{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

råfodring eller barf? {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu er har min mor og jeg snakket frem og tilbage.

og vi er kommet frem til vi skal prøve at fodre min chihuahua rådt.

Men hvad er bedst?

Råfodring eller barf og en der kan linke til nogle gode sider hvor jeg kan læse om det evt hvordan jeg kommer igang.

Vi fodre i forvejen min anden hund med MUSH men det nægter min lille chi at spise.

hun for lige nu orijen, samt et rådt ben i ny og næ samt 100% køb godbidder osv smiley

HÅber der en der kan hjælpe lidt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  råfodring eller barf?
  • #1   4. aug 2017 Nu er jeg ikke sådan skide meget inde i barf, men så vidt jeg ved at det netop råfodring smiley Det jeg ved er at man skal være super god til at sammensætte, så hundi får den blanding af mineraler, vitaminer og proteiner osv den skal have. Der er en super god gruppe på facebook, der hedder BARF - råfodring af din hund og kat, og der virker folk rigtig søde til at dele råd og vejledning smiley

  • #2   4. aug 2017 råfodring er hvor du selv køber alt og blander, BArf er hakket ud og man kan købe færdig pakker smiley

  • #3   4. aug 2017 http://www.barfhunde.n.nu

    Ifølge den her, er det det samme. Jeg ved godt at man kan købe de der "spegepølser" i maxi zoo osv, men der er det vel bare færdigblandet smiley


  • #4   4. aug 2017 Barf står jo bare for "Bones and raw food" smiley

  • #5   4. aug 2017 barf er et konsept smiley

  • #6   4. aug 2017 Må jeg spørge hvor du har det fra? Uanset, så synes jeg at du skal prøve at melde dig ind i den facebook gruppe smiley

  • #8   4. aug 2017 Barf ER råfidring, det er det samme.


  • #9   4. aug 2017 når så har dyrelægen åbentbart fortalt nået der ikke passer.

  • #10   4. aug 2017 Mig bekendt er det de færreste dyrlæger, der ved særligt meget om kost. Når de er så glade for Royal Canin, synes jeg at det siger en del om deres viden omkring det smiley

  • #11   4. aug 2017 Min Dyrelæge er nu ret så dygtig og er meget dygtig hvad angår foder ??

  • #12   4. aug 2017 Spøg til side. Håber at vaps bliver glad for råt. Når jeg engang får erhvervet mig en større fryser, har jeg også overvejet det til Milo smiley

  • #13   4. aug 2017 Jeg er ret sikker på, at din dyrlæge ikke har fortalt dig noget som ikke passer, men at det er noget du har misforstået.
    Om foderet er hakket, eller gives i hele stykker gør jo ikke forskel ernæringsmæsig.
    I mine øjne er det bedst at give hele stykker kød frem for hakket.
    Ved hele stykker, så får hunden brugt sine tænder til at rive og flå maden, hvilket er mere sund for tænderne, da det er med til at rense dem.



  • #14   4. aug 2017 Barf er bare en engelsk forkortelse for råfodring.

    Du kan enten købe kød og selv tilsætte vitaminer og mineraler, eller du kan købe færdige blandinger, fx Vom og Hundemad.


  • #15   4. aug 2017 Der er forskellige måder, at råfodre på, og BARF (Biologically Appropriate Raw Food) er en bestemt ideolog/metode, som består af nogle bestemte retningslinjer.

    For 10 år siden var der stor fanatisme om, at følge denne metode slavisk, og ikke individualisere ... Der var bl.a. derfor en del splittelse imellem dem, der BARFER og dem der råfodrer.

    Dengang var der virkelig mange penge i at være BARF-forhandler, og endnu flere i, at være dyrlæge og BARF-"ekspert". Og der var kamp om kunderne, som resulterede i nogle ret ufine forretningsmetoder, bl.a. at lyve for kunderne, opfinde myter, som i sidste ende kunne skade dyrene, udelukkende for at tjene flere penge.

    BARF er efter de fleste definitioner, i de råfodringsgrupper jeg er med i, "mad, der er serveringsklart, og som oftest købes det frossent, og færdigpakket (køb det, tø det op, og servér det)", hvor råfodring er hvor ejeren selv anskaffer alle ingredienser, og sammensætter det, som det nu bedst passer med den individuelle hund smiley

    Råfodring giver hundeejeren så godt som 100% kontrol over, hvad hunden indtager, og det er ofte billigere end BARF.

    I dag oplever jeg, at splittelsen mellem BARF og råfodring, når det kommer til metode, er minimal. Forskellene i metoder anerkendes, men der afviges ofte, så der tages fra alle råfodringsmetoder, så de kan tilpasses den enkelte hund smiley
    I stedet for at få hunden til at passe til metoden, som for 10 år siden, til skade for alt for mange hunde smiley , så tilpasser man i dag metoden til hunden.

    Jeg BARFER ikke. Jeg råfodrer. For mig er der stadig stor forskel. Andre har en anden opfattelse, fair nok.

    Begge metoder er super. Jeg har mine grunde til ikke at BARFE (jeg har en kronisk syg hunde med fødevareallergi, har ikke nok fryserplads etc.).

    Hvis jeg var dig ville jeg tage det jeg kan bruge fra BARF-metoden, og det jeg kan fra de andre metoder, og så tilpasse det, til min hund.

    Din vov er så lille, at maden selvf. skal tilpasses dette. Jeg ville spørge Pia http://www.hundegalleri.dk/bruger/100404-pia_med_guld_vingerne

    Hun er rigtig godt inde i hvordan man råfodrer små hunde, og at BARFE/råfodre generelt, er min oplevelse.


  • #16   4. aug 2017 tusind tak sanne smiley lige det jeg havde brug for smiley

  • #17   4. aug 2017 Hvis du læser og skriver engelsk er der en god gruppe på FB, hvor de er gode til også at vise diagrammer, som gør det hele lidt mere overskueligt, og så viser de nogle virkelig flotte billeder af deres hundes mad, som jo er inspireret efter det land de bor i. Jeg har lært meget derinde smiley

  • #18   4. aug 2017 har familie i england og kan tale flydende engelsk så det er ikkenoget problem hvad heder gruppen smiley

  • #19   4. aug 2017 Som alle steder, så opstår der også i sådanne grupper lidt drama fra tid til anden. Fx. når en hund ikke kommer til dyrlæge i tide etc. Der er det lidt HG-agtigt smiley Men det er jo forståeligt.

    Link til gruppen: https://www.facebook.com/groups/6584536250/?fref=ts

    Gruppebeskrivelse (skulle der være andre interesserede):
    A resource for anyone feeding, or looking at feeding their pet - be it dog, cat, hamster or budgerigar - a raw diet.

    B. A. R. F. alternately stands for
    "Biologically Appropriate Raw Food"
    or
    "Bones and Raw Food"
    and encompasses various philosophies of raw feeding including the Prey Model.

    It is sometimes referred to as S.A.R.F.
    "Species Appropriate Raw Food"


Kommentér på:
råfodring eller barf?

Annonce