750 visninger
|
Oprettet:
26. feb 2007 Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Tavletvang, for/imod {{forumTopicSubject}}
Jeg læste lige i et andet indlæg at der var en der foreslog tavletvang som en del af løsningen på muskelhundedebatten.
Hvad synes I om den ide?
Personligt mener jeg at hvis der kom tavletvang på hunde, ville udbuddet blive større samtidig med efterspørgelsen.
Alle kan jo købe 2 MH med stamtavle og så bare lige få dem godkendt og avle videre. Det jo ikke et kæmpe arbejde at få en hund avlsgodkendt trods alt og derudover er der da heller ikke de vilde krav til sundhed er der?
Men hvad synes I?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Samtidig kunne jeg forestille mig et avlsforbud, så det kun er godkente opdrættere der avlede listehunde. Det samme så jeg gerne for alle hunde. At der kun blev avlet af folk der vidste hvad de gør , når de avler.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
Jeg er af den opfattelse at mindst halvdelen af de hunde der kategoriseres som ægte uden stamtavler, højst sansynligt er blandinger af delvist ukendt herkomst.
Med en stamtavle kan man i det mindste have en forventning til hvad hunden vil indeholde, både psykisk og fysisk, så derfor jo tak til stamtavler, uanset race.
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.372
amstaffen skal udstilles, mentaltestes og have tjekket hofter og albuer inden
tror ikke mange bare lige køber og sørger for det
hvad de andre racer på listen skal, aner jeg ikke
men jeg er helt klar for tavletvang
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Ved bare den skal udstilles og HD-tjekkes og det skal de fleste hunde, i hvert falde i DKK..
Men der er jo også andre tavler der ikke kræver halv så "mange" undersøgelser. Hvis det er muligt at lave en tavlehund derfra med halvt besværet, tror i så det vil hjælpe?
Jeg spørger af nysgerrighed og uvidenhed
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
For det første burde det kunne eliminere en del af de mange mange pitbulls her i landet.
Og for det andet, som Janne skriver, så skal de udstilles, HD- og AD fotograferes OG mentaltestes inden der bliver avlet på dem.
feb 2007
Derudover tror jeg også at prisen falder. Udbud og efterspørgsel, priserne sænkes for ellers brænder en masse inde med deres hvalpe...
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
Synes det virker svært at håndtere og for nemt at fuske med.
feb 2007
For man kan jo ikke bare sige tavletvang... der kommer jo tusinde små følgelove med hvis den skal være fyldestgørende!
Det er altså ikke fordi jeg synes det er en dårlig ide eller noget, det er kun om det ville være logisk?
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.241
feb 2007
Godt sagt og er helt enig
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 903
Hader ordet "tvang".......
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 125 Svar: 638
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
Ja måske er der 400 racer i FCI, men så længe der ikke har/er problemer med OEB, kan jeg ikke forstå, hvorfor de skulle blive "ulovlige" fordi vi er i OEBKC og NKC. FCI vil af den simple grund: OEB ligger for tæt på den Engelske, ikke godkende dem i FCI. Men de minder jo ikke om den engelske, som den ser ud nu. Alt for stor, for meget hud, flere sundhedsproblmer og forsikringselskaberne vender vrangen, når man siger man har en Engelsk.
Så ville da synes det var møg ærgeligt, at sådan en dejlig race, skulle forbydes, grundet FCI ikke er til dem. Men de ellers fungere fint i andre forbund!
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.994
jul 2007
De fleste hunde er mixet af et eller andet i deres oprindelse. Racen blev grundlagt i 1971. Hvorfor FCI ikke vil tage OEB ind? Tjo det kan jeg da godt fortælle dig. Fordi de mener den ligger for tæt op af den Engelske, og derfor en "moderace". Men når man kigger på hvordan den Engelske er blevet overdimensioneret, meget få lever op til standard, da jo større og "federe" jo bedre på udstillingerne. Derfor avler man desværre på usunde Engelske, men smukke (i deres øjne). Nu kan jeg ikke se ud af de 400 racer i FCI, der er nogle der minder om Bulldogs i sind og race, andet end den Engelske. Og den er jeg desværre ikke til, grundet dens form. Vil nu også gerne have en, der vil løbe en tur sammen med mig. Uden at dø af luftmangel.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
jul 2007
Og vil så også sige det er en dårlig undskyldning fra FCI, omkring Anerkendelse af Ambull. At der skulle være forskellige typer. Hvad så med Schæferen? Langhår, grå, højavls og brugsgen. Labrador: Alm og Formel 1
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 248
dem jeg kendte der ville have en muskelhund som forlængelse af deres badass omdømme ville ikke have problemer med at skrabe så mange penge sammen... men dem der ville have dem fordi de er dejlige dyr ville
husk lige at de folk der er den egentlige grund til at de hunde er ulovlige tjener penge på ulovlige måder og hvor irriterende det end er så har de altså en hel del flere kontanter liggende end den gennemsnitslige hr og fru danmark... 20,000 kr i en kuvert som de ikke ved hvad de skal bruge på er ikke umormalt... de har jo normale job hvor de betaler skat og de penge de tjener på f.eks stoffer er lommepenge...
dec 2009
nej det er ikke en menneskeret... men muligheden bør jo ikke tages fra folk bare fordi de ikke svømmer i penge... og fordi vi får tavlekrav i danmark betyder det jo ikke at man ikke kan skaffe en billig hund uden tavle og tavle er jo ikke ensbetydende med kvalitet selvom mange folk gerne bilder sig det ind...
en hund med tavle kan lige så godt være aggressiv som en hund uden
kenzo har ikke stamtavle og er en blanding... han er noget af det sødeste... alle han møder har intet valg de skal bare kramme ham og blive overslikket og han har aldrig bidt eller knurret af en anden hund
min fars første collie havde en rigtig flot stamtavle, kostede det hvide ud af øjnene og han blev tvunget til at gå til diverse udstillinger med den i flere år... da den blev ældre begyndte den at dræbe katte og overfalde hunde selvom den altid havde været utrolig velopdragen og aldrig været aggresiv, collien efter den havde også stamtavle men den var dum som en dør og bed folk da den blev ældre...
dec 2009
ja impulskøbene kunne nok blive stoppet... men så igen hvis man bare skulle tage et kort i stil med kørekort før man kunne få en hund ville de jo nok også stoppe... så ville folk pludselig blive bevidst om hvor meget arbejde og ansvar det kræver... det ville samtidigt kunne være et alternativ til 2m snor og mundkurv og der ville komme endnu en type job på markedet...
hvor mange herinde ville f.eks ikke elske at kunne banke noget fornuft ind i hovedet på folk inden de fik hund?
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.303
Tavletvang, for/imod