4.655 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Erfaringer med Eden foder? Erfaringer med Eden foder?

Min storehund får normalt Orijen Adult og den grønne Acana (med lam), men tænker Acana'en i en periode kan skiftes ud. Vi har været en del igennem, som hun enten ikke vil spise, eller som hun får trist pels af (TOTW, Essentials, Applaws, Purizon).

Jeg overvejer at prøve Eden, men kender ingen som har prøvet det. Så er der nogen af jer der bruger eller har brugt det? Og var det den tørre eller semi moist? Og hvor store er de store og små foderpiller? smiley

https://www.nemfoder.dk/Produkter/Hund/Eden-kornfrit-hundefoder.aspx

Eller andre bud? Det skal findes i en variant uden nogen form for okse/bison/kalv, og det skal være kornfrit (heller ingen ris, majs eller kartofler). Og der må gerne være mange kalorier i, altså omkring 4.000/kg.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med Eden foder?
  • #1   13. sep 2017 Nej .. Men du kan prøve det og fortælle mig om det smiley

• #3   13. sep 2017 Må der gerne være sød kartoffel i?
    Rent personligt synes jeg acana virker som et bedre foder. Specielt for os der helst skal have foderet så rent som muligt smiley
    Har selv været på jagt efter foder og det er bare svært, at undgå kartoffel synes jeg.

• #4   13. sep 2017 Carnilove laver foder uden kartoffel og de andre ting du nævner smiley

• #5   14. sep 2017 KJ, sød kartoffel er ok - det er der også i Eden.

Jeg er også glad for Acana, men jeg har en eller anden sær ide om at min hund gerne vil have lidt forskelligt. Orijen har hun fået altid og det fortsætter hun med, men vi plejer at have en anden slags foder også, så hun får lidt forskelligt. Det er med til at holde hende til foderet.

Jeg skrev en mail til dem igår aftes, og spurgte til størrelsen på foderpiller. De svarede med det samme, at store foderpiller er ca. 1-1,5 cm, og de små er ca. 0,5-0,6 cm. Og så tilbød de prøveposer smiley

Jeg prøver at bestille en sæk, og ser om det er noget hun kan trives på. Og så skal jeg nok opdatere - til dem der ikke skriver til dem og bestiller en prøve smiley

• #6   14. sep 2017 Bestiller en prøve så smiley

• #8   21. sep 2017 Hooooood nu op, jeg har fået foderet i dag (det tog mig lige lidt tid at få bestilt), og kopierer den mail jeg har sendt til sælger:

" Jeg har i dag fået min bestilling inkl. en masse prøveposer. Og WOW! Min ellers så skide kræsne schæferhund er ved at dø over hvor lækkert det er. Den med and får næsten hendes øjne til at trille ud af hovedet!

Jeg har stillet sækken midlertidigt på en reol ude i bryggerset, og det kan jeg se at jeg kan glemme alt om. Nogen står nemlig og forsøger at liste sækken ned og spise lidt mere :-)"

Jeg er lige på vej ud af døren, men den sæk skal vist under lås og slå når vi kommer hjem. Det er ret fedt at se hende SÅ begejstret for et foder. Hun er ikke tilnærmelsesvis lige så begejstret for den prøve vi har fået på semimoist, selvom det ellers virker rigtig lækkert!

Det er bestemt ikke sidste gang vi kommer til at købe det foder smiley

• #9   21. sep 2017 Godt du skrev for jeg har da glemt alt om at bestille en prøve smiley

• #10   21. sep 2017 Do it! Om ikke andet for at have en masse godbidder til de der schæfervapsere smiley

Størrelsesmæssigt er pillerne som Orijen/Taste of the Wild. De virker tilpas "fedtede", og dufter lækkert.

Jeg ville nok kvie mig ved at betale fuld pris for en sæk (vist omkring 750 kr), men når der er rabat og fri fragt, går det an. Og Bella er virkelig vild med det!

• #11   21. sep 2017 Nu har hun fået det til aftensmad, og hun spiste op og bad om mere smiley Det sker nærmest aldrig! Det hjælper helt sikkert at det er nyt, for nyt er altid mere lækkert, men altså...

Stine, det er noget med at du går op i kvalitet af råvarer og dyrevelfærd, ikke? Så bare til bonusinfo er det her foder holistisk (hvilket jeg først har opdaget nu). Ikke at jeg har nogen som helst ide om hvordan hundefoder bliver holistisk, men det er åbenbart noget man gerne vil være smiley

• #13   22. sep 2017 Jeg har ingen ide om hvad det er der gør, at de kalder foderet holistisk. Måske der står noget på deres hjemmeside - den er ifølge brochuren www.edenpetfoods.com

Pigens mave er vant til alt mulig forskelligt foder, og derfor turde jeg også give hende fuld portion igår, uden at lave langsom overgang. Der er ingen problemer med maven i dag smiley

• #15   8. jan 2019 Anne.

Fodrer du stadig med Eden?

• #16   8. jan 2019 Ja, det gør jeg Mette. Og hun elsker det stadig smiley Jeg er dog lige gået tør, og jeg pure nægter at give fuld pris for en sæk, så venter på at der kommer lidt rabat et sted.

• #17   8. jan 2019 Jeg har lige skrevet til dem for at få tilsendt prøveposer........ Jeg er på jagt efter nyt forder til mindstedyret smiley

• #18   8. jan 2019 Jeg tror at den lille herre bliver overordentlig tilfreds med det smiley Jeg har brugt deres semisoft som ekstrafoder, da Bella spiste for lidt. Dét var hun bestemt også tilfreds med!

• #19   8. jan 2019 Det tænker jeg også at han gør smiley Jeg synes godt nok at jeg har været en del igennem. Men ikke rigtig fundet DET smiley Han spiser ofte det, jeg serverer (over nogle dage). Men ikke med begejstring.

• #20   8. jan 2019 Hvor skriver man til for at få foder prøver? smiley

• #21   8. jan 2019 Du kan skrive til dem på FB. Jeg har sendt en besked på hjemmesiden smiley

Kommentér på:
Erfaringer med Eden foder?

Annonce