{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.644 visninger | Oprettet:

Pekingeser {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Jeg har besluttet mig for, at jeg skal have en hund, når det engang passer ind i min hverdag og økonomi smiley
Og da jeg er typen, der godt kan lide at sætte mig 100% ind i tingene, tænkte jeg, at jeg ville prøve at spørge her, hvad i mener om pekingeser som første hund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pekingeser
  • #1   19. sep 2010 super dejlig hund,men med en masse pels ;O)

  • #2   19. sep 2010 Ja det er jo nemlig også det jeg mener smiley
    Jeg tænker mere med hensyn til temperament osv.
    Jeg er jo ikke så gammel, kun 19 år, og mine forældre har aldrig haft hund, så har jo ikke den helt store erfaring ud over min eks kærestes 2 dogo argentino blandinger,


  • #3   19. sep 2010 Pekingeseren er en pragtfuld hund. den har et sind der minder meget om en kat's. Den er belastet af flere forskellige arvelige sygdomme. Drfor kan det KUN anbefales at kontkte racepræsentanten i KSS, læse de få bøger der er om racen og så sørge for at købe en hund med DKK stamtavle.

    Desuden er pekingeeren en hun der knytter sig meget til sin ejer. det r ikke en hund der trives ved at skifte hjem x flere. Det er en race der, hvis den er købt et ordentligt ted og er fri svære sygdome, blvier meget gamle. 13 - 18 år er ikke unormalt.

    Hvis du er seriøs og virkeligt ønsker en pekingeser, så gør racen den tjeneste at købe en med DKK stamtavle.

    Pelsen på en pekingeser skal passes, alt dette vil du få grundig information om såfremt du kontakter en opdrætter inden for racen


  • #4   19. sep 2010 Nu er jeg vokset op med perserkatte, så det med pelsen er jeg vant til, og synes faktisk at det er enormt hyggeligt smiley hvilke arvelige sygdomme er der forbundet med racen?

  • #5   19. sep 2010 Jeg tvivler på det vil være hensigtmæsigt at have en pekingeser sammen med din kærestes hund. det kan nemt ende ud i, at der ikke længere en nogen pekingesere




  • #6   19. sep 2010 PL Patella luxation

  • #7   19. sep 2010 Jeg er ikke længere sammen med ham. Det er lang tid siden efterhånden, det var mere bare for at fortælle at jeg har haft lidt med hunde at gøre før smiley


  • #8   19. sep 2010 de kan også have HD og dårligt hjerte

  • #9   19. sep 2010 Okay, men er der ellers andet? Jeg ved ihvertfald at perserkatte tit døjer med vejrtrækning pga deres flade hoved, og det er vel lidt det samme med pekingesere? smiley

  • #10   19. sep 2010 har du råd til sygeforsikring? en pekingeser spiser ikek meget, men det SKAL være kvalitets foder

  • #11   19. sep 2010 og er du helt helt klar til et liv, hvor du ikke kan gå i skole/ på job om dagen og så gå ud igen om aften?


  • #12   19. sep 2010 Altså nu er det ikke lige her om lidt jeg skal have hund, det er når det hele passer sammen og jeg er sikker på at jeg kan have den uden at der er risiko for at jeg ikke har råd osv, Og så skal der selvfølgelig sygeforsikring på. Har sat mig ret godt ind i alle de praktiske ting mener jeg selv smiley nu er det mere bare hvilken race det skal være. Har også overvejet japansk spids meget. Det er bare vigtigt for mig at finde en race der passer ind i det jeg kan tilbyde en hund.

  • #13   19. sep 2010 Ja peingesere kan have vejrtrækningsbesvær - men igen det kommer an på hvad der ligger til grund for netop den hund som du køber. Vælger du at købe en på HG uden tamtavle eller med DRU stamtale - så må du også tage med at sundheden ikke er som i DKK. Hvis personerne bag opdrættet siger de er som i DKK, så spørg dem om hvorfor de ikke er i DKK...

    pekingeseren er efterhånden en megen sjælden race. Værn om den. Bevar racen.


  • #14   19. sep 2010 jamen hvad kan du tilbyde en hund? ved du det endnu?

  • #15   19. sep 2010 Ja, det mener jeg da selv at jeg er. Min kæreste skal også bo der, så selv hvis jeg skal ud med veninderne, vil han jo være hjemme hos den og omvendt. Min hun skal ikke bo alene i en lejlighed, hvis det er det du hentyder til smiley

  • #17   19. sep 2010 Altså som sagt har jeg jo ikke haft hund før, så skal jo stadig lære smiley
    Men mener selv at jeg er ansvarsfuld nok til at have en hund. Jeg har tænkt mig at gå til hundetræning med den, men den skal ikke bruges til agility eller sådan noget. Jeg tager selvfølgelig fri i den første tid, så den kan vænne sig til mig og de nye omgivelser og så vi kan træne det at være alene hjemme. Udover det vil den selvfølgelig blive luftet osv, det er faktisk det jeg glæder mig allermest til smiley


  • #18   19. sep 2010 Geser: Mange tak for rådene smiley Opdrætter du stadig selv?

  • #19   19. sep 2010 At kontakte DKK er det enete rigtige om man vil have en ordentlig pekingeser. 5 års ventetid? Det må der så være en special grund til. I en sjælden race, er det vel naturligt at seriøse opdrættere ikke vælter hvalpe ud på samlebånd så der altid er hvalpe på 8 uger til salg?

    Men det er op til dig. Pekingeseren er en pragtfuld hund, hvis man fortår dens sind og er indstillet på at verden så ikke altid går som man selv ønsker

    Pøj pøj med dit valg af hund og husk blot, at vælger du en hund uanset race, som ikke har DKK tavle og der så opstår noget undervejs har du ej nogen til at hjælpe dig, hvis din opdrætter pludseligt er "væk" som man så ofte læser om herinde.


  • #20   19. sep 2010 lene W: Nu har jeg fulgt med i forummet herinde i rigtig lang tid efterhånden, og kan forstå at der er store diskussioner om hvorvidt dkk er det rigtigt, men med racer hvor der er mange arvelige sygdomme, er det selvfølgelig altid en fordel at der er tjekket for så meget som muligt. synes bare alligevel at det er meget svært at gennemskue hvad der er det rigtige smiley

  • #22   19. sep 2010 Geser: Men du står ikke og skal af med nogle dejlige små hvalpe? :b

  • #23   19. sep 2010 ja herinde er der store diskutioner om det skal være med tavle, uden tavle, DRU, DKK eller?

    Men DKK er den eneste klub i DK som er anderkendt af FCI

    DKK er den eneste klub som hjælper sine uheldige hvalpekøbere

    for mig at se er valget ikke så svært.. måske for dem som ikke er velkommende i DKK, for dem som mener at tavleløse er det eneste rigitge etc. er der et andet valg.

    Men for mig og 33.000 andre er valget DKK


  • #24   19. sep 2010 om der er 5 års ventetid --- det er vist meget forskelligt fra kennel til kennel og alt efter hvem der ringer og spørg efter hvalp..


    men ja en geser er en fantastisk hund..

    og en af de racer jeg syntes er en god begynderhund - hvis man altså har mod på at tumle med pelsplejen...


    jeg havde 3 gesere fra kennel kiski med hjem igår fra ballerup udstillingen... nuuuuuuuuuj de var lækre


  • #25   19. sep 2010 lene w: Nu er det heller ikke fordi jeg vil være nærig når det kommer til køb af hund, da det jo gerne skulle være en ven der skal følge en mange år ud i fremtiden, men der er jo aldrig nogen garanti, når det er levende dyr man vælger at beskæftige sig med.

  • #26   19. sep 2010 Line syntes du sagde at du stod og ikke skulle have hund lige nu og her??

  • #27   19. sep 2010 Hundemutter - nu med klub DKCH .: Jamen jeg kan bare heller ikke stå for de små hunde smiley For det første elsker jeg deres flade hoved og deres store pels, og så minder de mig jo også lidt om mine forældres katte :b

  • #28   19. sep 2010 *3 hundebørn *: Nej det var nu også mere i sjov smiley jeg skal først flytte i en anden lejlighed, og så vil jeg også vente til jeg finder den helt rigtige hund, i min verden skal sådan en ikke være et impulskøb! smiley

  • #29   19. sep 2010 meeeeeen man skal være opmærksom på at man ikke kan eje en geser --- den ejer sin ejer og mener bestem denne er til for at servicere geseren i hovede og røv.. det er en bestemt herre/dame --- og de kan være nogle forfrædelige børster over for andre hunde

  • #30   19. sep 2010 Hundemutter - nu med klub DKCH .: hvordan det? smiley

  • #31   19. sep 2010 En anden ting jeg har tænkt meget over er valg af køn. Hvor stor forskel er der egentlig?

  • #32   19. sep 2010 jeg har jo så en blanding.. eller hvad jeg kalder for en 'papek'... hun har pekingeserens sind og ret meget af dens pels.. og så længere ben *G*

    Men at have hende har gjort at jeg virkelig har fået øjnene op for hvor pragtfuld en race det er.. når den anden ende af snoren ikke tilhører en ældre dame med blånet hår *WEG*


  • #33   19. sep 2010 de er nogle bestemte hunde.. deres toleranche overfor andre hunde lan ligge på et meget lille sted sommetider... og mener bestemt ikke deres størrelse betyder noget.


    min pingeling hoppede engang på en gigant amstaff og bed sig fast i kæben på den..... normalt er han ellers en rar fætter. men den her hund kunne han ikke udstå synet af.. hvorfor ved vi ikke rigtig


  • #34   19. sep 2010 Udenfor pædagogisk rækkevidde: Hvad er hun en blanding af? Hun er rigtig fin smiley

  • #35   19. sep 2010 Hundemutter - nu med klub DKCH : Nå for søren, jamen det må man jo så bare lige være lidt forberedt på smiley Ligger det egentlig til racen at gø meget. Da jeg jo skal have det i en lejlighed, er det jo meget rart at vide smiley

  • #36   19. sep 2010 både og syntes jeg.. de vil gerne fortælle at her bor de altså -- men de går ikke og kæfter op i tide og utide..


    jeg har japanese også -- de gør der i mod meget sjældent..


  • #37   19. sep 2010 Vi er den lykkelige ejer af 3 pekingeser og for 4 år siden da jeg flyttede hjemmefra købte jeg min hanhund twister uden bog og det er en perfekt hun som første gangs hund. Og så da jeg fandt sammen med min kæreste købte vi en mere. Og så endte vi med at fra nogen måneder siden at ære måtte eje noah som er købt hos geser svigermor som har opdrættet i 20år og vi havde ønsket os en med bog i et år. Pekingeser er den mest fantastiske race og en fantastisk lille familie hund. Mine er med mig over alt ude og cykle hvor de sidder i kurven er de vandt til er helt små og inde i tøj butikker smiley jeg skal altid have geser i mit liv. Du får ingen bedre hund. Det eneste de kræver er at man tørre ved øjne og næse hver dag og børster pelsen en gang i ugen smiley held og lykke med din kommende hund du engang finder smiley men vil os råde dig til køb en med bog smiley

  • #38   19. sep 2010 Hundemutter - nu med klub DKCH : Altså så længe det ikke er hele tiden, er det jo ikke så slemt. Den må jo gerne fortælle når der kommer nogen osv.
    Hvor stor forskel er der egentlig på kønnene? Jeg hælder jo nok mest til en han, men ved egentlig ikke helt hvorfor smiley


  • #39   19. sep 2010 Søs og Peter<33 U: Det ender nok også med at det bliver en med bog, da det jo nok langt hen af vejen er det bedste smiley ved du egentlig hvad prisen for sådan en ligger på? smiley Har prøvet at kigge rundt omkring, men kan ikke finde nogen med tavle, der er til salg smiley


  • #40   19. sep 2010 6500kr du kan skrives op hos en jeg kender. Ca der ligger prisen. Men de snakkede om geser blir dyre nu. Men kan hører for dig hvis det er ? Og hvornår de venter igen ja med bog er bedre du mere sikre ang sygdomme osv osv

  • #41   19. sep 2010 Søs og Peter<33 U: Jamen du må da meget gerne spørge, men som sagt går der jo nok lidt tid endnu før det bliver aktuelt, jeg vil bare gerne lave lidt "research" i god tid smiley

  • #42   19. sep 2010 Ja bare helt fint. smiley hvornår tror du at du skal bruge en ? Og altså det er hverken mest træls at have en han eller hun. Altså de lige dejlige begge køn men han hund kan jo godt markere sig hvis ikke han er kastereret og hun hund har jo løbetid men det på lidt sådan en bløde og for det meste på klare de rengøringen selv smiley

  • #43   19. sep 2010 Søs og Peter<33 U: Okay smiley jamen det ved jeg ikke rigtigt, nok om et halvt års tid smiley

  • #44   19. sep 2010 Til maj har hun igen tæver 6500kr hanner 5500kr de blir rigtig meget pelsrige:-)

  • #45   19. sep 2010 Line S

    Hendes mor er en papillon smiley


  • #46   19. sep 2010 Søs og Peter<33 U: Hvilken tavle er de så med? smiley

    Udenfor pædagogisk rækkevidde: Så faktisk også en anden der er til salg på dba, der var af den blanding smiley


  • #47   19. sep 2010 søs og peter

    jeg vil lige høre hvilken klub tavlen kommer fra, om forælderne har et godkendt PL resultat ?



  • #48   19. sep 2010 Ja det har forældrene. ! Hvalpene er med dru bog. Men line held og lykke smiley

  • #49   19. sep 2010 Du skal ihvertfald med pekingeserblandinger være obs på tandsæt - jeg her seriøst set nogen, hvor det ligner noget hvor en håndgranat er gået af bag et plankeværk - no shit!!!
    Det gjorde at jeg har haft rendt op og fået tjekket tænder på lillefisen et par gange. Hun HAR det karakteristiske underbid, men har heldigvis ikke skullet have rykket nogen bisser ud for at få plads til tænderne.


  • #50   19. sep 2010 Geser skal have underbid og ja deres tænder ligner tit efter smidt ind men det deres charme smiley men jeg har også selv perser og jeg elsker deres flade ansigter både perser og pekingeser smiley

  • #51   19. sep 2010 Søs og Peter<33 U: Ved du hvilke avlsrestriktioner der er hos dru?

  • #52   19. sep 2010 Nej ved jeg ikke

  • #53   19. sep 2010 Søs og Peter<33 U: Nå okay, det må jeg så lige undersøge smiley Men forældrene er testet fri fra pl? smiley

  • #55   19. sep 2010 Geser: Okay smiley ved du hvor stor forskel der er på prisen om det er dru eller dkk? smiley

  • #58   19. sep 2010 inge *gg* hvad er en rigtig geser....


    de fleste gesere jeg kender er nu nogle børster -- det lader sig være med dru tavler - dkk eller papirløse... og jeg har da mødt en del igennem tiden efterhånden... min egen pingeling er med dru tavle og lidt en børste.. men han er også en rar hund som er super god ved andre... jeg takker ham ofte for at være den der tager godt imod når der kommer en ny hund i huset.. men han styrer også flokken med hård hånd


    men det er en dejlig race. hengiven og trofast...


  • #60   20. sep 2010 Måake kan jeg være dig til hjælp i valg af hund. I mere end 30 år har jeg haft denne race. Jeg ahr altid haft to hanner sammen, som så er blevet erstattet, når den sidste svære tur til dyrlægen er lagt bag. Det har været min erfaring, at racen ikke har været særlig ramt at sygelige tilstande. Jeg har haft en med dårlig ryg, som ikke kunne leve videre. Alle andre er døde efter et lang og godt liv.
    Det er en majestætisk hund med stor værdighed og udstråling. Den er sin egen herre, men den er samtidig lige så kælem og dejlig. Vores hunde har altid været trænet tilat gå ture flere gange om dagen, og det har de været glade for. Det er ikke noget racen kræver, men bor man i lejlighed, så er der jo ikke andre muligheder.
    Jeg har for tiden en dværg puddel og to pekingesere alle hanner. Jeg afsætter en god time hver anden dag til pelspleje af dem alle. Børster man regelmæssigt, så er det ikke særlig svært at holde dem. Jeg vil helst ikke vaske mine, så derfor er jeg meget over dem hele tiden. Du kan se mine drenge på min side.
    Der er vel ikke tvivl om, at det er mest sikkert for dyrets skyld at købe med stambog. Jeg har haft hunde fra både DKK og DRU, og jeg kan ikke se, at der er den store forskel i hundenes kvaliteter. Jeg synes på mange måde, at DKK er for snoppet. Jeg har lige nu to, som er i DRU.
    Du kan se på min side, hvor jeg har købt, og det sted kan mere end anbefales for hunde af meget høj kvalitet.
    Glæd dig til at blive ejer af en hund, som kun kan blive en dejlig ledsager i dit liv. Mit sidste råd skal være, at du tænker over,at du vælger din nye lille ven, den vælger ikke dig, så den er derfor helt afhængig af, at du har tænkt dig at være en god ven under hele den store rejse gennemm hundens liv. Held og lykke med valget.


Kommentér på:
Pekingeser

Annonce