{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

Anne T
Anne T
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17

Min hund piver! {{forumTopicSubject}}

Overskriften siger jo sig selv..
Jeg har skrevet i et tidligere indlæg, at min kæreste og jeg skulle ud og kigge på en hund.. Vi fik så os en utrolig dejlig hunhund på snart 8 uger en blandingshund af en rottweiler og labrador.. Nå til sagen :-)'

Vi har dette problem med hende, at hun piver en del af natten igennem. Første dag startede vi med, at smide hende og hendes hundekurv ind i soveværelset, men det gad hun ikke ( hun pev ) .. Så måtte vi jo bare smide hende tilbage ind i stuen.. Så var der dog stille et stykke tid, men så begyndte hun at pive igen! Og det er som om at det bliver værre
og værre. Vi aner simpelthen ikke hvorfor??? Hun gider jo ikke være i soveværelset heller. Har næsten ikke sovet i 4 dage, er ved at være så desperat efter nogle gode råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund piver!
  • #1   7. sep 2010 Anne T: Hav tålmodighed og jeg syntes personligt at I skal finde ud af om hun skal sove i soveværelset eller i stuen, det er forvirrende for en lille hvalp at bliver flyttet sådan rundt.
    Og så igang med træning. En hvalp i den alder piver tit, men jo mere ro der kommer i dens hverdag og jo mere ro og tålmodighed I har med den, så skal det nok komme.
    Lav en fast rutine inden I går i seng, hvor I ved at hvalpen nu er stimuleret, luftet og alt det og så lad hendes hundekurv står ved siden af sengen så den der ligger der kan lægge hånden ned til hende, hvis hun piver. så burde hun falde til ro.

Eller er der en masse råd i denne video omkring hvad man skal huske når man får hvalp, hvordan man får den til at sove igennem og alene. Alene hjemme træning og meget meget mere.
    http://dansk-kennel-klub.dk/DVD-2

Håber I kan bruge rådene og selvfølgelig held og lykke med den lille

• #3   7. sep 2010 Oskar & Dennis .: Syntes godt nok ikke det var nogen særlig pæn måde at hilse folk velkommene som kommer med et problem.

• #5   7. sep 2010 Som de andre også skriver, så er den utryg og bange.
    Stil dens kurv ved siden af jeres seng, og prøv at lægge en hånd ned til den hvis den piver.
    Hvis dette ikke hjælper, så ville jeg lægge mig på gulvet sammen med hvalpen de første par dage.
    Når den er blevet mere tryg så ryk op i sengen igen, og hav en hånd/arm liggende hos den.

• Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #6   7. sep 2010 Prøv dog at tage en slapper mester!
    Den eneste grund til at vi fik den for tidligt er fordi moren er død, og den lille hvalp var simpelthen så rolig og tryg ved mig, kunne man allerede mærke, da vi var der.. Så vi blev enige om at prøve og tage hende med hjem.. Og nej selvfølgelig gør den det ikke for at være ond ved os, vi ved udmærket godt at det er en lille hvalp og den skal have meget stimulation og at den kræver en del. Dette indlæg er også kun den korte version, har ikke skrevet det hele ned til punkt og prikke.
    Til jer andre.. Tak for jeres svar.
    Vi vil prøve det så. Problemet er bare at hun piver mere i soveværelset end når hun er inde i stuen. Når hun ligger i sengen vil hun ned, og når hun er i kurven vil hun op og nogle gange, vil hun slet ikke være i soveværelset. Vi vil jo det bedste for vores lille øjesten, men svært når hun piver lige meget, hvad vi gør.. Men vi må nok bare give det noget tid.. Men det skal også siges, at hun normalt aldrig sover i kurven, for hun gider ikke.

• #7   7. sep 2010 Jeg tror det er en rigtig god idé, at i allerede nu beslutter hvor I mener den skal sove om natten.

Hvis det er i stuen, så tag en madras ind i stuen ved siden af dens kurv, og flyt dig så gradvist længere og længere mod soveværelset.

Og hvis det er i soveværelset i mener den skal være, så læg en madras på gulvet der...

• #8   7. sep 2010 Jeg vil oss råde jer til at lægge jer helt ned i højde med hende, så tæt på hende at hun ka putte med en hånd/arm. Og bliv der minimum en uge.
    Når i så er ved at være klar til at flytte tilbage til sengen, ka i tage et tæppe (måske et i har sovet på en nat) folde sammen og putte i henden kurv, så der dufter rigtig meget af jer.

Held og lykke med hende smiley

• #9   7. sep 2010 Anne: Jeg kom til at tænke.... hvor gammel var hun første nat?
    Hvordan opføre hun sig i løbet af dagen?
    Spiser og drikker hun som hun skal?
    Har hun været ved dyrlægen og blevet sundhedstjekket?
    Har I forsøgt at aktivere hende i løbet af aftnen, så hun er træt når I går til ro?

Hun ser ellers sød ud :o)

• #10   7. sep 2010 og Ups! besørger hun normalt?

Kommentér på:
Min hund piver!

Annonce