1.416 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Foder - erfaringer Foder - erfaringer

Ja, nu står jeg så i den situation at jeg skal ud på markedet og finde nyt fodermærke

Jeg har tidligere fodret med BARF, grundet en skadet arm og forøgelse af hundebestanden valgte jeg så i efteråret at gå tilbage til tørfoder og blev her voldsomt imponeret af Olivers Petfood.

Desværre kan jeg se nu efter ½ år at foderet ikke er optimalt for mine hundes pels. Pelsen bliver tottet, grå, porøs og uldet. ikke just noget hit på sorte ruhårede. Min mellemschanuzer er ½ år om at sætte ny pels mod normalt 3-4 mdr. så noget må der ske.

Jeg har anbefalinger på REGAL petfoods http://www.regalpetfoods.dk/
og har selv overvejet bla royal canin mini beauty (link fjernet)
eller Hill's
http://www.hillspet.com/zSkin_2/index.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302024124&bmUID=1146843013023&bmLocale=da

Nogen der har andre gode erfaringer, eller som har opdrætter erfaringer med et af de nævnte mærker, hvordan er f.eks.deres service, hvalpepakker, m.m.

Er jo ellers superglad for olivers og deres service, men det dur ikke når hundenes pelse ikke bryder sig om foderet.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder - erfaringer
  • #1   5. maj 2006 vi bruger Demsy Kennel

• #2   5. maj 2006 Jeg har ikke erfaringer med de præcise produkter, men fodrer selv med Royal Canin og er meget tilfreds med det.

Derudover har de en fin service i deres opdrætterklub, hvor foderet leveres til adressen. Dog skal man i en forretning for at bestille og betale foderet, men til gengæld er det også absolut fornuftige rabatter der gives.

• #3   5. maj 2006 prøv at kigge på www.zoa.dk

vi bruger det selv og er ovenud tilfredse med det, køber du 15 kg eller mere sender de det til dig uden beregning...

De husker dit navn, når du ringer og bestiller, du skal ikke remse din adresse op hver gang, det syns jeg bare er godt...

• #4   5. maj 2006 Jeg bruger Acana, det bedste jeg nogen sinde har brugt. Pelsen bliver virkelig flot! Og min hund elsker det..

• #5   5. maj 2006 og så har foderet selvfølgelig alt det dine hunde behøver... det er jo det vigtigste...

• #6   5. maj 2006 TF - link til det foder? Demsy Kennel kender det ikke

Juelsgård - det lyder godt, hvilken type foder burger du af deres sortiment?

Jeanette - er meget lidt imponeret over deres oplysninger på den side... har de f.eks. hvalpepakker? hvordan er foderet i konsistens og størrelse, nå, men bare sådan lidt ekstra spørgsmål *GG*

Else Birk - kan man få et link til det Acana?

• #7   5. maj 2006 UPs - glemte at jeg tidligere har fodret med Henne Pet food men det er simpelthen for kraftigt til min den lille hanhund

• #8   5. maj 2006 Jeg bruger labradorfoderet til tæven, hvilket fungerer supergodt.

Min unge hanhund får Energy 4800, idet han (ganske atypisk for en labrador) har svært ved at holde vægten oppe.

Jeg gik over til Royal Canin da jeg havde den gamle hanhund som jo var allergiker, og deres allergifoder var markant billigere en Hills og han havde rigtig godt af det foder.

• #9   5. maj 2006 Sussan... kan også anbefale Flatazor lige som Jeanette :o)

• #10   5. maj 2006 Gitte - EN schnauzerejer!!!
    Hvordan er pelsene på flatazor???
    Det er jo primært det jeg har problemer med lige nu..

• #11   5. maj 2006 Sussan>> altså om man kan købe poser med foder, som man giver hvalpekøbere med hjem?? Ja, det vil jeg da mene de har, de er altid klar til at svare på spørgsmål, hvis der er brug for det...

konsistems og størrelse, tjoh, vi bruger selv prestige form til Tyson og størrelsen passer lige til hans størrelse, det gjorde prestige puppy også...
    konsistensen er tyggebar, som tørkost nu skal være, vil jeg mene. Har ikke den store forstand på det, men han døjer ikke med tandsten f.eks...

• #12   5. maj 2006 Sussan - jeg er ikke så god til det med computere, så ved ikke hvordan man gør det;-) men prøv at søge på google hvis det er..

• #13   5. maj 2006 TAK Gitte, en der "holder med mig" *gg*

• #14   5. maj 2006 (link fjernet)

• #15   5. maj 2006 I øvrigt nogen der har et link til det andet foder der blev lanceret som Hennes også producerede... prøvede det en overgang, men der var også kylling og okse varianter - kan ikke huske hvad det hed, desværre!

Mischell- har også overvejet purina - vores welsh fik det i den kennel hun kom fra

• #16   5. maj 2006 Fandt ud af det;-)

• #17   5. maj 2006 Jeanette - nej, ikke købbe, normalt får man hvalpepakkene gratis *GG* men det lyder som en mulighed, synes bare deres web er noget skod *GG*

Kiki - ja, hennes er fint, men et noget ensidigt og kraftigt foder smiley har ellers været meget glad for det tidligere!

Else - tak for link det ser godt ud, ved du noget om de har opdrætter klub? evt. hvalpepakker og sådan?

• #18   5. maj 2006 Jeg bruger Hills prescription m Kylling, og tilsætter lidt lakseolie fra Henna Pet - det virker bare kanon til Taz - er virkelig tilfreds.
    Jeg har kun hørt enormt positivt om Oliver's men ved også at der er mange som tilsætter lakseolie, så pelsen bliver blank og fyldig...

• #19   5. maj 2006 Sussan - nej, det ved jeg desværre ikke...

• #21   5. maj 2006 Efter Sasha fik hvalpe, fik hun Royal Canin. Hendes pels blev meget tynd og fedtet. Vi gik så over til Regal, og hendes pels skinner og er blevet meget kraftig.

• #22   5. maj 2006 Vi fodrer med NUTRO lam og ris det er rigtig godt for pelsen den skinner og er nem og rede ud..... vores hunde har meget pels og underuld der ellers nemt kan filtre...
    Det skulle også været godt for ledproblem

(link fjernet)

• #23   5. maj 2006 Anne marie - godt endnu et plus til regal!

Ulla R - og et plus til hills Ja har skam brugt lakseolie til vores olivers - ikke optimalt

Else- jeg spørger dem bare selv smiley

Eva - også plus til RC Skyescots foder kender jeg ikke.

Mark- jamen jeg har skam også været fuldt tilfreds men den forskel jeg ser i pelskvalitet på schnauzere ofderet på olivers og schnauzere foderet på meget andet foder incl BARF. den holder bare ikke... for er vild med deres service og alt det andet, men det koster for mange 2 pr. og missede udstillinger når pelsen ikke er i orden!

• #24   5. maj 2006 He He - det ender nok med REGAL *GG*

• #25   5. maj 2006 Sussan.. så kunne jeg være her igen... har ikke noget at klage over Mht. til pels og Nida som har haft en sart mave det er vupti væk.... plus at jeg synes hun har fået mere energi og det er jo ret vigtigt når jeg bruger hende til agility.

• #26   5. maj 2006 Gitte - Okay tak, hvor længe har du brugt det?
    Ja, det er jo vigtig med energi til AG-vovserne

• #27   5. maj 2006 Det har jeg lige omkring et årstid.

• #28   5. maj 2006 Hejsa

regal leverer også ud til adressen:-)

Det er et af de mærker jeg har haft prøvet.. Nu fodrer jeg råt..

Men Luna kunne nu godt tåle Royal Canin hypoallergenic, var bare alt for dyrt..

• #29   5. maj 2006 Hejsa..
    Efter at vi osse har prøvet en del af de omtalte mærker herinde, er vi begyndt at bruge noget der hedder Nutra Nuggets.

Vi er ovenud tilfredse med produktet og begge hunde elsker det.

Der kommer ikke meget ud i den anden ende og de er begge blevet meget flotterer i pelsen, vi har hele tiden givet dem lakse olie ved siden af, men det gjore vi osse med de andre produkter.

Så jeg ved med sikkerhed at det er et produkt som vi vil blive ved med at fodre med..

(link fjernet)

• #30   5. maj 2006 Hej allesammen,
    Tak for svar!

skal nok skrive en update når jeg har fundet ud af hvilket mærke vi så forsøger os med - pt bliver det enten regal, hill's eller RC

• #33   5. maj 2006 Regal er super - især deres nye lakse produkt - det er fyldt med laks, fiskeolie og en masse gode ting og naturligt konserveret!

Men den ultimative test i mine øjne er at Nelly som normalt slet ik vil røre tørfoder - hun var helt vild og blodig ( hun får dog BARF til daglig ) - det er aldrig sket før!

Og selvom det er laks så stinker det ik eller har en ulækker konsistens - ens hænder lugter dårligt nok hvis man har rørt ved det

Men jeg har jo ik prøvet at fodre med det over længere tid da jeg ik bruger tørfoder - men jeg tør godt anbefale det!

Salmon bites hedder det - har ik prøvet det andet men ved at de giver hvalpepakker som alle andre!

Kommentér på:
Foder - erfaringer

Annonce