{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

ikke renlig {{forumTopicSubject}}

hey allesammen.

jeg har en skøn amstaff/boxer dreng. han er helt renlig, og ødelægger intet når vi i er hjemme.
men hvis vi bare er ude i 5 min. er der afføring og urin over det hele. de første par måneder ødelagde han også døren og trappen, ja alt der kunne bides i stykker. men det sker sjældent nu.
nu bliver han bare ved med at lave afføring og urin når vi ikke er hjemme. hvordan stopper vi det? han bliver selvfølgelig luftet inden vi tager afsted. han er heller ikke selv, men sammen med vores malteser. han har ikke adgang til vand og mad når vi er ude. da vi fik råd om at det eventuelt kunne hjælpe. men det giver ingen virkning.

håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ikke renlig
  • #1   27. sep 2010 Har den heller ikke adgang til vand hvis i er væk en hel dag??

    På mig lyder det som om at den enten er meget utryg, eller at han keder sig... Er jo nogle temmelig aktive hunde der er i...


  • #2   28. sep 2010 Den skal vel alenehjemmetrænes?

    At den besørger når i er ude betyder ikke at hunden ikke er renlig, men at den har angst for at være alene.

    Så i skal træne den til at være tryg og rolig når i går fra den.

    Det er forskelligt hvad der virker på hunde, men prøv at søge på "Alenehjemme-træning" og find en metode i vil give jer i kast med =)


  • #3   28. sep 2010 han bliver aktiveret meget. vi er i hundeskov flere gange om ugen, og ellers går vi lange ture. vi har aktiveringsbolde, med guf i. de spiser udenfór i græsset. vi øver meget, med alle mulige tricks. han har en kømpe knogle han elsker at gnave i. osv smiley

    de er aldrig selv en hel dag. så har vi dem med os, ellers bliver de passet. smiley


  • #4   28. sep 2010 At han bliver aktiveret meget betyder ikke at han er tilfreds når han bliver ladt alene.

    I skal naturligvis motionere og stimulere hunden efter behov, men i skal OGSÅ alenhjemmetræne =)


  • #5   28. sep 2010 Jeg synes bestemt også det lyder mere som et spørgsmål om at lære ham at føle sig tryg ved at være alene, nærmere end at det er urenlighed eller mangel på aktivering.

    Har I evt. prøvet at have de to hunde adskilt, når de er alene?

    Og så evt. kun lade ham være i et begrænset område af hjemmet med sin kurv/tæpper og vandskål.


  • #6   28. sep 2010 Som de andre også siger så er det fordi han er utryg ved at blive forladt.
    Jeg har en veninde som havde nøjagtig samme problem med hendes. Var hun ude bare et par minutter så var der tisset og skidt overalt ! Hun fik en adfærdsdims ud til ham og han sagde at det var p.g.a. stress. Hun fik en udførlig opskrift på alenehjemmetræning med ham + han kom på baldrian,,og jeg kan love dig for at jeg aldrig har set en være så intens i sin træning med sin hund. Efter et halvt års tid bar det frugt og han kunne være alene hjemme i mange timer, i hele huset, uden at besørge eller ødelægge det mindste :o)


  • #8   28. sep 2010 okay tusind tak allesammen smiley vi vil nu prøve jeres råd smiley

Kommentér på:
ikke renlig

Annonce