyrlæge er måske synsk, siden har siger det:) Under alle omstændigheder er jeg klar over at det kan virke uoverskuelig med at prøve sig frem, når du ingen sikkerhed har for at det er foderallergi. Jeg er ikke i tvivl om, at ham i nævner er meget dygtig, men økonomisk set så ville jeg nu få testet min hund, for derefter at have noget at gå ud fra. Han gør jo bare det, en hvilket som helst ordentlig dyrlæge ville gøre.
    Med hensyn til z/d som får lidt negativ omtale herinde, så skal man kun give sin hund det, hvis den virkelig er så allergisk, at alt andet svigter, og så er z/d da at foretrække i stedet for en hund der er i pine hver dag pga. allergi.


  • #23   6. okt 2010 Nathja - ja, jeg er helt enig og det bliver også det næste, hvis ikke der er nogen bedring om 1½ md...så skal hun allergitestes.


  • Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 46
    #24   6. okt 2010 Igen mange forskellige holdninger til forskellige fodertyper. Det vigtigste må jo være om hunden fungerer godt på det, og jeg er meget enig i at man skal give foder mere end en uge for at bedømme det. Ved foderskift kan mange hunde reagere ret kraftigt, især hvis de har foderallergi, og derfor kan man ikke gå ud fra, at fordi hunden reagerer dårligt den første uge, nødvendigvis betyder at hunden ikke tåler foderet.

  • Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 46
    #25   6. okt 2010 Synes jeg lyder som en god ide. Håber virkelig hun kommer i bedring. Tro mig, ved hvor irriterende det er, når man som ejer føler sig hjælpeløs og rådene fra dyrlægen ikke er helt i orden.
    God bedring med hende:)


  • #26   6. okt 2010 Mange tak, Nathja;)

  • Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 46
    #28   7. okt 2010 Palle: Kender godt EFA P, den er god;) - men livets olie har præcis de samme gode egenskaber som EFA. Du kan jo prøve at google den og se.
    Men hensyn til Flemming, er der ingen tvivl om at han er dygtig, men nu skal vi ikke glemme, at der er rigtig mange penge i omløb, og som du selv siger, så koster det rigtig mange penge. Flemming er jo også forretningsmand, og tydelig rigtig dygtig til det...
    Min dyrlæge er fagdyrlæge med speciale i hudsygdomme og allergi, så selvfølgelig findes der andre end Flemming der har styr på det. Mente bare med min kommentar, at der ikke er nogen grund til at betale ekstra penge på at gå til en ny, hvis ellers dyrlægen har styr på det - og det er der altså rigtig mange der har:)


  • Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 46
    #29   7. okt 2010 Palle:
    Men jeg er da super interesseret i at høre hvad det så er Flemming gør, hvis ikke han tester den blodprøvemæssigt.

    Du nævner noget med skjoldbruskkirtlen - hvordan tester han det? Og mener han han kan klarlægge hvilke type foderallergi en helt specifik hund har - og i så fald hvordan - hvis ikke han gør det ud fra udlukkelsesmetoden? Tester han dem som vi gør ved mennesker?

    Kan godt forstå han får ros herinde hvis han kan noget ingen anden dyrlæge kan - og så er han bestemt et besøg værd.


  • #30   7. okt 2010 Hej Palle
    Jeg har brugt 5 dyrlæger her på Fyn det sidste år...måske det er mig, som er sippet, men jeg vil føle jeg bliver ordentligt behandlet (+dyrene selvfølgelig;)
    Det har jeg endnu ikke følt.
    Jeg giver det med foderskift en chance, inden jeg bruger 2 timer i bil, 500 kr på bro og flere 1000 kr hos Flemming for bare en enkelt gang.
    Og så lige en ting til...jeg føler også, jeg bør vente til Cinda er ældre. Hun kan nå at vokse fra det endnu...ved hjælp af godt foder osv.


  • Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 46
    #34   8. okt 2010 Palle: Nej jeg kender ikke til ham, er fuldstændig enig med dig, og det er bare synd alle dyrlæger ikke bruger den fornødne tid.

    Jeg synes bare det lød som om han kunne noget helt specielt, som jeg oprigtigt var interesseret i hvad var, i og med du lød som om du havde styr på det. Mig bekendt fandtes der nemlig ingen sikker måde at konstatere en helt specifik type foderallergi, så blev da lidt interesseret:)

    Min pointe var som du selv skrev, at der måske ikke var nogen grund til at han var den eneste ene der kunne sit kram.

    Med hensyn til forretningsdelen, tænkte jeg på den olie du nævnte, som er den eneste han vil anbefale. Livets olie har en del større forskning bag sig og lever i alle henseener op til EFA, som jeg bedst kan lide til katte, men som under alle omstændigheder er en god olie.

    Desuden har jeg stor respekt for at en selvstændig får den økonomiske del til at løbe rundt, for mig er sjusk i økonomien lig med sjusk i mange andre ting - ikke at der er sådan, men sådan er det for mig selv:)

    Men jeg vil da ind og læse lidt på hans hjemmeside.


Kommentér på:
Allergifoder

Annonce