{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler vedr. køb af hund fra sverige
  • #1   23. sep 2010 hvis den er 8 uger kan den af gode grunde ikke blive rabisvacc, da den ikke er gammel nok endnu, og hunden skal IKKE i krantæne.. Min forældre har hentet deres fra sverige.. men kan dog tage lidt tid fra DKKs side at for den omreg.. smiley

  • #2   23. sep 2010 (link fjernet)

  • #3   23. sep 2010 tak, fandt også selv frem til den side, kan se der er ingen problemer.

  • #4   23. sep 2010 Hvis hvalpen er under 3 mrd gammel, kan man ansøge fødevarestyrelsen om, at få hvalpen ind i DK uden rabies vacc.
    Det med ansøgningen er vitigt, hvis hvalpen skal reg i DKK.


  • #5   23. sep 2010 og det er opdrætteren der skal lave sådan et ? og hvad koster sådan et nogen der ved det ? det stod også der inde at man ikke behøvede et pas hvis man havde et Veterinærcertifikat, nogen der ved hvad det er ?

  • #6   23. sep 2010 Hvis hvalpen er under 3 mrd gammel og dermed ikke er rabies vacc. skal man ansøge fødevarestyrelsen om at få hvalpen ind i landet.
    Hvis hvalpen skal reg i Dansk Kennel Klub, skal fødevarestyrelsens regler være opfyldt.
    I bund og grund er det jo ligegyldigt, hvilken klub, eller ingen klub. Fødevarestyrelsens regler for import af hvalpe under 3 mrd, der ikke er rabies vacc. skal overholdes.
    Hundesind:
    Hvis det er en hvalp under 3 mrd ( uden rabies vacc ) så ring til fødevarestyrelsen, så du ikke ender op med problemer.
    Selv den hvalp jeg hentede i England ( som jo er et rabiesfrit land ) skulle jeg have en tilladelse til at få ind i Danmark. Fødevarestyrelsen skal vide dato, klokkeslet og lufthavn. Du skal samtidig have en erklæring fra opdrætteren om, at hvalpen er opvokset hos opdrætter og ikke har været i kontakt med vilde dyr. Samt eu pas.


  • #7   23. sep 2010 Med hunde, der er rabies vacc. gælder reglen, at de har et EU pas.

  • #8   23. sep 2010 vom hause : tak for hjælpen, det lyder dejligt simpelt og enkelt.
    dog siger opdrætter at jeg skal betale for omkostningerne ud over hvalpens pris.


  • #9   23. sep 2010 Miss X 43 K

    Det er altså ikke så enkelt som du gerne vil gøre det til................ikke så længe/hvis det er en hvalp under 3 mrd, som ikke er rabies vacciineret.
    Ring dog til fødevarestyrelsen i Danmark ( det har jeg gjort ) og der er ingen ændringer................der komnmer stadig ansøgninger ind om at få ,lov til at indføre en hvalp under 3 mrd. uden rabies vaccination -til Danmark
    Om det er fra Norge, Sverige, England, Finland, USA, Canada og mange andre lande.........så er reglerne de samme......ifølge den person jeg har snakket med ( i dag ) - fra Fødevarestyrelsen i Danmark.
    Det Hundesind kan gøre, er det jeg har anbefalet hende...........ring til fødevarestyrelsen, så ved du hvad du har at rette dig efter.



  • #10   23. sep 2010 jeg skal betale 10.000 sek. og så rejseomkostningerne.
    det er fra denne kennel http://www.spisis.com/
    men nu må vi se, skal først overtale manden helt :0) og har kun lidt tid til at gøre det, da den er 9 uger nu


  • #11   23. sep 2010 jeg tror altså at den befinder sig i Örebro, og den anden langt oppe ved luleå. det er 2 hvalpe de skal af med. så jeg har små 600 km. derop til. jeg ville selv køre op og hente den, så det var ikke planen den skulle med fly.
    men opdrætteren skriver til mig i sin mail :
    Han kostar 10 000 SEK,
    det är standardpris för faraohundar i Sverige. Sedan om vi skulle exportera
    honom till exempelvis Danmark får köparen stå för utgifterna för detta, dvs
    vaccinering och sådant som krävs för att få föra in valpen i landet samt för
    kostnaden för resan i sig och för buren.


    Så derfor er jeg jo lidt nysgerrig i hvad sådan et pas koster, da det jo er en ekstra udgift oven i. plus jeg også jo skal betale for at skifte til dansk stambog :0)


  • #12   23. sep 2010 tak Kamila, jeg har været inde og læse den 3 gange :0)

  • #13   23. sep 2010 åhh, hvis det er helt oppe i norland, ja så er det sørme for besværligt og alt for langt væk. og så bliver det alt for dyrt. øvvv, nå finder nok en anden hvalp på et tidspunkt.
    tak for hjælpen Miss X


  • #14   23. sep 2010 ok, jamen synes ny ellers den er dyr nok :0) så hvis de vil skrabe yderligere 700 sek ind så er det frækt.

  • #15   23. sep 2010 tak Miss X, jeg tror jeg prøver at finde en anden hund, som er lidt tættere på :0) synes også det ville være synd at kaste den stakkels hvalp ud i en så lang rejse, igennem forskellige mennesker.

  • #16   23. sep 2010 Kamila : der er immervæk forskel på 2000 km og 600 km. bare alene i transport udgifter.

  • #17   23. sep 2010 miss X, jo jeg forstår godt hvad du siger :0) synes du klarer det danske jätte bra :0)
    desværre er der meget få af disse racer i dk, så det nemmeste er at finde en i sverige, men vil da helt klart finde en tættere på dk :0)


  • #18   23. sep 2010 Jeg kan kun sige.............ring til Fødevarestyrelsen her i Danmark

    Fortæl dem, at I ønsker at indfører en hvalp til Danmark, under 3 mrd og dermed uden rabies vaccination.

    jeg kan jo kun fortælle ud fra mine egne erfaringer og min kontakt til Fødevarestyrelsen her i DK.

    Jeg har godkendelse fra fødevarestyrelsen, til de få hvalpe, jeg har indført ( ellers kunne jeg ikke have fået dem reg i Dansk Kennel Klub ). Jeg skulle ikke nyde noget af, at stå i tolden med en hvalp, jeg ikke kunne få ind i landet. Og jeg skulle slet ikke nyde noget af, at min hvalp ikke kunne flyttes over i Dansk Kennel Klub pga at papirerne ikke var OK.

    Men måske vi snakker forbi hinanden ? jeg snakker om hvalpe fra udlandet, under 3 måneder, som ikke er rabies vaccineret.


  • #19   23. sep 2010 Jeg hentede hvalp i Sverige (8 uger gammel) i Marts måned 2010 - man skal IKKE ansøge om at indføre hvalpen længere, det skulle man før i tiden, men disse regler blev ændret omkring August 2009.

    Man henter en formular på fødevarestyrelsens hjemmeside som sælger udfylder med det samme, og denne formular tager man med sig på hjemturen når man henter sin hvalp.

    Den skal så naturligvis også være vaccineret mv.



  • #20   23. sep 2010 Tilføjelse til mit indlæg.
    Hvalpen var registreret i SKK, var chipmærket og vaccineret (almindelige vaccination - ej rabies)

    Så det er ganske rigtig at man før i tiden skulle anøsge om at indføre - men ikke længere når det er fra Sverige.


  • #21   23. sep 2010 (link fjernet)

    Der er ikke så meget at diskutere. En uvaccineret hvalp mellem 8 uger og 3 mdr. skal have pas og opdrættererklæring for at komme ind i DK fra Irland, Malta, Sverige og England.


  • #22   23. sep 2010 Miss X: Jeg har til dato aldrig fanget fødevarestyrelse i ikke at have styr på deres ting. Jeg ved ikke, hvad de siger i Sverige, men reglerne for indførsel i DK er ganske klare - pas og opdrættererklæring.

  • #23   23. sep 2010 Nej, det er lavet om. Man skal ikke søge de der 30 dage før hos fødevarestyrelsen, men bare have attest fra opdrætter (findes på www.fvst.dk) og så selvfølgelig pas.

Kommentér på:
regler vedr. køb af hund fra sverige

Annonce