{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  barf/råfodring
  • #1   29. sep 2010 Dårligt:
    Det lugter ikke super godt, især kallun er slem...

    Godt:
    Det eneste min allergi hund kan tåle - det er rigtig godt til allergi hunde
    Hunden får meget mere energi
    Flottere pels
    Mindre afføring
    Og meget andet...

    Meld dig evt ind i diverse barf/råfodringsgrupper herinde... der er masser af god viden og erfaringer at trække på smiley


  • #2   29. sep 2010 Vores ene hund med hd og meget grov pels, kan nu gå længere ture og hun er blevet blød at røre ved.
    Qualitys allergi er blevet mindsket og hun lugter ikke så grimt mere.
    Og afføring er der nærmest ikke ;o) Haha


  • #3   29. sep 2010 Og nå ja, en fordel eller ulempe - alt efter hvem man er - er, at ens hund godt kan blive mere fræk smiley Haha

  • #4   29. sep 2010 Ulemper :
    Kan være svært at tage springet ud i råfodring fordi man frygter at gøre noget galt
    Der skal fryserplads til
    Der skal en gode forbindelser til
    Der skal forarbejdes en del (skæres til og nedfryses)
    Besværligt ifht at tage med på ferier
    Slemme prutter smiley

    Fordele :
    Umådelig glæde ved at se sin hund få rigtig mad og bare nyde det
    Man VED hvad det er man fodrer med
    Lækker pels, øjne, ører, tænder og mindre afføring

    Jeg har ikke haft hunde med større problemer (allergi, sygdomme o.l) jeg har bare være hys med hvad jeg ville stoppe mine hunde med, derfor gik jeg over på at fodre med råt, udenom BARF og RHM.

    Fik råd og vejledning til opstart og foderplan af en erfaren råfodrer, siden har jeg bare brugt sund fornuft smiley


  • #5   29. sep 2010 Jeg valgte at gå overtil barf, da jeg har en hund der er specielt kræsen. Plus alle hans legekammerater af samme race, havde langt flottere pels mm. end min basse. - Nu skinner hans pels meget mere, hans overfalder sin mad hver dag (Også Kallun, som jeg nu ikke synes lugter så slemt) - Alt i alt har jeg fået en endnu gladere hund, som ikke bliver fodret med foder der indeholder en masse skidt den ikke har brug for/optager. smiley

  • #6   29. sep 2010 Maria -flottere pels, mere energi osv, er jo en ret unøjagtig beskrivelse.

    Det svarer til at jeg skriver "fodr med RC (eller andet mærke tørfoder) for det giver flottere pels, mere energi osv". Det gør det måske for min hund..men ikke nødvendigvis for naboens;o)

    Og flottere end hvad -da den var på brugsens det billige, eller på et godt tørfoder?

    Forstå mig ret -fungerer barf for din hund, så bliv endelig vd med det. Jeg har INTET imod barf. Men det er altså osse "bare" en fodermetode, og ikke en mirakelkur for alle hunde:o)

    Nå, men af ulemper vil jeg da nævne:
    Risiko for fjlernæring, hvis ikke man sætter sig grundigt ind i fodermetoden/hundes behov.
    kræver en del fryserplads, hvis ikke det skal være en meget dyr fodermetode
    kræver mere tid/energi i forhold til tørfoder
    slid på tænder skal man være opmærksom på

    Positivt
    De fleste hunde synes det er lækkert, og derfor kan det være godt hvis hunden er småtspisende
    Varieret kost -sikkert noget de fleste vil nyde, men igen kan det være særligt godt til en småtspisende hund


  • #7   29. sep 2010 nå ja -og har hunde foderallergi, kan man undgå de fødeemner hunden ikke tåler

  • #8   29. sep 2010 Vi køber fra kragborg og fodrer i alt ca 60 kg hund for 500 kr i måneden (mener jeg det er!), så prisen er også en fordel. smiley Og der er det skåret ud osv, så det er kun at ompakke, når vi køber smiley

    Michelle
    Vores den ene fik RC German Shepherd og Quality fik RC et-eller-andet-allergi-foder inden vi skiftede. Og begge er også blevet dybere i farverne smiley


  • #9   29. sep 2010 Jeg har barfet det meste af året.

    Ulempe: Noget af det lugter i optøet tilstand. Det fylder mere i fryseren.

    Fordel: Sundere hunde med mere energi. Tættere blødere pels. Klarere øjne (den ene havde lidt matte tunge øjne). Mere rolige hunde. Ingen forhudsbetændelse.

    Læs lidt om emnet inden du skifter over, så du ikke kommer til at lave en klassisk fejl a la kun fodre med kyllingehalse osv.
    Jeg syntes godt om Mogens Eliasens bog.


  • #10   29. sep 2010 Michelle:
    Det er en almen opfattelse hos langt de fleste der fodre med barf at deres hunde får en flottere pels end da de fodrede med tørfoder og at hunden får mere energi.. Så det er da noget vrøvl at sige jeg ikke kan sige det.. hun spurgte om vores erfaringer og de fordele og ulemper vi har ved det og derfor nævner jeg dem jeg har... jeg kan jo ikke nævne andre jeg ikke kender til.. så synes ærlig talt din kommentar er lidt hen i vejret...


  • #11   30. sep 2010 Vil da læse mere om det .
    da jeg synes det vil være beder for begge mine to hunde.
    Det med prutter kan ikke blive slemmer nu vil jeg sige .


Kommentér på:
barf/råfodring

Annonce