Jeg har sparket en hund i dag! {{forumTopicSubject}}
For første gang nogensinde har jeg oplevet at folk har opfør sig anderledes overfor mig her i byen pga. vores racevalg.
Jeg havde min tæve med til købmanden, og hun havde naturligvis mundkurv på som det hedder sig i det offentlige rum, og det rager hende forøvrigt at have den på.
Jeg bandt hende ude på krogen, og gik inde efter det jeg skulle, der var ingen kø, så max. 5 min. var jeg derinde.
Da jeg kommer ud igen ser jeg en lille hanhund der er gået hen til hende, og forsøger at humpe hende trods det hun ikke er i løbetid, hun siger intet til den men går bare forvirret rundt om sig selv, 10m væk står ejeren, en ældre dame og griner....
- jeg beder damen kalde på hendes hund, hvortil hun svarer "jamen der sker jo ingenting, og din hund kan jo ikke gøre ham noget!"
- jeg undlader videre diskussion for at holde på temperamentet, går hen og fjerner hunden, dette gør jeg 3 gange hvor hunden bare bliver ved med at komme tilbage, 4 gang sætter jeg min fod ind under hunden, og "kaster" den væk...samtidig med jeg brøler "NEEEEEEJ" ind i hovedet på den....det forstod ejere....hun tager sin hund og siger da hun går "kamphunde ejere er og bliver sære"
Ejeren af købmanden som så det hele kommer ud og siger jeg bare skal ignorer hende, for hun er lettere dement....men det giver hende vel ikke ret til at lade hendes hund behandle min hund sådan, samtidig med hun ikke har styr på den?
- havde mit 4. forsøg ikke hjulpet....så kan det godt være "sparket" havde været knap så blidt
Bare lige et morgen opstød ;o)
- god dag alle HG´ere
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 335
Når ejer ikke fatter at ens hund ikke skal udsættes for andre hundes dårlig pli så er der kun en vej.. og det er for enhver pris at beskytte sin egen hund!
Og så er du nok ligeså sær som nogle af os andre;-)
Velkommen i klubben;-)
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Se dog at få kontrol over den hunds hormoner så tæveejere kan være i fred for dens liderlighed..
At ejeren ikke har styr på sit møgdyr ved butikker hvor hunde kan risikere at stå bundet er da en overtrædelse af hundeloven, og damen bude have en bøde - dement eller ej.
Det er bare ikke i orden at den hundelov kun skal overholdes af de fornuftige og ansvarlige (både jer med listehunde og os andre uden), de der ikke overholder loven skal dælme til at have bøder i stor stil !
Havde din tæve ikke haft kurv på, og havde hun ikke fundet sig i at blive voldtaget på åben gade og havde bidt fra sig og lillehunden var død, ja så var det jo din skyld iflg. medierne..
Rigtig mange uheld kan undgåes hvis man er sit ansvar bevidst og som hovedregl bare holder sin hund væk fra andre dyr og mennesker..
Mit opstød er ikke omkring mundkurv eller ej, det er om hvor løsligt folk tager på den hundelov der har været gældende i 25+ år !
*kram* til dig X
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
feb 2006
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.594
- og muligt købmanden sagde hun var lettere dement, men alligevel ikke mere end hun har fulgt med i nyhederne og har en mening om "kamphundeejere".
Så jeg handler på samme måde hvis episoden skulle gentage sig.
Min hund er 100% vigtigere for min end en lille liderlig hanhund.
sep 2005
sep 2005
Trænger vist til lidt frisk luft
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Man kan GODT være dement og samtidig følge med i nyhederne. Demensen kan ramme på mange andre områder.
Ja, det er da forkert, hvad damen gør, men det er ikke sikkert hun længere er i stand til at vurdere grænser og derfor overskrider dem ofte.
At skælde hende ud her synes jeg egentlig er lidt malplaceret.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
jun 2005
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 335
Hun har jo hund og ved det var hendes..så HELT dement har hun jo ikke været.. og havde nok taget hendes hund under armen og gået over og afleveret den med ordene; "Næste gang jeg finder din hund løs kan du hente den på nærmeste internat da løse hunde faktisk slet ikke er tilladt".. Og jeg synes da absolut hun virkede klar nok når hun kan udtale sig sådan!..
Og igen.. hendes hund kunne jo så også have gået amok på den hund der sad bundet og i mundkurv.. kan man med en sygdom undskylde sig så man kan tillade sig alt?
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
Igen, jeg kan godt forstå din reaktion, men kan samtidig ikke forstå, at andre ikke kan have impati for andre menneskers situation.
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 610
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.355
hvis hun er for dement til at have styr på sin hund, skal hun sku ikk ha den
hva nu hvis det var en større "ikke listehund" den lille liderbasse var hoppet på, evt. en der ikke fandt sig i det
eller bare en bestemt terriertæve (f.eks. vores tyske jagt terrier) så var det jo gået gruligt galt
jeg er SÅ træt af folk der ikke kan holde deres hund i snor - det er da for fanden ikke så svært!!!
jun 2005
... Men i hvad? *GG*
jun 2005
Og Jeanette, hunde må gå løs hvor det ikke direkte er skiltet med at de skal føres i line; de skal "bare" være i følge med en person der har fuldt herredømme over den, og den må ikke være til gene.
Dvs jeg må gerne have min hund uden line foran Brugsen så længe den bliver ved min side og ikke laver unoder =)
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
Det er så møg hamrende irriterende at have sådan et lille skvat til at forsøge sig på ens tæve så det ikke kan beskrives. Og ejeren af "Humpe-Frederik" kan ikke se det både er irriterende men heller ikke at det lille liderlige bæst kan redde sig et gevaldigt nap.
Kan sagtens forså den velafretttede pedal
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
Jeniki - hollerkæf manner - dement eller ej - jeg havde reageret på fuldstændig samme måde :o( eddermame for dårligt at man skal sige fra 4 gange før femøren falder!!!! Og hun forstod jo så udmærket godt at du ville have at hun skulle kalde sin hund til sig for hendes første svar var jo at DIN hund jo ikk ku gøre hendes noget!!! Hun valgte derfor at lade sin hund være løs alligevel!
Fortsat go dag :o)
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Men jeg kan sagtens følge dig i at du lige "vippede" hendes hund væk med foden, da den vedvarende blev ved at humpe din tæve. Jeg havde gjort det samme, hvis det havde været min hund som var overfaldet på den måde.
Og er damen dement, så har hun såmænd nok glemt det igen i morgen.
feb 2006
det her med ikke at vide hvad man gør i forskellige situationer, det minder mig mere om min mors handlemåde, som følge af en blodprop i hjernen.
hvorimod de demente jeg kender i højere grad ville blive forvirret og sådan flagre lidt rundt i den situation Jeniki beskriver
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 155
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 286
Hvis damen er så dement at hun ikke kan gebærde sig mellem andre mennesker og hunde, så skulle hun ikke have lov til at have den hund. Og hvem siger ikke at hun rent faktisk forstod det der skete, og måske opfører sig anderledes næste gang? Fx. tager sig hund i snor når hun skal ud og gå med den?
Jeg har fuld sympati for mennesker som har demens. Det er virkelig synd, at de ikke kan leve som de plejer og måske ikke engang huske deres egen families navne, men jeg mener bare at hvis det i virkeligheden er så slemt (der blev sagt "lettere" dement, så kan det jo være at det ikke er så slemt), så burde hun bare ikke have den hund.
Jeg synes TS klarede situationen super godt, og jeg tager hatten af for dig!
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 286
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 119
Det var hende som skulle have haft et los bag i...
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 40
Efter to forsøg havde jeg brugt foden !
Uanset om det er en lille eller stor hund der genere mine hunde !
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 202
Men Bella ville helt sikkert have slugt ham levende .. Hun vil BARE ikke have liderlige hanhunde i den ende, når hun ikke er i løb .. Og hun er på ingen måde bange for at tale med store bogstaver når det sker ..
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.123
(ironi kan forekomme)
sep 2005
Mødte damen i dag på vores morgentur...havde Luba med med Mundkruv, og vores Rottweiler med, uden mundkruv.
Da jeg drejede op på hovedgaden fra vores vej kom hun på det modsatte fortorv med hunden uden snor, jeg vendte mig mod hende mens jeg fik mine hunde til at sitte, der gik lidt før hun og hunden så mig, men så snart vi fik øjenkontakt tog hun sin hund i snor, og vendte om.
Ud fra det må jeg konkludere damen godt kan huske hvad der skete i går.
Ved godt der er flere former af demens, min Farmor var svært dement, og har ligeledes arbejdes med demente, den ældre damen (som jeg forøvrigt ikke mener er en kælling eller andet groft) er muligvis dement, men ikke i svær grad.
Men jeg opnåede det jeg ville i går, at damen trods alt tager sin hund i snor når hun møder andre hunde, men måske det var fordi det lige akkurat var mig hun så...hvem ved *GG*
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Måske hun har fortalt om episoden til nogen hun kender, som har fortalt hende at det var en meget forkert opførsel af hendes hund og dermed også hende, fordi hun ikke stoppede sin hund i dens "voldtægt" med det samme.
Vi kan kun håbe.
sep 2005
Vi har nogle stykker her i byen der mener brug af mundkruv er opreklameret, dog er deres hunde altid i snot, men kommer Mr. Horney hen til en af dem, så kan jeg ikke garantere han slipper helskindet.
- så håber inderligt hun har lært lidt af det....for hendes og hundens skyld.
Jeg har sparket en hund i dag!