2.925 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hjælp min hund skider under sengen Hjælp min hund skider under sengen

Min hund er 6 mdr. gammel. (jeg har også en på 2½ år) Men hun bliver ved med at skide og tisse under sengen og under bordet i stuen. Vi viser hende at det er forkert og roser hende når hun så gør det udenfor. Men hun bliver bare ved med det. Er der nogle der har nogle gode råd for hvordan man kan vende hende af med det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min hund skider under sengen
  • #1   16. sep 2010 Hvordan "Vi viser hende at det er forkert "?

Med hesyn til sengen, så er det vel bare at lukke døren til soveværelset?

• #2   16. sep 2010 Ja Men det er fordi vi også har "kontor" så vi sidder også derinde nogen gange om dagen. Vi viser hende det hun har lavet og siger føj og beder hede lægge sig i kurven og det gør hun. Hun ved godt at hun har gjort noget forkert, men hun fortsætter bare. Hun gør det også udenfor men det hindre hende ikke i at gøre det indenfor.

• #3   16. sep 2010 Hvordan kan man vise en hund at det er forkert at tisse og skide inde????
    Lydersom om den har fået nogle skideballer for at gøre det og nu gemmer den sig når den skal smiley

ros din hund når den gør det ude og ignorer det når den gør det inde.
    Vask gulvet i Rodalon.

• #4   16. sep 2010 Jamen, hvis I har kontor og sidder derinde, så holder I vel øje med hende, når hun kravler ned under sengen?

• #5   16. sep 2010 Hun kommer tit ud. problemet er at så gør hun det udenfor, men lige når hun kommer ind, løber hun ind på gulvtæppet i stuen og begynder igen. Hun kigger efter os lige inden hun egynder som om hun godt ved at hun ikke må.

• #7   16. sep 2010 * Hun kigger efter os lige inden hun egynder *

Jamen, så må I jo gå ud med hende igen, når hun kigger efter jer?

Det VÆRSTE I kan gøre er at skælde ud.

• #8   16. sep 2010 Ja hun kommer også ud når vi ser hun kigger efter os mens hun prøver at starte. Men alligevel ligger der noget når vi kommer hjem.
    Hvorfor er det værste at skæælde ud? Den ved da ikke at det er forkert hvis den ikke får det at vide?

• #9   16. sep 2010 Når jeg får en hvalp hjem er jeg på hvalpen 24/7.

Maden bliver brændt på. Vasketøjet må vente. Fok bliver "efterladt" på MSN. Ikke frdi jeg sidder og kigger på min hvalp hele tiden, men jeg er 100% bevidst om hvor den er og hvad den laver. Så kan jeg nå at få den udenfor hvis den skal noget. Tøjet og sko ligger/står parat til om natten. Så jeg kan nå at være ude af døren i løbet ef 10 sekunder hvis min hvalp gør tegn til at skulle ud.

For ALLE hunde/hvalpe har signaler når de skal ud. Det er bare OS der ikke altid læser dem!!

Skæld ud skal de ikke ha`for de forstår det ikke. HUN tror at hun får skæld ud for at lave. Derfor gemmer hun sig. I håb om at I ikke opdager det og skælder ud.

I er nødt til at starte forfra med renlighedstræningen og så have 100% fokus på hvor hun er og hvad hun laver.

Når hun laver hvad hun skal ude, rooooooser I hende og giver eventuelt en godbid.....

Når hun laver inde tager I en avis og folder den godt sammen................... og så slår I jer selv i hovedet. For I har ikke set/hørt signalerne.

Jeg ved godt at der er forskel på hunde og på hunderacer, men INGEN af mine hunde har nogensinde været mere end 10-14 dage om at blive 100% renlige (og jeg har haft dem fra de var 8 uger).

Men det koster slid i en periode.

• #10   16. sep 2010 Hun Slapper aldrig af hun leger udenfor og indenfor. og når hun ikke leger spiser hun eller det andet. Hvad så om natten? Hun vækker os ikke hun går direkte under sengen og skider. Ja rodalon er en god ide bare ikke på et gulvtæppe vel?
    smiley

• #11   16. sep 2010 Rodalon farver ikke ?

Er komplet enig med Mette

og mange hvalpe viser signaler om natten også - Men måske hun er stoppet med at vise de signaler fordi hun er vant til at få skæl ud over det ?

• #12   16. sep 2010 Rodalon virker også fint på gulvtæppe.

Hun forstår ikke, at det er stedet der er forkert. Hun tror at det er selve akten (tisse eller skide) der er forkert. Så naturligvis søger hun ind under ting, hvor der er trygt.

I må mere ud med hende og rose, rose, rose. Når det sker indenfor, så ignorer og tør op og vask af med rodalon.

• #13   16. sep 2010 Hun får ikke skøld ud når hun viser signaler og heller ikke hvis hun har gjort det ved udgangen. Men rodalon ødelægger gulvtæppet. Men er det fordi hun kan lugte sin egen lugt at hun måske bliver ved med at gøre det samme sted?

• #14   16. sep 2010 *Hun vækker os ikke hun går direkte under sengen og skider*

Så må I sætte en klokke i hendes halsbånd så I kan høre når hun er på vej derind. Så kan I nå at komme ud af fjerene, få fat i hende og komme udenfor med hende.

Og nej, nattesøvn er en by i Rusland, hvis man vil have at ens hvalp skal blive renlig hurtigt.

• #15   16. sep 2010 Rodalon ødelægger ikke tæppet. Lej en tæpperenser og hæld rodalonvand i istedet for tæppesæbe. Rens tæppet min 4 gange med rent rodalon vand og lad det gerne trække en 20 min for så at suge det op og lade det tørre et par timer.
    Men forfra med pottetræningen og sæt hønsenet eller andet op så hunden ikke kan komme ind under sengen. I skal overhovedet ikke sige noget når uheldet sker da hunden ikke ved hvad den har gjort forkert, men reagerer som den gør fordi den kan læse jeres kropssprog og prøver at tysse jer ned.

• #16   16. sep 2010 Jesper: Det skal du passe på med. Det kan man blive anholdt for. smiley Hehe ej det er heller ikke sjovt.
    Mettee: Nej men vores anden hun kommer op og vækker os når hun skal ud. men den lille forstår det ikke. Men det er stort set kun hjemme hun gør det. Hos andre er der sjældent problemer.

• #17   16. sep 2010 Må holde med alle de andre, og især understrege at i altså skal stoppe øjeblikkeligt med at skælde ud.

Hvis i ikke hører hende om natten må i sætte vækkeuret til hver 3-4 time og gå ud med hende til hun har gjort sig ren.

Hvis hun gør det lige efter i er kommet ind med hende skyldes det måske at hun ikke er tryg nok ved omgivelserne, udenfor så i må gøre meget ud af at gøre det til det fedeste sted i verden. Leg der, lav små søgeøvelser osv osv.
    Og så må i iøvrigt blive ude til i er 100% sikker på at hun er færdig.

herhjemme stod der altid en spand med rodalonvand i, og så skiftede vi vand et par gange om dagen alt efter hvor mange uheld der skete. Når vi skulle over til mine forældre som har gulvtæppe havde vi altid rodalon på spray, en rulle køkkenrulle og kartoffelmel med smiley (puha godt de tider er ovre ;))

• #18   16. sep 2010 *Nej men vores anden hun kommer op og vækker os når hun skal ud. men den lille forstår det ikke.*

Den ene er 2½ år og den anden er ½ år. Klart at den ældste giver besked. Tro mig, når den lille har lært at den får ros ros og atter ros OG måske en godbid for at gøre tingene udenfor, så skal den nok lære at give besked.

Men tillidsforholdet jer imellem er sikkert "skadet" af skæld ud, så det tager tid at bygge det op igen.

• #19   16. sep 2010 Camilla: Vi sover ikke mere end 5 timer om natten. Men problemet er ikke at hun ikke vil udenfor for det gør hun. og det er der vi leger og det er der vi er ude. Hun kan isse 10 gange uden for og skide 2 gange også går der en halv time så prøver hun igen indenfor. Hun er tit ude, da hun elsker at være udenfor, så det er ikke et problem. Men det er som regel om natten og når vi er på arbejde at problemet er værst. Men som sagt har vi nu lagt papkasser under sengen så hun ikke kan komme derind, så må vi se om det hjælper.

• #20   16. sep 2010 Hvilket foder bruger i? Har i overvejet at få hende tjekket for blærebetændelse? tænker bare, det lyder som om hun tisser rigtig tit.

• #21   16. sep 2010 Karina: Da min var hvalp gjorde hun faktisk det samme og jeg viste hende os at det var forkert når hun havde lavet indefor.. Men så fik jeg os afvide at jeg faktisk bare skulle ignorere det.. og der gik ikke længe så var hun stoppet med at lave noget som helst indefor..:)

• #22   16. sep 2010 hvis man tager dem i at tisse eller skide indenfor så siger jeg nej højt og tager hvalpen ud,man skal vel ikke ignoreredet når man ser det? jeg har 2 hvalpe på 18 uger og den ene går nogle gange op i sofaen og skider og ser jeg det må jeg indrømme jeg blir sur og så har han tendens til at tisse i fodenden af sengen,så han sover i bur om natten og sjov nok nyder han det han går selv derind buret står lige ved siden af mig i sengen.

• #24   17. sep 2010 skærm af så hun ikke kan komme ind under sengen, og glem alt om at skælde ud når i ikke har taget hende i det,og gør i det,siger man bare nej,og tager dem ud.skæld aldrig ud og bliv ved med at være sur,så vil hunden ALTID gemme sig,for mennesket bliver jo sur når jeg lavet og tisser.

Kommentér på:
Hjælp min hund skider under sengen

Annonce