{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om loppeallergi {{forumTopicSubject}}

Jeg skal lige høre kan det godt passe at der kan gå op til 14 dage efter de er blevet bidt af en loppe, at de stadig kan klø sig??

Vi var loppefri 21/2 uge, og der stoppede de med at klø sig...

Så kom der en loppe på Caspar den anden dag(så lort) og en loppe.. Nu kløer han sig igen... Ikke så meget som i starten..

Jeg er i kantakt med dyrlægen og tjekker loppeallergi og foderallergi...

Alt er vasket herhjemme og de har fået loppekur.. Men ja længere histiorie.. Vil bare gerne høre det med loppebid og kløe lidt tid efter hvis de er allergiske:o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om loppeallergi
  • #1   7. okt 2010 vores har lige fået pincillin pga. af lopper,,,,,,det er 14 dage siden, alt ser fint ud nu og vores dyrlæge sagde at han godt kan klø sig et stykke tid efter hvad han også gør,,,men ingen lopper eller sår som han fik,,,,det samme problem havde vi med den anden hund,,,det gik i sig selv igen,,,,,,god dag,,,,,,

• #2   7. okt 2010 Oki, men pga pinlinen, er det fordi de har kløet sig så meget og har fået sår, for sådan er det ikke hos os(heldigvis da) Men jeg kigger pelsen igennem hver aften og dengang de havde lopper kunne jeg se små røde pletter (tror det var loppebid).. Det er det eneste vi har haft eller kun kløet.

Men tak for svar, det er også det jeg læste mig til de kunne:o)

• #3   7. okt 2010 Susanne,
    Ja det sagde dyrlægen også, men altså når loppen er fjernet, så kan der godt gå nogle dage før kløen stopper ikke?

De er nogle satanste møg dyr, men vi har da heldigvis aldrig prøvet at have lopper før...

• #4   7. okt 2010 Oki, ja men er også så godt som sikker på det er det.... Ved du om der kan være sammenhæng med andre allergier og loppeallergi... Har fået noget allergifoder, og Caspar har adrig fungeret så godt i sin mave som nu, han har haft meget blød ustabil mave, førhen... Men i snart 3uger har han ikke en eneste gang haft blød afføring...? Er lykkelig simpelthen:o)

• #5   7. okt 2010 Oki, det kan være andre har oplevet ligende, for så må de da gerne skrive:o)

• #6   7. okt 2010 Min Ronja havde både loppe-foder og støvmide allergi, så hun var hårdt ramt. Men vi fandt en hverdag der fungerede for hende. Loppemiddel der blev overholdt til punkt og prikke, hysterisk rengøring og dyrlægens zd. Så var hun faktisk symptomfri :o)

• #8   7. okt 2010 Hulebjørnen,
    Uha hvor synd hun var så hårdt ramt.... Hvor ofte gav i loppekur? Jeg må indrømme tror selv der er noget foder allergi inden over også, men lopperne tror jeg er dem der giver det værste udslag, allerede i dag har de kløet sig mindre igen:o)

Meto,
    Hvad er det for noget Pencilin?Havde hun sår eller bare områder?

Thommas,
    Jeg har hørt det her skulle være effektiv...
    http://www.billigskadedyr.dk/product.asp?product=93

Jeg har ikke selv prøvet det, men synes folk sagde at 4 og 2benede skulle være ude af huset en dags tid.... Desuden er det vist kun at vaske alt ved 60grader og vaske gulve og vaske dyrene... Jeg ved ikke om det hjælper, men tænker måske hvis man har gulvtæpper kunne en tæpperenser være en løsning?

• #10   9. okt 2010 Hun fik loppekuren inden der stod man skulle gi' igen,,kan altså ikke helt huske det, men hver måned eller 1½ tror jeg ,,vi var ihvertfald sikre på at loppekurene overlappede hinanden.

Kommentér på:
Spørgsmål om loppeallergi

Annonce