{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Hvalp spiser sit eget høm høm {{forumTopicSubject}}

Hej
Min svoger har købt en rottweilerhvalp af mig og den er nu begyndt at spise sin egen afføring. Den gjorde det ikke her og de har heller ikke skiftet foder.
Problemet er at den gør det om natten og efterlader kun lidt tilbage så de kan se at den har pøllet.
Jeg synes jeg har hørt at man kan putte noget i maden så aff. smager grimt?
Håber på hjælp

Hilsen Carolina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp spiser sit eget høm høm
  • #1   17. sep 2010 Det er fuldstændig naturligt at hvalpe spiser egen afføring. De gør det for at skjule deres opholdssted.
    Når de er hos moderen har de overladt det job til hende - det kan forklare, at hunden først gør det nu.

De fleste hvalpe vokser fra det.

Man kan putte et kemikalie i maden så det smager grimt, men det vil jeg bestemt ikke anbefale. Som sagt er det et problem der er midlertidigt for langt de fleste, resten kan man opdrage sig ud af.

• #2   17. sep 2010 Vil i øvrigt anbefale dem at de er mere obs på renlighedstræningen om natten, så hunden ikke får mulighed for at besørge indenfor, og de kan overvåge hvad den gør med det bagefter.

De må op en gang imellem

• #3   17. sep 2010 Som CH skriver, så er det ganske normal adfærd, og det er noget de har fra moderen.
    Man kan give hunden lidt ananas, da det skulle få pøllerne til at smage grimt, men det er ikke alle det virker på, og jeg ved heller ikke hvor sundt det er for en hund i længden...

• #4   17. sep 2010 kabrotabs er super effektive og koster kun 100 kr for et glad med 100 tabletter i..

• #5   17. sep 2010 Charlotte, det var jo den forklaring man gav i de gode gamle dage.

Det er rigtigt for nogle meget få procents vedkommende. Det er en alvorlig sygdom, som skal behandles.
    Det er i øvrigt ikke rest af enzymer, der så er i afføringen da disse er fraværende hos disse hunde. Det er ufordøjet mad, der er i afføringen.

Det andet er en naturlig ting, som for nogle hundes vedkommende bliver en vane, for andres går det over.

• #6   17. sep 2010 Jeg har altså altid fået afvide at hvis hunden/hvalpen spiser sin egen afføring, er det fordi den får den forkerte kost !!

• #7   17. sep 2010 Helena, det kan jeg godt forstå du har fået at vide, for det var det man sagde førhen. Og det er det, mange stadig giver videre som værende sandt.

Det KAN det være - men det er yderst sjældent og derfor ikke særlig sandsynligt.

Læs eventuelt her:
    (link fjernet)

• #8   17. sep 2010 Ja helt almindeligt kan det nu ikke være, jeg har aldrig oplevet, at nogen af de hvalpe jeg har haft, har ædt deres egen afføring, hvorimod gødning fra heste og andre græsædere har været de rene lækkerier, ligesom katteefterladenskaber har vakt begejstring.

• #9   17. sep 2010 2 ud af de tre hunde jeg har haft, har gjort det.

Jeg kender virkelig mange der har gjort det som hvalp - og desværre også nogle stykker, der er fortsat med det...

Men men - dybest set så er vores personlige statistikker nok ikke så hulens brugbare i denne forbindelse ;o)

• #10   17. sep 2010 det er en myte med at hunden mangler noget hvis den spiser eget afføring..

prøv at give den lidt ananas i maden, kender flere der har haft hæld med det, da det frigiver noget i afføringen hunden ikke bryder sig om. smiley

• #11   18. sep 2010 Mange tak for hjælpen. Vil give rådet videre.

Kommentér på:
Hvalp spiser sit eget høm høm

Annonce