Overfaldet af rottweiler {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Ja, jeg ved egentlig ikke rigtigt hvad jeg vil med dette, men Bine blev brutalt overfaldet af en sindsyg rottweiler i går da vi var til træning.
Jeg kom gående med Bine i snor, og pludselig kommer denne rottweiler farende i flæsket på hende.
Vi fik efter 10-20 sekunder revet dem fra hinanden. Bine blev tjekket igennem, og der var umiddelbart ikke noget at se.
Da vi så kommer hjem, kan hun næsten ikke gå med "bagpartiet", og hun har tydeligvis ondt et eller andet sted. Jeg mærker og trykker over det hele, men hun reagere umiddelbart ikk på noget nogen steder.
Jeg giver hende noget smertestillende (Havde nogle piller fra dyrlægen liggende fra sidst hun kom til skade i sommers).
Hun får lov til at sove i sengen hos os, og da vi står op til morgen går hun stort set normalt, og viker glad og frisk.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om vi skal forbi dyrlægen (som hun HADER at være ved) eller om vi lige skal se tiden an til de smertestillende er holdt opmed at virke.
Oven i alt dette skal vi til kåring i PH i morgen kl. 10:00, som jeg ikke rigtig kan finde ud af om vi skal droppe eller ej....
Jeg er sgu lidt i vildrede lige nu!
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
God bedring med hende, håber ikke hun er blevet alt for påvirket af overfaldet.
maj 2007
Nej, jeg håber godt nok ikke Bine har taget psykisk skade... Men som i skriver må jeg bare ude og møde en masse hund nu, som jeg ved ikke gør noget.
Heldigvis bor der en del i vores område med venlige hunde :o)
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Ellers stilte jeg gerne op med mine to rotter, så Bine kunne få gode oplevelser med racen...
Held og lykke med hende, håber hun kommer sig hurtigt
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Prøv om du kan finde en rar rotte hun kan møde. Kia vil også gerne møde en. Men ingen har desværre meldt sig.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Har to rigtig venligsindet rotter..
maj 2007
Der gik ellers også en rigtig sød rotte på vores hold i foråret, men hun er desværre stoppet :o(
jul 2007
Jeg er personligt hunderæd for rotter. Ville hellere lukkes i bur med ti pitter en en rotte.
Den dag jeg møder en rotte, som er venligsindet og hvis ejer har fuld styr over den. Trykker jeg personen i hånden, og giver et kys på kinden.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Vi træende med en schæfertæve engang og den havde set sig ond på min tæve, 3 gange røg den i hende,under træning og der blev talt med meget store bogstaver,til ejeren.. Hun kom så i snor for fremtiden og gradvis blev der arbejdet med hendes udfald..
Min tæve,bar heldigvis ikke præg..
God bedring
nov 2006
Min den mindste tæve,kan med de fleste andre hunde,min han med ældre tæver..
Den gamle tæve,god til hvalpe..
Kunne aldrig finde på,at gamble med samme køn,når de er over en vis alder.. Men unde kontrol er de..
Visse ting er man klar over når man ejer en rotte og man står ved,at den kan ha et problem med eget køn,nogen er ikke til alle folk og sådan er det
jul 2007
Kønsaggressivitet kan forkomme ved alle racer self. og man må bare derfor tage sine forbehold.
Men kan huske mit første møde med en rotte. Det var hos en kammerat, og jeg har vel været en 14 år. Den hoppede op af mig, og begyndte at pinke. Da min ven ville skubbe den ned, knurrede den. Og jeg kunne intet gøre selv. Til sidst måtte faderen tilkaldes. Så mødte jeg en anden , som startede med at knurre, så snart man gik forbi den. Og sådan har det været lige siden.
Mit sidste møde var for ca en måned siden. Jeg mødte en mand, der kom gående med to rotte drenge. De legede lidt med mine tøser, men da vi skulle videre, lystrede de ikke manden. Og da jeg ville gå videre med tøserne, væltede de rundt imellem dem, og knurrede af mig. Ejeren kunne intet gøre, andet end forbrilsk prøve at få snor på dyrene.
Så nej, jeg bliver nok aldrig fortrolig med en rotte, er simpelthen blevet for bange. Og det er jeg sikker på den kan mærke. Og det påvirker faktisk lidt mine piger, da jeg går den største bue uden om, hvis jeg løber ind i sådan en, på tur
maj 2007
Men jeg må så også sige, at det er den eneste rotte derude der er sådan. Resten af dem jeg har mødt derude er dejlige hunde - men de kræver en ejer der kan "styre" dem.
Jeg har lige snakket med hende vedr. regningen, og jeg skulle bare melde det til forsikringenr sagde hun... Og det ville hun så også gøre.
Håber det er det rigtige, for jeg må indrømme jeg ikke har så meget styr på det med forsikringer...
nov 2006
Dig der skal lære at slappe af,så ikke du smitter dine tøser
Tanja.. det lyder rigtigt nok,at i begge anmelder,så burde hendes forsikring dække
maj 2007
nov 2006
Hvis jeg knytter hånden og siger til Zeuz,skal jeg ta dig,går han i brum med det samme,går tilbage og så frem og støder til min hånd med tuden..
Det er ren leg,fra vores begges side
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.416
Jeg må nu også indrømme at jeg også kun har mødt, velsindede rotter, jeg har nok bare været heldig
håber i snart kan komme ud, og vende den dumme oplevelse til noget godt!
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
og nogle hunde kan hun godt med
jul 2007
Self. findes der dejlige venligsindet rottweilere, jeg har bare ikke mødt dem. Tror at selv om jeg mødte en enkelt venlig, det ikke ville "helbrede" min angst. Jeg har valgt at acceptere min angst, og har så bare valgt at det aldrig bliver mig og Rottweilere.
Min største frygt er self. det skal gå ud over mine egne hunde. Derfor jeg vælger at gå en stor bue udenom, hvis vi støder på en rotweiler, da jeg så ikke "leger med ilden" omkring mine tøsers sociale leg også med andre hunde.
Men synes det er ærgeligt, da jeg jo godt kan læse mig frem til, det er en kanon familiehund og brugshund, ved den rigtige ejer. Derfor nyder jeg i mit stille sind, at læse både når du og Anne med Dedee, skriver og fortæller positive og kærlige hændelser fra de "farlige hunde"
nov 2006
Selv jeg læser dem nøje,da jeg efterhånden har håndteret en del af dem og ved,at grænsen kan være ret fin og har stået med en han hængende,gumpende,som bed i min overarm og ikke ville smutte..
Der var jeg mere end hysterisk bagefter..
En rotte er en dejlig hund,man skal bare lade vær at tro det er en sort/tan labbe..
De har en negativ side og det skal enhver ejer,stå til ansvar for,til hver en tid !
Overfaldet af rottweiler