{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.452 visninger | Oprettet:

nma124
nma124
Tilmeldt:
23. dec 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 66

Hund på budget {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg ville egentlig bare lige hører lidt om, hvor mange penge i bruger på jeres hund pr. måned og hvor meget i ligger til side til det uforudsete (dyrelægeregning mv)

Desuden må i meget gerne tilføje hvor stor jeres hund er smiley

Hvis i kunne stille det op på en nem og overskuelig måde ville det også være rart.. Jeg overvejer at få hund og kigger lige nu på det økonomiske aspekt i det, så det kunne være rart med et billede af, hvordan det ser ud i praksis.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund på budget
  • #1   22. jun 2014 Denne måned har jeg intet brugt. Har fået nogle forskellige kuponer til foder, så har ialt samlet 12 kg gratis foder. Min hund vejer 6,5kg, så 12kg rækker langt smiley

    Men generelt bruger jeg nok 500,- i gennemsnit, da jeg er alt for god til at købe ting, hun egentlig ikke har brug for.. smiley
    Jeg lægger ikke penge til side, Coco er fuldt forsikret på alle leder og kanter smiley

    Det, der var dyrt, var, da jeg lige havde fået hende og lidt før, for der havde man jo ingenting! Har i hvert fald brugt købssummen en gang til på udstyr... Men det er jo også prioritering i sidste ende.


  • #2   22. jun 2014 Jeg ved det ikke for jeg har tre, så det er ikke rigtig delt

    Men vil bare sige at jeg virkelig tager hatten af for hvor seriøst du går til det, inden du køber en hund, det var der mange der kunne lære af


  • #3   22. jun 2014 Her bliver der lagt 500kr til side hver måned, det går til mad 380 kr, godbidder og dyrlægeregninger. Derudover lægges der seperat til forsikring 1600 kr.
    Hvis man skal have hund er det dyrt i starten da alt skal handles ind smiley vandskål kurv sele halsbånd osv.


  • #4   22. jun 2014 Tør jeg slet ikke regne på smiley

  • #7   22. jun 2014 Er det ikke noget med at en rask hund i str. labrador ca. koster 1000kr i måneden?

  • #9   22. jun 2014 Har selv i dag netop tænkt hvad andre mon bruger:) Er lidt ude i "nu som kongelig", at det tør jeg ikke regne på, men prøver:

    Foder: 5-600kr
    Forsikring: 34kr (skal dog udvides)
    Tilskud/medicin: 550kr
    Træning: 50kr (stiger dog også snart)
    Godbidder, legetøj mm vil jeg slet ikke begynde at regne på smiley

    Jeg plejer at sætte 1500kr af til det hele, men kan godt se at den skal hæves lidt(heri også til uforudsete dyrlæge besøg)


  • #10   22. jun 2014 Nårh ja, Amstaff blanding på 26kg smiley

  • #11   22. jun 2014 Jeg har tre (Chihuahua og yorkshire/chi) hunde. Og hver måned er det kun forsikring, opsparing og diverse godbidder der bliver købt, ca 3-400kr. Handler foder ca hver 2-3 måned, fodrer med orijen (kvalitetsfoder) og giver 629kr for 13 kg.

    Nu er jeg typen der forkæler mine hunde en LILLE smule, så mit budget løber nok lidt op hvis jeg begynder at regne mere på det smiley Men de faste udgifter er ikke så slemme.

    Hvis man skal ud og købe ALT til en hund, så er det nok en del dyrere.


  • #12   22. jun 2014 Hov ja, min træningspost er ret høj denne måned da jeg lige har bestilt sommertræning+efterårstræning (for at være sikker på jeg kom på holdet) så det var lige 1200,- smiley

  • #13   22. jun 2014 Hvis jeg skal tage det I gennemsnit, er det nok 300-500 kr I måneden.
    Chihuahua 1700g

    Han spiser for ca 50-75 kr I måneden, det er tørfoder fra olivers.
    Forsikring (ansvar og syge) 133 kr I måneden.
    Så er der dyrlæge, det er lidt forskelligt hvor meget jeg lægger til side, men omkring 100-200 kr.
    Godbidder, loppemiddel, Udstyr og legetøj køber jeg når der er et godt tilbud eller vi lige mangler. Men det er heller ikke mere end 50-100 kr for hele kategorien I måneden. smiley

    Men lige når man får den bruger man selvfølgelig en del på udstyr osv fordi man slet ikke har noget, medmindre man har fra en tidligere hund eller har hind I forvejen.
    Jeg er ved at spare op til den næste, og der kommer der til at stå omkring 2000 kr bare til udstyr og ting til den.


  • #14   22. jun 2014 Mellem 500-1000,- vil jeg tro per hund.
    Det er jo ikke kun foder men også f. eks. forsikringer, træning og hundeposer smiley

    Myrnas spiser for ca. 300,-
    Lulu for ca. 300,-
    Forsikringer ca. 500,-
    Godbidder ca. 100,-
    Diverse 100,-
    Og det er for en helt standard måned, hvor det ikke er dyrlægeregninger, kontingenter, shampoo eller udstyr købt.


  • #16   22. jun 2014 Har 2 skotske terrier så i alt ca. 17 kg. hund.

    Pr. måned med de årlige udgifter delt ud ser det nok ca. sådan ud:

    Foder :400
    Forsikring, ansvar og syge : 250
    Diverse til selvrisiko og vaccinationer : 200
    legetøj og andet sjovt : 100

    Så knapt 1000 kr..

    derudover skal de trimmes og det koster kassen , pr. måned : 500



  • #18   22. jun 2014 Bruger nok 300-400 om måneden på Baby. Han vejer 7 kg.
    Lige nu har jeg en opsparing på 4000 stående. Jeg smider alt hvad der er tilovers hver måned, over på den konto. Så er det forskelligt hvor meget hver måned smiley


  • #19   22. jun 2014 Vi bruger ca. 400-500 kr./måned på Lia. Det er med foder, årlig vaccination, forsikring, godbidder osv. - men uden legetøj/træningsudstyr.

    Vi går ikke til hundetræning mere, men da vi gjorde gav vi omkring 400 kr./måned (det kan dog gøres langt billigere).

    Angående udforudsete udgifter, så lægger vi ikke noget til side, men vi har nok på kontoen til at dække dem, skulle uheldet være ude. Hvor meget du skal lægge til side er lidt et skønsspørgsmål, men jeg mener det er fornuftigt altid at have mindst 3000 kr. på kontoen, gerne mere.

    Sidst jeg var til dyrlæge (kat med dårligt ben) kostede det ca. 1800 kr. - og det var en hverdag og jeg har en billig dyrlæge.

    Husk at mange dyrlæge tager dobbelt - tredobbelt konsultationstakst om aftenen og i weekenden, så en konsultation der mandag eftermiddag koster en 500-600 kr. kan koste 1000-1800 kr. i weekenden i ren konsultation (dvs. uden bedøvelse, medicin, udstyr evt. røntgen osv).

    Lia er en groenendael 63 cm i skulderhøjde, 26 kg.


  • #20   22. jun 2014 jeg har ikke 100% styr på hvor meget han spiser, da han får hvad han kan spise hver dag og det er forskelligt hvor meget han spiser fra dag til dag. Men hvis vi siger 30g om dagen, det skal nok passe sådan ca. så spiser han kun ca 1 kg i måneden, og 1 kg koster 50 kr. smiley

  • nma124
    nma124 Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 66
    #21   22. jun 2014 Jeg læste et sted, at det var en god idé at ligge det antal kr man ca skulle bruge om måneden til hund til side, hvis man ville sparer op til at få hund. Så kan man også se om man fra måned til måned ville have råd til det, så det er det, jeg tænker at jeg ville gøre. Det er dejlig at få et billede af, hvad i bruger på jeres hund i praksis, tak for det smiley -jeg tænkte nemlig også at det var omkring de 500-1000 kr om måneden foruden de uforudsete afgifter..

    Hvor meget vil i tænke, skulle være et godt beløb at ligge tilsiden hver måned, til opsparing til hund? Jeg overvejer en mellemstor race som en Kromfohrländer smiley


  • #22   22. jun 2014 Jamen, jeg ville nok også ligge det beløb til side som du regner med at skulle bruge om måneden smiley

  • #23   22. jun 2014 Det er en rigtig god ide at lægge penge til side hver måned, som du ca regner med at bruge på hunden smiley

    Jeg sparede 14.000 op, før jeg købt min. Så var der både til indkøb af hunden, udstyr til ham, og starten af hans opsparing smiley

    Regn på, hvor meget den spiser om måneden, hvor meget du vil ligge til side til dyrlæge, ting den ødelægger. smiley


  • #25   22. jun 2014 Jeg ville lægge så meget som muligt, så ville satse på de 1000 kr smiley
    Så er du helt sikker på at have råd plus at det du spare op ekstra, kan bruges til udstyr og dyrlæge regninger, hvis du får ekstra.

    Jeg har allerede råd til selve hunden, så jeg er begyndt at spare op til dyrlæge, jeg ved at i min race er der en del der skal have hjælp til at få hvalpetænderne ud ved 6-8 mdrs alderen, det koster ca. 1500 kr ved min dyrlæge, så det bliver der lagt til side sammen med 600 kr til 12 ugers vacc. Så skal der afses 2000 kr til udstyr..
    Og så begynder jeg at smide ekstra på hunde opsparingen til uforudsete udgifter. smiley


  • #28   22. jun 2014 Nok ca 1500-2000 kroner
    Til mad, legetøj , forsikring, udstilling osv.
    2 stk hund ca 110 kilo ialt smiley


  • #29   22. jun 2014 Vi afsætter 500kr til de små og 750kr til de store.
    Der ud over har vi en opsparing til uforudset - vi sparer ikke op af de beløb der er skrevet her.
    De små er 5 kg hunde, som koster en del i pelspleje, de store er 30 kg hunde som spiser det meste af deres penge op.


  • #30   22. jun 2014 Vi har to DSG og en Dobermann og bruger ca 25.000 kr/år. Det dækker så alt fra foder, forsikring, træning, tilbehør... dog afsætter vi ikke decideret til uforudsete udgifter.

  • #31   22. jun 2014 Vi har en Papillon på 2,9 kg, og hende har vi ikke med i vores budget, kun hendes hundeforsikring hver måned på knap 50 kr.
    Vi køber Royal canin føder i 3 kg til 270 kr, det holder i et par måneder smiley
    Legetøj osv, har hun rigelig af, så det køber vi ikke så tit. Dyrlægen koster ikke det helt vilde, da hun 7-9-13 ikke fejler noget :), men på sigt vil vi gerne ligge 100 kr af til dyrlægeregninger, da hun jo ikke bliver yngre smiley


  • #32   22. jun 2014 Jeg skal også have tegnet en ny og bedre forsikring, så det siger til knap 300kr pr måned i stedet for 34kr. Men heller gi de penge og så vide at der er lidt hjælp at hente hvis der skulle ske det utænkelige smiley

  • #33   22. jun 2014 Vi har to stk i str 5-6 kg. Vi sætter 800 kr til side hver mrd. smiley

    Det dækker foder, træning, og dyrelæge smiley

    Er der store dyrelægeregninger lægges der selvfølgelig ekstra til smiley

    Dækkener, godbidder, WaterWalk og forsikringer tages ikke fra de mrd. 800 kr


  • #35   22. jun 2014 Amerikansk bulldog ca. 30-35 kilo. 2010-2011-2012-2013 ca. 4500,- pr år all included.
    Mad varierer lidt - for tiden orijen+rester fra de riges bord. Lovpligtig ansvar. Vaccineres ikke hvert år (pengemaskine). Har aldrig været syg 7-9-13.


  • #36   23. jun 2014 Altså vil sige det er rigtig vigtig også at have penge på en opsparing til hunden hvis uheldet skulle være ude. Der er hunde der bliver aflivet fordi ejeren ikke har råd til evt. operation. Jeg har brugt 55.000k-60.000kr. i denne md. på min hund, fordi han skulle opereres i en week. og nu også genoptræning.

  • #37   23. jun 2014 Altså vil sige det er rigtig vigtig også at have penge på en opsparing til hunden hvis uheldet skulle være ude. Der er hunde der bliver aflivet fordi ejeren ikke har råd til evt. operation. Jeg har brugt 55.000k-60.000kr. i denne md. på min hund, fordi han skulle opereres i en week. og nu også genoptræning.

  • #38   23. jun 2014 1 stk Dobermann på 30 kg og 1 stk Irsk Terrier på 18 kg. 2500 kr pr. måned. I beløbet er indregnet foder, alm. dyrlægeudgifter (vaccinationer, dårlig mave, tandrens og den slags), lidt udstyr (køber jeg ikke ret meget af), godbidder, forsikringer, medlemskaber af flere forskellige klubber og startgebyre (begge er konkurrencehunde). Store udforudsete dyrlægeudgifter tages fra den helt almindelige opsparing. Der er forsikrede i hoved og mås,men man skal jo selv kunne lægge ud. Fra oktober 2013 til marts 2014 kostede de 45.000 kr i dyrlæge pga to gange sort uheld - forsikringen har heldigvis dækket de 30.000.

  • #39   23. jun 2014 Tiko koster ca 1600,- pr. Mdr med foder, glukusamin tilskud, godbidder og forsikring. Derudover tør jeg slet ikke regne på hvor meget han har kostet i gennemsnit med dyrlæge, men han har også været noget af en mamdags hund. Men nok noget der ligner 2500-2800 inkl. Dyrlæge i gennemsnit.

  • #40   23. jun 2014 Vi beregner ca 1000 kr pr vovse - men det er jo også et par halvstore basser på 32/40 kg. Det dækker foder, udstyr, dyrlæge, forsikring og træning. Dertil kommer reelt set også ekstra udgifter til benzin, for vi kører en del til træning, svømning og ture.

  • #41   23. jun 2014 Én 10 ugers Dansk\Svensk gårdhund
    200kr på foder om mdr.
    100kr på diverse.
    & så skal der laves en opsparing som står dyrlæge på.. smiley


  • #44   23. jun 2014 Stine, vi har forsikring

  • #46   23. jun 2014 Et sted mellem 2-2.500 om måneden for to slædehunde.
    Plus uforudsete dyrlægeregninger. Sygeforsikringen tager jo heldigvis det meste af den slags, men det er ikke alt den dækker.


  • #49   23. jun 2014 Jeg betaler 20% af regningen + selvrisiko ved min sygeforsikring (Dyrekassen)

  • #50   23. jun 2014 jeg betaler også 20% + selvrisiko smiley

  • #52   25. jun 2014 Vi bruger ca. 800,- pr. hund på bare at have dem, dvs. foder, pleje, vacciner og forsikring. Dertil kommer kontigenter og udstyr på 400,- pr md og så er der ellers AG stævner som er stigende i antal for vores vedkommende 500+ kr. pr stævne (uden bro).

    Vores hunde skal ikke trimmes.


  • #54   29. jun 2014 Hvis jeg skulle tælle alt med, bruger jeg urimeligt mange penge på hunderelaterede aktiviteter og udstyr.
    Det er blandt andet fordi jeg køber dyre kurser og er afhængig af halsbånd, legetøj og andet udstyr.

    Af nødvendige udgifter har jeg vel omkring 1200 kr/måned for to mindre hunde (whippet og tysk jagtterrier). Det inkluderer forsikring, foder, kosttilskud (den anden er halvgammel og får et halvdyrt tilskud af glocosamin mm og så får de begge en ret dyr olie) og godbidder.
    Det kunne sikkert gøres billigere, sikkert også dyrere smiley


Kommentér på:
Hund på budget

Annonce