{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

vidne til hunde bliver sparket &slået {{forumTopicSubject}}

jeg vil lige beskrive en træls situation som efterhånden eskalerer hver weekend og kulminerede i det værste jeg har været vidne til, idag.

jeg bor i et ganske alm. "sølvbryllups villa kvarter" med hvad det nu indebærer. Vi har igennem de seneste år altid været generet af naboens hunde, da du altid gør, umotivieret og særligt om aftenen, da ejerne lukker dem ud i en hundegård (sikkert for at slippe for dem :-()

Tingene har taget meget til efter vi selv fik hund, og nu har vi været med hund i 2-3 måneder og kan egentlig ikke være i haven uden at deres hunde står og gør helt umæmmet... intil vi SELV begynder at råbe af dem.. ejerne gør MEGET lidt selv.

min dreng på 8 år er begyndt at holde sig fra haven, når naboens hunde er ude, jeg har naturligvis en mindre kamp med min egen hvalp, da hun (naivt) tror at naboens hunde vil lege. MAN KAN TYDELIGT HØRE PÅ DERES GØEN AT DET ER REN DOMINANS / Agressivt)

det skal siges at det er 3 (måske 4) store voksne schäfere,

...anyway, lige så generende de hunde er når vi er i vores egen have, står det slet ikke til måls med hvad jeg var vidne til idag.. heldigvis står min anden nabo 20 meter derfra og er også vidne til hele den slåkamp der foregår de næste 10 minutter.

jeg ved ikke hvad der går forud, men det er tydeligt at hundene går i flæsket på hinanden. absolut LAAAAAAAANGT fra noget der kan antydes af leg eller i den kategori. har du hørt en hund kæmpe for sit liv/ville skade en anden , så tager man aldrig fejl af lyden

nabo konen går og slår græs imens og begynder at løs på den ene hund med en rive.. en anden kommer til (tror det er deres voksne søn) og prøver at holde i den ene hund. konen bliver ved med at slå med sit haveudstyr, sparker til den ene og den anden hund og så videre og videre... det fortsætter i næsten 10 minutter, hvilket virkelig er LANG til et slagsmål (hunde eller ej)

jeg kan godt komme med flere blodige detaljer, men søger råd om hvad jeg skal gøre.. både for at løse mit eget voksende problem med generende nabo, samt om jeg skal reagere på et MEGET tydeligt overgreb på hunde samt det faktum et ejerne på ingen måde har kontrol, respekt eller forstand på hunde ..

jeg kan kun konstatere at min nabo har MEGET aggresive hunde, på ingen måde kontrol over dem og iøvrigt er fløjtende ligeglad med både hunde, omgivelser og naboer.

ps.. jeg tænker naturligvis også i baner om politi etc, men tvivler på de tager nabo problemer seriøst.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vidne til hunde bliver sparket &slået
  • #1   23. sep 2010 Jeg ville ringe til politiet, og evt dyrernes beskyttelse... Hvis de blander sig, ville jeg næsten gætte på at hundene bliver aflivet??

• #2   23. sep 2010 Dyrepoliti nu!!!!
    Jeg tror jeg ville prøve politiet til at starte på. Desværre tror jeg ikke vi har andre muligheder herhjemme. smiley
    De skulle f..... selv ha en tur med den rive.

• #3   23. sep 2010 Måske dansk dyreværn er et ide? Evt sæt lukket hegn op over til deres have, så dine ikke er så generet af det. Hvis hun har slået dem med en rive, kan der ikke være andet en mærker på hunden, også burde man kunne gøre noget rent lovmæssigt!

Det er ligesom en jeg kenderHan har jordens smukkest hanhund. Den er ikke mere end 1års tid og den er såå skøn. Men han er fandme en idiot, ejeren! jeg går tit forbi hvor jeg kan høre ham råbe og skrige og hunden gøer. Hvis jeg nogensinde kan komme afsted med det, så melder jeg ham! men han har også knald i låget, den mand. Sidder inde engang imellem osv!

• #4   23. sep 2010 Forfærdeligt at sådanne mennesker bare kan anskaffe sig en hund.
    Heldigvis har jeg aldrig selv oplevet noget sådan.

• #5   23. sep 2010 der er et 2 meter højt hegn , så der er ikke risiko for at hundene kommer ind hos os, men omvendt , tror jeg ikke engang et godt hegn nødvendigvis stopper den slags.

hundene kan stadig høre og se igennem og begynder altid at gø, så snart vi er ude i haven.

• #6   23. sep 2010 tag billeder af det og gå til politiet. . for ejeren kan jo altid nægte at det er sandt. men hvis der er billeder har du jo et bevis. video og billeder.

• Eva J
    Eva J Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 7
    #7   23. sep 2010 Ring til politiet med det samme! Det kan ikke gå hurtigt nok!!!

• #8   23. sep 2010 Ja, dyrenes beskyttelse:o)

• #9   23. sep 2010 Har lige snakket med en veninde som er dyrlæge. Hendes melding er at du skal kontakte din lokale dyrlæge og de kan der igennem tage ud og se på hvordan sagerne står til.
    Alt efter situationene giver det bøde, hund på internat eller aflivning. Under alle omstændigheder bliver de rette instanser gjort opmærksomme på at der er et problem.

• #10   23. sep 2010 Ved slet ikke hvad jeg skal sige/ skrive. At de står og får lov til at gø hele aften, er bestemt ikke i orden, men noget I må kunne tale med ejerne om ( det kan jo heller ikke være rigtig at din søn er bange for at færdes i haven, eller at I ikke kan have jeres egen lille hvalp derude ).
    At hundene kommer op og slås- tja, det hænder også ind i mellem for mine to store ( schæferhunde ). Det kan ske midt i at de er igang med en leg. Hvis den ene af dem så vrider om på en pote, rammer et træ lidt hårdt eller noget, bliver den vred på den anden, og så er de ellers godt igang med en slåskamp, hvor pelstotter flyver til alle sider. Det er nu ikke svært at få dem til at falde ned igen, men naboerne her må da tænke deres...... Og mine hunde er bestemt ikke aggresive.
    At nabokonen, så slår hunden med en rive- det hører ingen steder hjemme. Hvis du dog så bare havde taget billeder af det- men man handler ofte ikke når man er chokeret.
    Kunne du og den anden nabo, der også var vidne til optrinet, ikke banke på hos din nabo og forhøre jer om hvordan hunden har det. Hvis I fortæller hende hvad I så, kan det være at hun tænker sig om en anden god gang. Du får intet ud af at ringe til hverken politiet eller dyrenes beskyttelse ( med mindre det er en sag, der kan få DB i mediernes lys ).

• #11   23. sep 2010 hej Lea

(tak for alle kommentarerne, bare fortsæt)

jeg har også tænkt sådan som du tænker..: at vi så kan konkludere at de hunde er MEGET dårligt trænet er en helt anden sag) , men hvis situationen opstår, så må man jo bruge de midler man har til rådighed for at skille dem ad. igen er det jo latterligt at sætte 2-3-4 hanhunde sammen på 500m2 have.. det SKAL bare gå galt på et tidspunkt.

Jeg har lige talt med en meget dygtig og kyndig træner (doberman, muskelhunde etc) som også siger at HVIS hundene ryger i totterne, så må man naturligvis gribe ind.. men hun foreslog at anmelde det via kommunen, som er forpligtet til at tage handling på sagerne. hun mente også at Poilitiet ikke ville gøre det store ved sagen.

• #12   23. sep 2010 Hvis du ringer og melder det til politiet, SKAL de tage ud og se på det.. kender af erfaring.. pga en lorte nabo...

• #13   23. sep 2010 puha de3t ville jeg ikke kun hold til

Kommentér på:
vidne til hunde bliver sparket &slået

Annonce