{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.595 visninger | Oprettet:

Update om Trunte {{forumTopicSubject}}

Det her bliver vist langt...

Jeg har bare ikke haft overskud til at kunne skrive noget før nu. Har også bare snakket med dyrlæger, Alex (min kæreste), min veninde Bettina og så skulle jeg også konferere med hele "Hundeparken" da de jo elsker Trunte som var det deres egen.
Derudover var jeg også på besøg hos Há Lommer og møde hendes basser til lidt leg.

Men ja, der var desværre ikke nogen gode nyheder i dag fra blodprøve, så dr. dyr ville jo gerne have lov til at tage en leverbiopsi. Men han ville ikke lave den labraskopisk, men istedet åbne hende helt op for at se hele leveren, da han mistænker at det kan være kræft i et lymfom i leveren.

Jeg begyndte at konferere frem og tilbage med vores egen dyrelæge Louise fra Sallingvej Dyreklinik, min svigermor (der hjælper os økonomisk igennem dette helvede), Alex og Kbh Dyrehospital.
Jeg er så kommet frem til at de ikke kan finde ud af hvad der er galt med hende og de sidste 3 gange vi har været afsted har hendes levertal set nogenlunde ens ud, og de har ikke kunnet svare på noget. Jeg synes derfor ikke det er forsvarligt at de åbner hende op, den tilsyneladende frisk og glad hund, bare for at lukke hende igen og så bare give hende en dødsdom.

Og hvis det er kræft kan hun få noget kemo, men det kan kun holde sygdommen stangen i ca 1 år (og hvilket år?)

Min egen dyrlæge sagde også at hun ikke kunne se hvordan de skulle kunne finde noget helbredeligt i hendes lever og at vi, uanset hvad, nok mest har hende på lånt tid (som med alle hunde).

Så nu tager vi lige en måneds pause fra alt det her dylle-ræs og giver hendes lille krop en chance for at gøre lidt selv.

Hun har jo sådan set været på pennicilin lige siden vi har fået hende.

Min svigermor kan skaffe noget Aloe Vera drik, som skulle hjælpe leveren med at rense ud i affaldsstofferne. Dét vil jeg prøve at give hende i en måneds tid. Det kan ikke skade mere end de Hepatosyler hun får nu, som også er anset som noget der støtter leveren.

Uanset hvad kan der ikke gøres meget mere i mine øjne. Det vigtigste for mig er at jeg har en glad hund, og tror ikke jeg har en glad hund hvis hun skal til dyrelægen 1-2 gange om ugen og stikkes og skæres i blot for at fastslå at de intet kan gøre.

Undskyld for det lange indslag, det skulle lige ud smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Update om Trunte
  • #1   12. okt 2010 jeg synes du har truffet en god beslutning! smiley

    ingen grund til at skære i en "sund" og ellers glad lille hund.

    jeg ville vente og se tiden lidt an... lad hende være hund i et stykke tid smiley


  • #2   12. okt 2010 Mange tak! smiley

    Det håber jeg også at det er. Man kan jo ikke lade være med at gå og tvivle på sådan nogle - ret store beslutninger....

    Jeg håber det er den rette, og så får vi taget en blodprøve igen om en måneds tid og så tager vi det derfra...


  • #3   12. okt 2010 Nu kommer jeg lige med et forslag, jeg har nemlig selv en hund med alt for høje levertal og det første vi gjorde var at scanne hendes lever for at finde ud af om der sad en svulst eller lign, det gjorde der heldigvis ikke, men det er jo lidt mere humant at starte med en scanning der behøver hunden ikke engang at være i bedøvelse, jeg holdt selv Fluffy imens hun blev scannet og efterfølgende har vi sat hende på Hill`s l/d foder til leversyge hunde og hendes levertal er nu faldet lidt og hun har det fantastisk. Så jeg tænker at det kunne være et forsøg hver?? I hvert fald så for at evt forlænge hendes liv på en human måde???

  • #5   13. okt 2010 Hun er blevet scannet og der kunne de intet se på hverken hendes lever eller nyrer. - endnu en grund til at jeg ikke vil have at de skærer hende op. For skulle ikke mene at de så kan se noget ved at åbne hende.

Kommentér på:
Update om Trunte

Annonce