602 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Overvægt protein -fedt indhold?? Overvægt protein -fedt indhold??

Når hunden skal tabe sig skal fedt indholdet selvfølgelig være lavt, men hvad med protein inholdet? Hva skal det ca ligge på mens hunden er på slanke kur?
Og hvad med når den har fået den ønsket vægt hva skal protein indholdet så ca ligge på ?
Håber der er nogen der har forstand på det smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvægt protein -fedt indhold??
  • #1   11. okt 2010 -Uden at jeg skal kloge for meget i det, så skal proteinindholdet vel fastholdes - og der skal yderligere tilsættes en masse "fibre" - som hunden alligevel ikke kan bruge til så meget, andet end at blive mæt?
    -Men håber der kommer svar fra nogle, der ved lidt mere...:-)

• #2   11. okt 2010 som jeg har forstået det, så er protein også en slags "brændstof" og skal derfor også holdes lavt, både hvis det er en hvalp der ikke må vokse for hurtigt og hvis det er en voksen der ikke skal have for meget "energi". så tæt på de 20% som muligt vil være optimalt.

• #3   11. okt 2010 I slankefoder til hunde skal proteinindholdet være meget højt over 30 % og fedtindholdet lavt

• #4   11. okt 2010 Protein mætter meget i forhold til, hvor meget det sætter sig på sidebenene, om man så må sige.
    Det vil sige, at det er meget effektivt i forbindelse med vægttab, da kroppen bruger en del energi på at forbrænde det.

Så ned med fedtprocenten (10%) og bevar proteinprocenten eller få den en smule op - jeg personligt ville foretrække en proteinprocent på omtrent 30 i forbindelse med vægttab.
    Resten fyldstoffer, som mætter, men som fiser ret igennem - foruden de gode tilskud, der er i foderet, naturligvis.

• #5   11. okt 2010 Hva så når hunden har fået den ønsket vægt, hva skal protein indholdet så ligge på?
    Man skal jo helst finde et foder der ikke feder

• #6   11. okt 2010 Personligt foretrækker jeg et proteinindhold på mellem 22 og 30% - og fedtprocent på mindst 15 og til 20-22-25-agtigt...

• #7   11. okt 2010 Det CH skrev, var det jeg mente:-) - Det var bare lige lidt for tidligt på morgenen, og ved desuden mere om menneskets ernæring, end om hundens... - men lige det hun skrev, tænkte jeg...:-)

Kommentér på:
Overvægt protein -fedt indhold??

Annonce