768 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Brug for faste rammer i hverdagen Brug for faste rammer i hverdagen

Vi planlægger at skulle have vors første hund til foråret... Så vi læser jo alt hvad vi kan komme er nærheden af. Vi har så læst at det er vigtigt for en hund at man kun er væk en gang om dagen.

eksempelvis er det bedre at hunden er alene hjemme 7 timer fra 8-15 hver dag, end at den er alene 5 timer over to gange. først fra 10-13 og så igen fra 18-20.

Vi har nemlig en hverdag hvor hunden nogle dage skal være alene 3-4 timer om dagen, og så igen 1-2 timer om aftenen.

Men kan en hund bedst have at man er væk på samme tid hver dag? eller kan den lære at man er væk flere gange om dagen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug for faste rammer i hverdagen
  • #1   9. sep 2010 For mine hunde er det ligemeget.
    Det er ofte jeg er på arbejdet i nogle timer og skal afsted igen senere.
    Jeg sørger bare for at have lidt kvalitet tid med dem

• #2   9. sep 2010 Jeg tror, at hvis du sørger for at aktivere den godt og bruge masser af kvalitetstid sammen med den når du er hjemme, så tror jeg ikke det er et problem...
    Vi er også nogle gange nødt til at lade Balto være alene et par timer om aftenen selvom vi har været væk i løbet af dagen. Fx hvis man skal ud og handle eller skal et andet ærinde hvor hunden ikke kan komme med...

• #3   9. sep 2010 Problemet er hvist man kommer hjem og så kører 1/2 time senere. Det kan stresse hunden. I jeres tilfælde er det intet problem, da i jo har fint tid inden i kører igen

• #4   9. sep 2010 Min hund er også ligeglad. Milos dag er sådan: Alene fra 7.15-14.30. God kvalitetstid med gåtur og leg fra 14.30-18, hvor vi så spiser aftensmad. 3 gange om uger dyrker miin kæreste og jeg idræt bagefter og er væk 2 timer, når vi kommer tilbage går vi tur og putter bagefter og så i seng. De dage hvor vi ikke træner er vi hjemme eller besøger familie, hvor vi tager ham med. I weekenden, hvor der skal ordnes en masse praktiske ting, kan vi godt være ud og ind af døren nogle gange, men prøver at undgå det, så forskellen på weekend og hverdag ikke er så stor. Milo er ofte ret underlig om mandagen, hvis weekenden har været for rodet og ude af den normale rytme, men sådan kan vi mennesker jo også have det mandag morgen når uret ringer.

• #5   9. sep 2010 Så længe man holder sig sammenlagt til max 9 timer, og evt som hos jer over to gange, så ser jeg ingen problem. Dog mener jeg ikke man først skal tage fra hunden i 9 timer, og så væk igen om aftenen.

• #6   9. sep 2010 Min hund mærker det ikke.
    I hverdagen er jeg væk 11-16.30 eller 07.00- 12.30

Vi kan godt tage et sted hen om aftenen, hvis bare vi går en dejlig lang tur med hende og leger i haven inden.

• #7   9. sep 2010 Jeg har aldrig og vil aldrig kunne få en hverdag med faste rutiner, tider og klokkeslet. Det har aldrig nogensinde været et problem for mine dyr. Om jeg lufter kl. 3 om natten eller kl 9 om morgenen er de ligeglade med (Det har jo også været sådan fra de var hvalpe) og foder: Det er sådan noget der kommer når jeg har lyst til at give dem noget.
    Derfor har det heller aldrig været et problem hvis jeg skal afsted til et eller andet om eftermiddagen eller om aftenen/naten. Bare hunden har fået det den skal inden og bliver luftet og aktiveret på andre tidspunkter.

F.eks. lilgger min hund under eller ved siden af sengen indtil jeg stå op, og det så er kl 8 om morgenen eller kl 14...

• #8   9. sep 2010 Tak for svar :o)

Det lyder til vi ikke behøver bekymre os så meget om det....

Kommentér på:
Brug for faste rammer i hverdagen

Annonce