{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.455 visninger | Oprettet:

Jeg har sparket en hund i dag! {{forumTopicSubject}}

For første gang nogensinde har jeg oplevet at folk har opfør sig anderledes overfor mig her i byen pga. vores racevalg.

Jeg havde min tæve med til købmanden, og hun havde naturligvis mundkurv på som det hedder sig i det offentlige rum, og det rager hende forøvrigt at have den på.
Jeg bandt hende ude på krogen, og gik inde efter det jeg skulle, der var ingen kø, så max. 5 min. var jeg derinde.
Da jeg kommer ud igen ser jeg en lille hanhund der er gået hen til hende, og forsøger at humpe hende trods det hun ikke er i løbetid, hun siger intet til den men går bare forvirret rundt om sig selv, 10m væk står ejeren, en ældre dame og griner....
- jeg beder damen kalde på hendes hund, hvortil hun svarer "jamen der sker jo ingenting, og din hund kan jo ikke gøre ham noget!"
- jeg undlader videre diskussion for at holde på temperamentet, går hen og fjerner hunden, dette gør jeg 3 gange hvor hunden bare bliver ved med at komme tilbage, 4 gang sætter jeg min fod ind under hunden, og "kaster" den væk...samtidig med jeg brøler "NEEEEEEJ" ind i hovedet på den....det forstod ejere....hun tager sin hund og siger da hun går "kamphunde ejere er og bliver sære"

Ejeren af købmanden som så det hele kommer ud og siger jeg bare skal ignorer hende, for hun er lettere dement....men det giver hende vel ikke ret til at lade hendes hund behandle min hund sådan, samtidig med hun ikke har styr på den?
- havde mit 4. forsøg ikke hjulpet....så kan det godt være "sparket" havde været knap så blidt smiley

Bare lige et morgen opstød ;o)
- god dag alle HG´ere

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har sparket en hund i dag!
  • #2   30. sep 2010 Hold da kæft en kælling!

• #3   30. sep 2010 puha grim oplevelse.....sikke dog en indstilling at have...."din hund kan jo ikke gøre ham noget"......mage til uforskammethed

• #4   30. sep 2010 Jeg havde gjort det samme!

Når ejer ikke fatter at ens hund ikke skal udsættes for andre hundes dårlig pli så er der kun en vej.. og det er for enhver pris at beskytte sin egen hund!

Og så er du nok ligeså sær som nogle af os andre;-)
    Velkommen i klubben;-)

• #5   30. sep 2010 Synes du skulle have taget hende på ordet og sagt: NEJ MEN DET KAN JEG!!!!

• #6   30. sep 2010 Lille ulækre horehund!

Se dog at få kontrol over den hunds hormoner så tæveejere kan være i fred for dens liderlighed..

At ejeren ikke har styr på sit møgdyr ved butikker hvor hunde kan risikere at stå bundet er da en overtrædelse af hundeloven, og damen bude have en bøde - dement eller ej.

Det er bare ikke i orden at den hundelov kun skal overholdes af de fornuftige og ansvarlige (både jer med listehunde og os andre uden), de der ikke overholder loven skal dælme til at have bøder i stor stil !

Havde din tæve ikke haft kurv på, og havde hun ikke fundet sig i at blive voldtaget på åben gade og havde bidt fra sig og lillehunden var død, ja så var det jo din skyld iflg. medierne..

Rigtig mange uheld kan undgåes hvis man er sit ansvar bevidst og som hovedregl bare holder sin hund væk fra andre dyr og mennesker..

Mit opstød er ikke omkring mundkurv eller ej, det er om hvor løsligt folk tager på den hundelov der har været gældende i 25+ år !

*kram* til dig X

• #7   30. sep 2010 kan godt forstå din reaktion, men hvis damen er dement, så kan man jo ikke klantre hende, de lever altså i en anden verden, og det er ikke altid fornuften står først for. Kender det fra min mor, vi vrider også sommetider hænder over hendes måde at takle tingene på:-(

• #9   30. sep 2010 Kan sgu godt forstå at du gjorde som du gjorde- jeg havde nok ikke været helt så venlig. Skulderklap til dig.

• #10   30. sep 2010 Hvis damen er dement, så er der kun at sige til det, at det da var godt at alle gik derfra uden nogen dårlige oplevelser.

• #11   30. sep 2010 jeg synes så ikke lige hendes kommentarer tyder på særlig meget dement

• #12   30. sep 2010 Det fik jeg så ikke Maj-Britt, for hendes hund tog bestemt ingen skade, og havde hun ikke taget snor på ham, så var han røget lige tilbage til Luba.
    - og muligt købmanden sagde hun var lettere dement, men alligevel ikke mere end hun har fulgt med i nyhederne og har en mening om "kamphundeejere".

Så jeg handler på samme måde hvis episoden skulle gentage sig.
    Min hund er 100% vigtigere for min end en lille liderlig hanhund.

• #13   30. sep 2010 Nej præcis Connie ^^

• #14   30. sep 2010 For min = for mig*

Trænger vist til lidt frisk luft smiley

• #15   30. sep 2010 Når man er dement er der ikke en opskrift på, hvordan sygdommen arter sig.
    Man kan GODT være dement og samtidig følge med i nyhederne. Demensen kan ramme på mange andre områder.

Ja, det er da forkert, hvad damen gør, men det er ikke sikkert hun længere er i stand til at vurdere grænser og derfor overskrider dem ofte.

At skælde hende ud her synes jeg egentlig er lidt malplaceret.

• #16   30. sep 2010 dement eller ej - hvis hun er frisk nok til at bevæge sig uden for en dør og svare - så er hun også i stand til at forstå når man beder hende fjerne sin hund... Jeg forstår godt du "sparkede" den

• #17   30. sep 2010 Situationen taget i betragtning, så var den bette hund da heldig med at dig og din hund tog det så roligt. At man vipper hunden væk efter 4. gang kan vist ikke kaldes en overreaktion.

• #18   30. sep 2010 Altså om damen ER dement eller om supermarkedet bare siger det ved man jo ikke..

• #19   30. sep 2010 dement eller ej.. så var hendes hund løs og det må man så ikke i bebyggede områder og var hun så dement så burde hun jo nok bo på et hjem og ikke færdes irl.. så mon dog det var så slemt?

Hun har jo hund og ved det var hendes..så HELT dement har hun jo ikke været.. og havde nok taget hendes hund under armen og gået over og afleveret den med ordene; "Næste gang jeg finder din hund løs kan du hente den på nærmeste internat da løse hunde faktisk slet ikke er tilladt".. Og jeg synes da absolut hun virkede klar nok når hun kan udtale sig sådan!..

Og igen.. hendes hund kunne jo så også have gået amok på den hund der sad bundet og i mundkurv.. kan man med en sygdom undskylde sig så man kan tillade sig alt?

• #20   30. sep 2010 demens udarter sig jo på mange måder, min mor kan sagtens følge med i nyhederne, men hun kan f.eks ikke huske hvordan hun skal lave mad og tage sit tøj rigtigt på, og hun gør nogle underlige ting, som at stå at råbe efter naberne, 'stjæle' mad hos os andre når vi sidder og spiser.

Igen, jeg kan godt forstå din reaktion, men kan samtidig ikke forstå, at andre ikke kan have impati for andre menneskers situation.

• #21   30. sep 2010 Det var sgu da en træls oplevelse den der. Endnu en grund til at ældre skulle forbydes at færdes i det offentlige rum:)

• #22   30. sep 2010 jeg forstår helt sikkert godt hva du gjorde - jeg havde nok ikk engang ladet det gå så langt
    hvis hun er for dement til at have styr på sin hund, skal hun sku ikk ha den
    hva nu hvis det var en større "ikke listehund" den lille liderbasse var hoppet på, evt. en der ikke fandt sig i det
    eller bare en bestemt terriertæve (f.eks. vores tyske jagt terrier) så var det jo gået gruligt galt

jeg er SÅ træt af folk der ikke kan holde deres hund i snor - det er da for fanden ikke så svært!!!

• #24   30. sep 2010 Maj-Britt - Har jeg faktisk altid ; )

... Men i hvad? *GG*

• #26   30. sep 2010 Nååh.. Ja det har jeg (også) ret i ; )

Og Jeanette, hunde må gå løs hvor det ikke direkte er skiltet med at de skal føres i line; de skal "bare" være i følge med en person der har fuldt herredømme over den, og den må ikke være til gene.

Dvs jeg må gerne have min hund uden line foran Brugsen så længe den bliver ved min side og ikke laver unoder =)

• #28   30. sep 2010 Der er åbenbart en indre gylden regel for dem der har liderlige hanhunde. De skal ikke have snor på!

Det er så møg hamrende irriterende at have sådan et lille skvat til at forsøge sig på ens tæve så det ikke kan beskrives. Og ejeren af "Humpe-Frederik" kan ikke se det både er irriterende men heller ikke at det lille liderlige bæst kan redde sig et gevaldigt nap.

Kan sagtens forså den velafretttede pedal

• #29   30. sep 2010 Hund løs i bebyggede områder - KUN HVIS DEN ER UNDER fuldstændig kontrol............ må jeg bare lige indskyde......

Jeniki - hollerkæf manner - dement eller ej - jeg havde reageret på fuldstændig samme måde :o( eddermame for dårligt at man skal sige fra 4 gange før femøren falder!!!! Og hun forstod jo så udmærket godt at du ville have at hun skulle kalde sin hund til sig for hendes første svar var jo at DIN hund jo ikk ku gøre hendes noget!!! Hun valgte derfor at lade sin hund være løs alligevel!

Fortsat go dag :o)

• #30   30. sep 2010 Demens kan udarte sig på mange måder og findes i mange variationer. Om damen burde have hund eller ej, er ikke for os at bestemme. Hunden er måske netop det der er hendes faste holdepunkt, den hun kan huske og relatere sig til.

Men jeg kan sagtens følge dig i at du lige "vippede" hendes hund væk med foden, da den vedvarende blev ved at humpe din tæve. Jeg havde gjort det samme, hvis det havde været min hund som var overfaldet på den måde.

Og er damen dement, så har hun såmænd nok glemt det igen i morgen.

• #31   30. sep 2010 måske fordi jeg ikke har mødt så mange forskellige demente så.

det her med ikke at vide hvad man gør i forskellige situationer, det minder mig mere om min mors handlemåde, som følge af en blodprop i hjernen.

hvorimod de demente jeg kender i højere grad ville blive forvirret og sådan flagre lidt rundt i den situation Jeniki beskriver

• #32   30. sep 2010 Anne - din sidste bemærkning - hehehehe - den var go :o)

• #33   30. sep 2010 Jeg synes det er helt fair som du reagerede:o) Den anden aften mødte vi 3 løse hunde på vores aftentur. Den eneste måde jeg kunne holde dem væk på, var ved at råbe af dem.. Efter noget der føles som længe kommer en dame gående og siger at jeg skal stoppe med det skrigeri for hendes hunde gør ingenting! Jeg blev helt mundlam! Magen til kælling!

• #35   30. sep 2010 Om damen havde været dement eller ej så havde jeg gjort det samme. Og Hva fanden laver en dement med en hun hvis hun ikke kan styre det.

• #36   30. sep 2010 Kan SÅ godt forstå din reaktion! Jeg havde godt nok gjort det samme (hvis jeg overhoved havde været så blid smiley )
    Hvis damen er så dement at hun ikke kan gebærde sig mellem andre mennesker og hunde, så skulle hun ikke have lov til at have den hund. Og hvem siger ikke at hun rent faktisk forstod det der skete, og måske opfører sig anderledes næste gang? Fx. tager sig hund i snor når hun skal ud og gå med den?
    Jeg har fuld sympati for mennesker som har demens. Det er virkelig synd, at de ikke kan leve som de plejer og måske ikke engang huske deres egen families navne, men jeg mener bare at hvis det i virkeligheden er så slemt (der blev sagt "lettere" dement, så kan det jo være at det ikke er så slemt), så burde hun bare ikke have den hund.
    Jeg synes TS klarede situationen super godt, og jeg tager hatten af for dig!

• #37   30. sep 2010 Anne - Hehe så meget iorden skrevet! smiley

• #38   30. sep 2010 Ej hvor en kælling
    Det var hende som skulle have haft et los bag i...

• #39   30. sep 2010 Sikke tålmodig du er ! (ikke ironi!)
    Efter to forsøg havde jeg brugt foden !
    Uanset om det er en lille eller stor hund der genere mine hunde !

• #41   30. sep 2010 Jeg var også blevet noget stram i masken hvis det var sket for mig og Bella og jeg havde uden tvivl også smidt dyret af hende .. Men om jeg havde reageret så pænt som jeg synes du har, kan jeg godt nok ikke love ..

Men Bella ville helt sikkert have slugt ham levende .. Hun vil BARE ikke have liderlige hanhunde i den ende, når hun ikke er i løb .. Og hun er på ingen måde bange for at tale med store bogstaver når det sker ..

• #43   30. sep 2010 Ja - det er jo kun listehundeejere der kan være uansvarlige og mangle respekt overfor andre, ikke sandt...

smiley

(ironi kan forekomme)

• #44   1. okt 2010 Lige til orientering...

Mødte damen i dag på vores morgentur...havde Luba med med Mundkruv, og vores Rottweiler med, uden mundkruv.
    Da jeg drejede op på hovedgaden fra vores vej kom hun på det modsatte fortorv med hunden uden snor, jeg vendte mig mod hende mens jeg fik mine hunde til at sitte, der gik lidt før hun og hunden så mig, men så snart vi fik øjenkontakt tog hun sin hund i snor, og vendte om.

Ud fra det må jeg konkludere damen godt kan huske hvad der skete i går.
    Ved godt der er flere former af demens, min Farmor var svært dement, og har ligeledes arbejdes med demente, den ældre damen (som jeg forøvrigt ikke mener er en kælling eller andet groft) er muligvis dement, men ikke i svær grad.

Men jeg opnåede det jeg ville i går, at damen trods alt tager sin hund i snor når hun møder andre hunde, men måske det var fordi det lige akkurat var mig hun så...hvem ved *GG*

• #45   1. okt 2010 Jamen, det var da godt at hun lærte af episoden og nu tager sin hund i snor, i hvert fald når hun møder dig og dine hunde. Forhåbentlig gør hun det også fremover når hun møder andre med hunde.
    Måske hun har fortalt om episoden til nogen hun kender, som har fortalt hende at det var en meget forkert opførsel af hendes hund og dermed også hende, fordi hun ikke stoppede sin hund i dens "voldtægt" med det samme.
    Vi kan kun håbe.

• #46   1. okt 2010 Ja Anna - lad os håbe.
    Vi har nogle stykker her i byen der mener brug af mundkruv er opreklameret, dog er deres hunde altid i snot, men kommer Mr. Horney hen til en af dem, så kan jeg ikke garantere han slipper helskindet.
    - så håber inderligt hun har lært lidt af det....for hendes og hundens skyld.

Kommentér på:
Jeg har sparket en hund i dag!

Annonce