1.051 visninger
|
Oprettet:
Jer med mange hund eller STOR hund.... {{forumTopicSubject}}
Hvad gør i med hunden(ene), når der kommer mange gæster ???
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
Vi har 4 stk.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 874
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.733
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Er der gæster der ikke er tryg ved hundene eller hundene stresser ved de mange gæster bliver de lukket i kld. Hvor de kan være i fred.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.177
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Annoncer: 2 Emner: 53 Svar: 1.883
maj 2006
Følger: 69 Følgere: 91 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.254
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Hunde: 7 Emner: 95 Svar: 999
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Dejligt med sådanne venner, der er så glade for såvel hunden som katten (og har også små "værtindegaver" med til dyrene ;-))
jan 2008
Præcis sådan er det også her , hi hi,,selvom mine godt må spise med ved bordet og alt det "forbudte" ;o)
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
Sjovt, mange gange hvor knægten har en ven med hjem, der ikke har er utrygge ved hunde. Vælger hundene tit, selv at ligge sig ned i kælderen. Tror ikke de gider, sådan to 4 årige løber rundt og leger
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
vores hunde er helt hysteriske når her kommer gæster, men falder hurtigt til ro...
en sjælden gang om sommeren, kan de blive lukket i haven, men ellers er de altid med, hvor der sker noget
har enkelte venner og familie, der aldrig kommer her, da de ikke bryder sig om hundene.... deres tab!
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
Mine ELSKER at være i bilen - så den er baby-sitter så længe
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 608
Har ungerne legekammerater med hjem lukker jeg dem i køkkenet, hvis jeg samtidig går og ordner ting, da jeg mener det er min pligt som hunde- og børneejer at sørge for at der ikke sker nogle uheldige situationer børn og hunde i mellem.
Mine gæster behøves ikke elske mine hunde, men skal acceptere de bor her.
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 119
Man skal jo selvfølgelig tage højde for om ens hunde kan finde på at hoppe op, eller lign. for det vil de fleste gæster ikke have. Der vil jeg lære gæsterne at de skal vende ryggen til, når hunden kommer hen til dem.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Men hvis vi evt. skulle holde en rigtig fest (hvilket vi ikke har gjort endnu), kunne jeg godt finde på at få dem passet et sted, for det synes jeg ikke de nødvendigvis behøver at være en del af. Eller også måtte vi holde festen et andet sted og hundene så kan være i deres vante omgivelser i fred og ro.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
De hilser på og så går de typisk udenfor. En gang i mellem kigger de ind og tjekker om gæsterne opfører sig ordenligt og om der er en der gider at kæle dem et æjeblik. De tigger ikke og gæstene får ikke lov at fodre dem
Skulle der være gæster der ikke bryder sig om hunde.... ja så får hundene besked på at holde sig fra disse personer og det synes jeg egentligt at de respekterer meget godt
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
Har de børn med og i hvilken størrelse?
Jeg har 8 hunde i meget forskellige størrelser og med mere eller mindre interesse i besøgende, og jeg mener ikke de tager synderlig skade af, at opholde sig kortvarigt i hundegård eller i et aflukket rum.
Sommetider er man nødt til at skærme sine hunde, sommetider sine gæster;-D
Hvis der så skulle være gensidig interesse i at hunde og gæster mødes, så bliver det i kontrollerbare hold!
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Hvis der er nogen, som ikke bryder sig om hunde, så holder jeg Lia ved siden af mig hele tiden. Er det nogen som tilbringer længere tid hos os, så har hun som regel lært at ignorere dem i løbet af det første døgns tid og så får hun lov at gå frit rundt, mens jeg stadigvæk lige har et halvt øje på hende.
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Da vi for nogle år siden skulle holde min mands 40 års føselsdag i et telt i haven med over 40 gæster valgte jeg dog at sende ham i pension. Mest for hans egen skyld, men også for min. Jeg kunne hurtigt se for mig at havelågerne ville stå åbne og det gjode de også hele aftenen, så jeg føler det var den rigtige beslutning :o)
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.107
Haha, det er samme problem her med at folk ikke skal fodrer hundene ved bordet og de behøver ikke at komme op i sofaen, når der er gæster, meeeen det er jo så hyggeligt og folk inviterere dem selv op i sofaen.
Når min morfar er her, sidder Laddie oppe hos ham, mens der bliver serveret boller og lagkage og Mickey bliver fodret under bordet. Da det kun sker en gang om året, ser jeg lidt igennem det.
Hundene er en del af hjemmet, så de er her altså også. Men de er overgeaet de første 5 min og så falder de egentlig til ro... Medmindre at det er min mor, så går der lige lidt længere tid med Mickey, da han æææælsker min mor. Omvendt er Laddie længere tid om at falde ned, når min far er med, da han ææælsker min far
En af mine kæresters vennepar, hun er absolut ikke hunde menneske (faktisk ret hunde-hade-menneske), så hundene får ikke lige lov til at stå lige op i hovedet på hende, når det er, men det forstår de heldigvis hurtigt.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.585
hvis vi har folk eller børn på besøg der er bange fo hunde kommer de bag børnegitteret så kan de følge med i hvad der sker og gæsterne kan selv gå hen og hilse.
feb 2007
min far er allergisk og når han kommer på besøg fra sjælland så ryger de væk... kan da ikke byde min far andet...
når min niece på 1 år er her, blir de os lukket væk til at starte med da hun ikke er helt tryk ved dem... ville da ikke bare byde hende at hun skal hilse på 4 hunde som hun ikke er tryg ved
hvad vil i gøre hvis jeres børn skal have venner med hjem og de ikke er trygge ved hundene... vil i så bare sige til jeres barn at når de ikke kan li hundene må de blive væk?
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.177
Så må man henlægge besøget til om sommeren, hvor man kan være udenfor, eller besøge vedkommende uden hunde.
Nu har jeg små hunde, så problemet med børn er udelukket, fordi de føler sig trygge med dem, men havde jeg store racer, ville børnen kunne være i rum, hvor hundene ikke var.
Børn ,der er utrygge med hunde, har jo netop godt af at møde nogle rare eksemplare, for at genoprette denne tryghed. Et barn, der er utryg, kan meget nemt skyldes forældrenes holdninger. Det har jeg oplevet mange gange på færger, hvor børnene alligevel synes en hund er et rart bekendtskab, og forældrene har måttet indrømme at de havde advaret deres børn i forvejen.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Generelt er hundene lukket væk eller en inde af gangen,medmindre det er hundefolk..
De har deres hundegård og får en stor knogle.. Så er der ro der og inde ved evt 5 drenge,der løber rundt i hele hytten..
feb 2007
ingen tvivl om at børn skal lære at omgås hunde, og det er med til at gøre at de bliver mere trygge ved dem... men en lille pige på 1 år der lige er begyndt og gå... og så ronja på 14 måneder, der sys børn er det fedeste i verdenen, og bare skal mysses.... er ikke en god kombination....
jan 2008
Faktisk så er det ret sjovt at se min venindes lille datter på 3-4 år gå ind imellem mine hunde og bare synes det er skide skægt :o) Hun forsvinder helt imellem hundene ,,hi hi hi
Hvis folk har allergi så skal de ikke komme her,,og det er simpelthen fordi hundene er så meget overalt, at det går galt for allergien uanset hvad.
feb 2007
apr 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
Tænk a sidde og sige at hvis ikke gæsterne kan lide ens hunde, så må de blive væk :S
Hvis folk er utrygge ved hunde, og de er blevet inviteret , så er det da neder at man ikke respektere det andet menneske og lukker hunden væk. De fleste gange kan det også streese hunden hvis der er mange mennesker
jan 2008
Ja med en boxer ville jeg nok heller ikke turde,,hi hihi
Jer med mange hund eller STOR hund....