{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrekassen ves. alm. brand ves. tryg?
  • #1   13. sep 2010 Tja... du ku jo kigge på de 3 forsikringers hjemmeside og se hvad de dækker... og så vælge ud fra det....
    Der findes også over 100 tråde her på HG du kan læse igennem til hjælp....


  • #2   13. sep 2010 Jeg HAR kigget hjemmesiderne igennem, men det er uoverskueligt at hitte rede på, derfor vil jeg gerne høre folks egne erfaringer og hvad de har fået dækket, det står der nemlig ikke i AAALLE DE 100 TRÅDE her på HG:) Hvis der stod hvad jeg skulle bruge havde jeg ikk oprettet denne tråd..

    SÅ... Råd tages imod med kyshånd smiley


  • #3   13. sep 2010 Det bedste du kan gøre er at ringe til dem og høre ad. De dækker forskelligt fra race til race.

  • #4   13. sep 2010 nå nå nå nå.... jamen så beklager jeg da at mit råd ikke kunne bruges til noget....
    Men der oprettes en tråd herinde om ugen med samme emne, så der må da være noget du kan bruge.
    Vi kan desuden ikke fortælle dig hvad der er bedst for DIG, det må du jo finde ud af... Hvis ikke du kan finde ud af hjemmesiderne, kan du jo prøve at kontakte dem.. snakke med dem... evt få noget på print sendt hjem, så du bedre kan overskue det....


  • #5   13. sep 2010 Jeg har Alm. Brand :o)
    For mig at se er de 2 forsikringer ret identiske efterhånden? Det gode ved Alm. Brand er bare den lave selvrisiko på 300,-


  • #6   13. sep 2010 Ann-Sophie - ja - men husk de så "kun" dækker 80% af rest summen

  • #7   13. sep 2010 Fætter - ja men det gør dyrekassen jo også "kun"

    jeg har desuden aldrig set en forsikring som dækker 100% ?


  • #8   13. sep 2010 Har du prøvet at spørge i chi gruppen ?

    De må vide om nogen dækker racen bedre end andre.

    Personligt bruger jeg dyrekassen


  • #9   13. sep 2010 Camilla - altså kun dækker 80% efter selvrisikoen er fratrukket?

  • #10   13. sep 2010 Fætter, ja.. og der er selvrisikoen på 900 noget....... men det samlede årlige beløb er så 3-4000 større...... og så dækker de to forskellige ting..... så derfor skal man læse alle betingelserne og vælge hvilket man finder rigtig for sig selv

  • #11   13. sep 2010 Kopieret fra www.dyrekassen.dk

    Hvornår ophører forsikringen?
    Forsikringen hos os er livslang.

    Hvor stor er forsikringssummen?
    Forsikringssummen er på hele kr. 24.778 pr. forsikringsår.

    Hvor stor er selvrisikoen?
    Der beregnes en selvrisiko pr. diagnose i hver behandlingsperiode.
    Hver behandlingsperiode kan have en varighed op til 60 dage.

    Erstatningen beregnes som 80% af de udgifter, som hundesygeforsikringen dækker, hvorefter der alene fratrækkes en selvrisiko på kr. 595.


  • #13   13. sep 2010 http://www.ballerupdyreklinik.dk/?open=27#comp_simple_text37

    Se på denne side, den synes jeg er god.. Tyvstjålet fra en anden tråd om samme emne smiley


  • #14   13. sep 2010 Karin - For mig er det klart Alm. Brand der fungere bedst, synes selvrisikoen på Dyrekassen er alt for høj - Særligt i forhold til hvad de dækker på en chihuahua, sammenlignet med Alm. Brand. Kan ikke se nogle afvigelser efterhånden.
    Tidligere dækkede Dyrekassen kejsersnit på Chihuahua, men dét gør de ikke længere. Dét var som sådan den eneste væsentlige forskel mig bekendt?
    De gange jeg har været forbi dyrlægen er det blevet 1000,- +/-, dvs jeg ville få håndøre tilbage fra Dyrekassen, men en god slat fra Alm. Brand.


  • #15   13. sep 2010 Jeg var i kontakt med alm.brand og ville tegne forsikring hos dem, men desværre fandt jeg ud af at det de fortalte mig i telefonen ikke stemte overens med betingelserne som jeg læste ( flere punkter ), og de dækkede ikke de ting jeg ville ønske de dækkede. så jeg har simpelthen valgt ikke at have nogen forsikring.. ja godt nok koster det mig næsten 6000 kr denne måned i dyrlægeregninger, men det er fint med mig og overskueligt.. Hader at blive skuffet... så heller bruge pengene hos dyrlægen end på en forsikring der ikke dækker det de lover i telefonen .... og så har jeg i familien hørt dårlige ting om netop alm.brand og deres hunde syge/ulykkeforsikring..

  • #16   13. sep 2010 Camilla aka Pylremor

    Det er nu 300 i selvrisiko

    DFFD* Egoisten.... *

    Jeg har Codan på nogle af de andre hunde - du betaler selvrisiko på ca 700 - resten bliver udbetalt

    * Ann-Sophie & De Røde Hunde *

    Præcist


  • #17   13. sep 2010 Codan ville ikke forsikringer min bil for jeg var en for lille kunde, så kan ikke forestille mig, hvordan de skulle have lyst til at dække nu...

  • #18   13. sep 2010 Jeg har forresten selv dyrekassen, og de har dækket det de skulle.
    Men de har så også betalt regningerne for mig hos karlslunde dyrehospital, da ikke alle har penge i madressen, så sender karlslunde bare regningen på 1000-2000 kr (selvrici og 80 %) men det er sku okay ud af 10.000kr...


  • #19   13. sep 2010 jeg har dyrekassen og chihuahua....ansvar- og sygeforsikring

    jeg betaler 1500 om året, fordi jeg er medlem af DKK...

    Ved min tidligere hund, brugte jeg forsikringen meget... Og jeg synes faktisk jeg fik dækket meget...
    Det sørgelige skete, at min lille dreng ikke klarede det. Men der blev bare ved med at strømme penge ind... De dækkede urne og hele molevitten... Det troede jeg ikke. Jeg troede kun de dækkede selve aflivningen fordi det var i led med sygdom...
    Ud over det, så blev min vapse kun 8 mdr. Så jeg havde ikke haft forsikringen i et år.. så fik jeg resterende præmie tilbage...

    Reelt havde jeg betalt 700 kr. og fået over 8000 kr. igen... og der gik en uge fra de havde modtaget regningen- til pengene stod på min konto.
    Jeg har ladet mig høre, at det ikke altid lige helt er tilfældet i dag.

    Selvfølgelig ønsker man ikke at få brug for forsikringen, men jeg har i hvert fald lært altid at tegne forsikring på min hund.

    Og jeg beholder dyrekassen... De dækker hele hundens liv... og det er vist kun alm. brand der ellers gør det?
    Tit ser man jo problemerne reelt opstår, når hunden kommer op i alderen, så derfor synes jeg det er ekstrem vigtigt,

    Codys første år på forsikringen, altså ham jeg har nu... der "tjente" vi det hele præmien hjem ved en ørerensning i narkose.

    I år har der heldigvis ikke været noget. 7-9-13-bank-under-bordet...



  • #20   13. sep 2010 ih hvor jeg dog glæder mig til at Agria starter 1 januar her i dk

  • #22   13. sep 2010 Tryg og Lærerstandens Brandforsikring dækker 100 procent efter selvrisiko på omkring 1000 kr - kan ikke lige huske de præcise beløb. Og jeg kan i den grad tilslutte mig de som skriver til dig at du bør kontakte dem du ønsker at tegne hos og føler du dig ikke sikker så spørg efter en der kan sine betingelser på rygraden.
    Man kan råde og fortælle om erfaringer med sin forsikring, men man kan ikke sammenligne for selvom det er samme race er to tilfælde ikke ens. Pøj Pøj med det.


  • #24   14. sep 2010 DFFD

    Det ved jeg så ikke? Jeg har haft alt i Alm Brand før men undlod at flytte hundene da jeg skiftede


  • #25   14. sep 2010 DFFD - Jeg har KUN hundene i Alm. Brand, intet andet. Det var der ingen problemer med :o)
    Hvis det er dét dit spørgsmål går på - Kan ikke lige lurer om det er Codan eller Alm. Brand du spørger til nemlig?


  • #26   14. sep 2010 Lærerstanden, har så kun årligt dækningsbeløb på 11.330,-

    Tryg har et beløb der hedder 13.798

    Det er ikke meget, når man tænker på hvad en evt. operation koster...


  • #28   14. sep 2010 Her er også et link over forsikringerne

    http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=26


  • #29   14. sep 2010 Har hos Alm. Brand og er vældig tilfreds med dem

Kommentér på:
Dyrekassen ves. alm. brand ves. tryg?

Annonce