3.502 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

budget til hund? budget til hund?

Hej alle HG'er smiley

Ja som i nok godt kan regne ud, så er jeg intresseret i at vide hvor mange penge i bruger på jrers hund om måneden da kæresten og jeg er ved at ligge budget.

Vi har overvejet en finsk lapphund, der primært skal bruges til selvskabshund.

Jeg er vokset op med hunde, men dette vil være den første der ikke er forældre inden over.
(har haft min egen hest i en del år, så ansvar og penge kommer ikke som en overreskelse smiley )

Håber på mange gode svar, god weekend til jer alle
- Isabella smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  budget til hund?
  • #1   10. okt 2010 Jeg har kr. 1.000,- sat af i mit budget.

Dette beløb inkluderer:
    - forsikring
    - træning
    - mad og godbidder m.m
    - halsbånd/liner/seler m.m
    - shampoo, udskiftning af tæppe/madras, legetøj

• #2   10. okt 2010 Jeg har 500 kr. i mit budget.
    Det er til en lille 4½ kg. hund, med foder, godbider, ting og sager, pelspleje, forsikring og sygeforsikring, årlig dyrlægetjek, træning og i den dur.
    Det eneste jeg ikke har med regnet er uforudsete dyrlægeregninger.

• #3   10. okt 2010 Okay super, det er jo ikke så meget når man er vant til en hest smiley men rigtig mange tak for jeres svar smiley

• #4   10. okt 2010 Jeg har ikke sat noget af til hund, men sætter hver måned ekstra ind på min budget konto så den køre med overskud, i tilfælde af stor dyrlæge regning, bilen går i stykker eller andet.

Hendes mad/kødben og så videre betaler jeg ud af min løn.

Ca 500 kr om måneden bruger jeg nok.

• #5   10. okt 2010 Jeg har 3 dansk svensk gårdhunde (på i alt 30 kg)

Foder: 400-500 kr pr måned
    Forsikring: 1300 kr pr år
    Træning ca 1000 kr pr år
    Dyrlægetjek + vacc. : 1000 - 1500 kr pr år

Liner/ seler mm tæller jeg ikke med, da jeg elsker at købe disse ting og bruger mange penge på en gang, men man behøver jo ikke købe masser af det smiley

• #6   10. okt 2010 Forsikringen koster omkring 1500 kr årligt for både ansvar og sygeforsikring - så der er 125 om måneden

Derudover ligger vi 500 kr til side om mådenen til mad, godbidder og legetøj

Derudover kommer så træning, evt udstillinger og udskiftning af udstyr... Så 1000 kr om måneden er nok ikke helt galt, hvis man enten gerne vil udstille eller går meget op i træning :O)

• #7   10. okt 2010 600-700kr om måneden, og her er foder, forsikring, træning, årlige dyrlægebesøg indregnet. Men så er der lige lidt legetøj der skal købes og sådan, noget træningsudstyr. Så nok nærmere 7-800kr på en 35kgs hund

• #8   10. okt 2010 Aner det ikke

Forsikring 450 pr år
    Skal have sygeforsikring også - 1100 pr år
    Medlemskab af DKK - kan ikke huske pris
    Træning 2 x 250 pr år
    Foder - ved faktisk ikke, men nogle hundre kroner om måneden.
    Go'bider og "snaks" til hans kong
    Og så må vi tage resten som det kommer smiley

• #9   10. okt 2010 Vi bruger mellem 500 og 1000 pr måned (alt efter om der er noget vi pludselig mangler, så som nyt halsbånd hvis det andet går i stykker, osv smiley

• #10   10. okt 2010 Vi har lige regnet ud her den anden dag, at Fie i gennemsnit har kostet os 800 kr i måneden. Men det er med alle udgifter (mad, forsikring, hundetræning, uforudsete dyrlæge regninger - som vi havde en DEL af i hendes 1. leveår, udstyr og andre ting relateret til hende) sat op imod antal måneder vi har haft hende i alt. Udover det er der self. anskaffelsesprisen og pris for at hente hende hjem.

• #12   10. okt 2010 vi bruger ca 600 om måneden på vores....... en mops på 9 kg.

• #13   10. okt 2010 Jeg bruger ca 2500 kr til 2 hunde
    Foder ogolier 1800
    forsikringer ca 250
    ca 400 til diverse, som medicin.
    Derudover er der til dyrlægerregninger (begge hunde er syge

• #15   10. okt 2010 Maj-Britt:

.....jeg punger bare ud til hunde, børn, katte og andre dyr.
    Underskuddet hver måned bruger jeg så på mig selv......

Hihi, bortset fra kattene er det som taget ud af mit liv ;o)

Kommentér på:
budget til hund?

Annonce