817 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Rød i poterne :o/ Rød i poterne :o/

Hej alle sammen

Vores labrador har sommetider været rød oppe i poten, og vi ved ikke, hvad det kan skyldes. Når han er rød oppe i poten, begynder han også at halte. Min mor har badet det i noget, der hedder Atamon, hvilket hjælper kort, men så begynder det igen. Han slikker sig meget i poten, når det står på.

Problemet er, at jeg ikke ved, om han slikker i poten, fordi den er rød eller om poten er rød, fordi han slikker i den.

Vi tager til dyrlægen her i løbet af ugen, da det er begyndt at være ret regelmæssigt. Han har haft det en enkelt gang før, hvor vi badede det, og det gik væk.

Men har I en idé om, hvad det kan være? Jeg tænker, om der kan sidde noget deroppe, svamp eller lignende :o/

Synd er dett i hvert fald!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rød i poterne :o/
  • #1   27. sep 2010 Hvis det hjælper med Atamon - kunne det godt tyde på det er svamp

• #2   27. sep 2010 Hvis det kun er rødt kunne det tyde på svamp. Hvis det bliver ligesom et lille sår kan det være furunkulose.
    Det skal hunden have pencilin for..

• #3   27. sep 2010 Ja, jeg vil også tro, at der er tale om en hudinfektion, af en art. Så det er da bestemt på tide at kome til dyrlægen med ham. Særligt når han slikker på det hele tiden, er det jo en indikation på, at der er noget der generer ham. Så godt I besøger dr. dyr, hurtigst muligt.

• #4   28. sep 2010 Ja Tavlesnob. Hvis det havde været alle andre steder på hunden, end mellem tæerne, så ville jeg også råde til, at barbere alt generende hår og pels væk. Men lige nøjagtigt mellem tæerne, vil det uværligt give endnu en årsag til irritation, når de små hårstubbe sidder og generer, en i forvejen, ømfindtlig og rød hud. Det ved vi jo fra os selv, hvor generende og kløende det kan være.
    Man kunne måske rense godt med lidt Klorhexidin 0.5%, indtil man når dyrlægen. Men det er absolut noget dyrlægen bør se på, hvis det er så voldsomt generende.

• #5   28. sep 2010 Jamen så bøjer jeg mig i støvet for overmagten og videskaben Fru Tavlesnob.
    Hovedsagen er, at man forstår, hvor vigtigt det er, at se og komme afsted til dyrlægen, når ens kæledyr ikke er ok. Længere er den ikke.

• #6   29. sep 2010 Er enig med Tina J.
    Vi kan ikke sidde her og "heale" - være bedre vidende.
    Vi kan kun komme med et bud på hvad det KAN være - ikke stille diagnoser

Kommentér på:
Rød i poterne :o/

Annonce