{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

import fra Tyskland. {{forumTopicSubject}}

Hej hej folkens, jeg har lige brug for lidt ekspertise smiley

Vi skal hente vores nye hund i Tyskland om 14 dage, jeg har søgt fødevarestyrelsen, den del af papir arbejdet har jeg styr på.

Men hvad skal jeg ellers foretage mig ? Skal jeg først reg. den i dansk hunderegister når jeg har fået den hjem ?

Og hvordan med stamtavlen, det er noget jeg senere får tilsendt fra VDH ? Og skal den så beholde den stamtavle eller have den skrevet over til DKK ? hvad gør man det ?
Og kommer den fra VDH automatisk eller er det noget jeg skal have opdrætteren til at sende videre ?

Åh jeg bliver pludselig i tvivl om jeg har overset noget i min glædesrus smiley

håber nogen lige kan hjælpe smiley


Kommentarer på:  import fra Tyskland.
  • #3   13. nov 2013 M.P mange tak... meget nyttig info, det gav mening. jeg har sørget for ( opdrætter har ) at den har export pedigree så det skulle ikke være noget problem. Jeg har hørt det kan tage lidt til med VDH ? hvor lang tid er det vi snakker har du erfaring med det ?

    Tak Minna smiley


  • #4   13. nov 2013 Det kan tage lang tid før du modtager stambogen fra VDH.
    Jeg har ikke modtaget min endnu - hentede hund i Tyskland i starten af juni i år. I min race skal stambogen via specialklubben som så sender til VDH og jeg tror faktisk også stambogen skal retur til specialklubben inden den (forhåbentlig) lander i Danmark. Jeg har via opdrætteren betalt for VDH godkendelse, det er lidt billigere end DKK. Hvis du også ordner godkendelsen via opdrætter så pas på DKK ikke tager betaling for det - der har været tilfælde hvor DKK prøvede at opkræve gebyr for VDH godkendeles selvom dette var ordnet via Tyskland.
    Jeg meldte selv min hund til hundereg. det behøver ikke være dyrlæge eller DKK.
    Du behøver nødvendigvis ikke omregistrere til DKK - men hvis du skal udstille/avle herhjemme så skal du omreg. hunde til DKK.


Kommentér på:
import fra Tyskland.

Annonce