1.204 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

hjælp. jeg tror hun er syg (hund) hjælp. jeg tror hun er syg (hund)

hej hg. håber i vil bruge 5 min på at læse min tråd. jeg er meget bekymret.

jeg passer denne dejlige hund emma. jeg hentede hende i torsdags. (skal passe hende i en uge).

torsdag, fredag og ½ lørdag var der ikke noget med hende.

mig og kæresten faldt i søvn på sofaen lørdag nat og vågnede først sent søndag morgen. emma lå der inde i vores seng hvor hun rystede rimelig meget. (vi havde haft lukket døren ind til stuen ved en fejltagelse, tror det er fordi vinduet stod åbent så den er smækket. Men jeg troede derfor at hun var bange fordi hun ikke har haft adgang til os.

derudover har hun virket meeeget ked af det.(det plejer hun ikke, hun elsker at være på ferie ved os) hun ser så bedrøvet ud hele tiden, bortset fra når man tager snoren frem eller en godbid.

jeg har så lige googlet feber hos hunde, og de skulle ryste og kunne blive deprimeret.

andre symptomer (ting jeg synes er underlige og ikke som de plejer)

1. hendes næse er knas tør (torsdag)

2. hun sked SLET ikke hele lørdag, var ude med hende 5 gange og hun har spist normalt

3. hun virkede meget sløsig søndag, har sovet stort set hele dagen.

4. søndag hendes appetit har ikke været den samme (altså faldende).

5. hun "prøvede" at lave høm høm to gange søndag på aften turen. men der kom intet ud

6. Jeg tror hun har mararidt. (hun gør, piver, spjætter, knurre, trækker lige pludselig vejret lidt hurtigere i en kort tid og så er det som om hun slapper af igen bagefter) ved mennesker kan man jo få mararidt når man har feber. ved ikke hvordan det er med hunde

7. hun snorker MEGET. kan også gøre det når hun er vågen. og hun er en amstaff. mener ikke hun sådan trak torsk i land de andre gange vi har passet hende. (ved at være noget tid siden)

grunden til jeg ikke har reagerede på "depressionen", det at hun har sovet hele søndag osv. er fordi mig og min kæreste christian troede det hele skyldes en byld hun har på bagbenet som er meget ubehagelig for hende. og vi troede den havde taget en del af hendes livsglæde, da hun halter om morgenen når hendes ben er "stift".

hvad tror i det kan være?

hvad skal jeg gøre?

kan jeg gøre noget nu? (hun ligger i sengen ved min side og sover)

hvis i ved det mindste, vær sød at skrive, jeg er meget bekymret for min guldklump.

ps. hendes ejere gav hende kylling (mener det var et bryst) inden jeg tog hende med hjem torsdag hvis det har noget at sige. eller har hun kun fået tørfoder mens hun har været her. + 3 stk. rullepølse ialt.

tusind tak på forhånd

heidi

MVH Heidi

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp. jeg tror hun er syg (hund)
  • #1   20. sep 2010 altså skiver rullepølse

• #2   20. sep 2010 For mig lyder det som om hun er forstoppet?
    Hvornår har hun sidst skidt?
    Har I prøvet at tage hendes temperatur?

Jeg synes du skal ringe til dyrlægen i morgen, for en snak, og ville nok tage ind med hende hvis jeg var dig..

• #3   20. sep 2010 Heidi, prøv at ringe til dyrelægevagten.. han kan måske komme med et bedre forslag til hvad det kan slydes...?? Håber hun får det bedre hurtigt..

• #4   20. sep 2010 anja

For mig lyder det som om hun er forstoppet?
    den har jeg overvejet, men hvordan hænger den sammen med feber?

Hvornår har hun sidst skidt?
    hun sked sidst i fredags

Har I prøvet at tage hendes temperatur?
    jeg har desværre ikke sådan en man måler det med, (kan ikke huske hvad det hedder)

• #5   20. sep 2010 Har du ik en "hunde"termometer?

Jeg har et termometer, som kun er til hundene og bruger det ved mindste tvivl ved feber.

Har du et alm. termometer til jer selv, ville jeg omdåbe det / gøre det til hundetermeter med det samme og få taget temperaturen på hende

• #6   20. sep 2010 anja.

altså jeg er 99% sikker på hun har feber, og den er ikke kun lige over det den må være. hun er sådan rigtig varm når jeg lægger en hånd på hende. det var derfor jeg kom i tanke om at hun kunne have feber

• #7   20. sep 2010 Heidi,
    en infektion af en art.

3 dage uden at skide er meget. Prøv at overvej hvis du var forstoppet i tre dage?.. Det er klart at hunden har det skidt.
    Jeg synes ikke I skal få hende til at spise mere lige pt, for det vil bare presse mere på. Men sørg for hun får væske.

Og så ville jeg ringe til dyrlægen i morgen tidlig og komme ind med hende. Tre dage uden afføring synes jeg er for længe til ikke at opsøge dyrlæge..

Du skal bare bruge et termometer og noget vaseline. I kan evt. købe det på det lokale døgnapotek..

• #8   20. sep 2010 Hvis du er sikker på at hun har feber, synes jeg du skal ringe til vagtdyrlægen og tage en snak.
    Hun har det slet ikke godt, og oven i det er hun et andet sted end hjemme..

Dyllen siger sikkert at I først skal komme med hunden i morgen tidlig, men det er rarest at have en professionels vurdering af situationen!

• #9   20. sep 2010 jeanett.

nej det har jeg ikke. jeg ejer jo ikke en hund smiley men vi desværre heller ikke en til os selv smiley

• #10   20. sep 2010 det var fra da vi gik aften turen fredag aften (der sked hun). så sked hun slet ikke lørdag. og det syntes jeg var mærkeligt. sagde det selv til christian. men så ville jeg lige se idag (søndag) an. hvor hun heller ikke har lavet noget.

jeg vil da gerne indrømme jeg skulle have gjort det noget før.

men det er først nu det er gået op for mig at hun var syg, syg.

jeg har lige været hjemme ved min mor efter et termometer. og den sagde 36.3 og 36,9 og 37,11. tre vidt forskellige tal.
    så jeg ved ikke hvor meget jeg skal stole på det.

det undre mig også da netop virkede meget varm

samt hun har fået mad med med olie i som hun har spist

jeg har snakket med vagtdyrlægen, som sagde at den lave temperatur kunne skyldes stofskiftet fordi det kan være en forstoppelse.

men jeg tager hende ud på en laaang gå tur imorgen. og så kommer hun til dyrlæge, hvor de vil tjekke hende for hvorfor hun ikke har skidt, og hvorfor hendes temperatur er lavere end den må.

• #12   20. sep 2010 38 - 39

hun har lavet en lille pølle til morgen, hvilket er rigtig godt.

men hun bliver aflivet om nogle dage pga en byld som er en pinsel for hende, det fik jeg afvide idag, hun er lige blevet hentet smiley

• #13   20. sep 2010 Ann og Egon

det er en amstaff

hun har været på pencillin kur flere gange, hvor det næsten er helet. når hun så stopper med det (skal hun ellers bliver hun imun) så bliver det lige så slemt som inden hun begyndte.

de har prøvet mundkurv, men der bruger hun mundkurven til at kradse det hele op igen.

forbinding dur kun når man hele tiden er sammen med hende, og det kan de ikke når de skal på arbejde, så når de kommer hjem har hun fået det af, så det hjalp heller ikke.

og det er så slemt nu fordi hun slikker det op hele tiden at hun ikke kan støtte på benet når hun har ligget i længere tid.

hun kan opereres, det vil ca. koste 10.000 kr. men der er stor risiko for at hun får dem igen bagefter. og det har de ikke rigtig råd til når det sikkert bare vil komme igen. og hun er blevet 9 år ca. så hun har jo haft en udmærket langt hundeliv.

amstaffer skulle vist døje lidt med bylder smiley

• #14   20. sep 2010 nej smiley

men den eneste chance hun har er at blive opereret. andet ville da være synd for hende når hun ikke kan støtte på det ene ben hver gang hun har sovet lidt smiley

uanset race, tror jeg ikke nogen vil have en hund som de på forhånd viste de skulle bruge ca. 10.000 kr. i dyrlægeregning og at det ikke engang var sikkert det ville du smiley

• #15   20. sep 2010 for mig tyder det på forstoppelse, prøv at give hende en god sjat olie så hun får gang i mavn

• #16   20. sep 2010 alice

tak, jeg kørete hjem til min mor og fik noget vådfoder med olie kl. 3 i nat, og det fik hun så.

det hjalp også, hun lavede en lille pølle i morges.
    men hun er desværre blevet hentet i morges af hendes ejer og hun bliver aflivet i denne uge, det er dog pga. en byld, men de ville self. have hende hjem når hun var dårlig så de selv kunne se efter hende og hvis hun har det dårligt stadigvæk så er der jo ingen grund til at trække aflivningen ud.

• #17   26. sep 2010 Heidi, nogen opdate med hende ?

• #18   26. sep 2010
    Nu som medløber DKK snob. .

nej. jeg har ikke rigtig turdet spørge dem, da jeg muligvis får det svar at hun er aflivet, og jeg lavede ikke andet end at tude fra 7 morgen til 22 aften i mandags da jeg fik afvide de ville aflive hende og de så kom og hentede hende smiley

men det var ikke pga. forstoppelsen

• #19   26. sep 2010 Ej ej stakkels vuffer, forstår godt du er ked af det smiley

Det er heldigvis lige lykkedes med min hund, så nu kan jeg slappe af igen :O)

Kommentér på:
hjælp. jeg tror hun er syg (hund)

Annonce