{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Stamtavle fra Tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg købte en hund i tuskland for snart 6 mdr siden, men har ikke set noget til stamtavlen.. Dengang ville opdrætter sende den ind så der kunne laves navn om osv.
Har skrevet til opdrætter og de ville prøve og høre hvordan det gik, men hører intet.
Har tænkt på selv at skrive ind til klubben, men er ikke så skide god til tysk.

Nogen der har oplevet noget lignende? Hvad gjorde i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamtavle fra Tyskland
  • #1   16. sep 2010 hvilken opdrætter er det..?
    Jeg havde aldrig turdet købe en hund og ikke få stamtavlen med sammen med hunden.. Du risikerer jo du aldrig ser den stamtavle...

• #2   16. sep 2010 Lovely fools. Det har du ret i, men de virkede meget troværdige. Det virkede på dem som om det var meget normalt ikke at de skulle sende stamtavlen ind osv

• #3   16. sep 2010 Kan se jeg har stambogsnummeret på nogle af alle de papire jeg fik med. Så burde jeg kunne sende en mail til dem og høre hvor den bliver af

• #4   16. sep 2010 okay. Hmm jaa, du kan jo prøve og skrive til det forbund den har stamtavle i, og spørge dem. Ellers så send en mail til opdrætteren igen.

• #5   16. sep 2010 Det vil jeg gøre. Synes bare jeg har hørt at andre før har ventet længe på deres stamtavle fra udlandet. Selvom jeg egentlig ikke forstår hvordan det kan tage så lang tid.
    Tak for svar

• #6   16. sep 2010 LSCN : Vi venter også på vores stamtavle som ska komme fra Italien.. har flere der har sagt at man ska væbne sig med tålmodighed smiler... Vi fik at vide af vores opdrætter at der kan gå op til 6 måneder til vi får den..

Kender en der har købt grand danois i Belgien og de ventede 4 måneder på en stamtavle kom... og som Madam blå siger har hun ventet 5 måneder på hun fik hendes fra Holland..

Min svigermor venede også 3 måneder på at få hendes fra Finland på hendes grand danois :O)

Så tror altså ikke du ska være nervøs..

• #7   16. sep 2010 Det er ret normalt at vente på stamtavlen i mange lande. Den service vi har i DK, hvor man får stamtavlen med sammen med hvalpen, er bestemt ikke normen ret mange steder.

Jeg har købt i Belgien og Italien og begge steder ventet ca. 6 mdr. på stamtavlen. Opdrætteren informerede om, at det var hvad jeg skulle regne med, og det holdt stik.

Men ja, det kræver da, at man køber et sted, hvor man ved tingene er i orden.

• #8   16. sep 2010 Jeg har idag moftaget den tyske stambog på Rami. Rami er født d. 29. januar 2010 og jeg hentede hende da hun var 8 uger gammel.
    Opdrætter har sørget for den specielle "anerkennung" (tror jeg den hedder) således at dkk ikke skal gøre andet end at registrere hende hos dem...
    Var blevet advaret på forhånd om at vdh ikke er de hurtigste :))

• #9   16. sep 2010 Da jeg hentede min hvalp i tyskland som 10 uger var stamtavlen klar så jeg kunne få den med, med det samme.

• #10   16. sep 2010 Okay, tusind tak for svarene. Det er 4,5 måned siden vi hentede Gracie. Så jeg håber da snart den er på vej. Men kan se det ikke er helt ualmindeligt at vente lidt tid på den

• #11   16. sep 2010 Synes at 4,5 mdr lyder i overkanten når det er Tyskland, men ja, det er måske en god ide at prøve og høre VDH, om de har den inde til export registrering. Hvis du skal have hjælp, siger du bare til:-)

Ja, det er meget normalt, at man ikke får stamtavlen med, med det samme, i hvert fald, hvis opdrætter vælger at sende tavle ind, så man kan få den der "annerkennung von der Ausland". Dvs at du ikke skal betale det ekstra gebyr, så de skriver ved DKK, da det de vil have penge for allerede er der;-)

• #12   16. sep 2010 Vi måtte også vente længe på Bubbie´s fra Tyskland ca 4 mdr og da den endelig kom var der fejl i den:o)) så retur igen og der var de omkring en måned om at få rettet den fejl.... At få hendes junior titler på er så gået stærkt, de var klar efter en uge...

Boomer´s fra Italien var næsen 6 mdr undervejs:o)

Kommentér på:
Stamtavle fra Tyskland

Annonce