{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.973 visninger | Oprettet:

?? ang aggressiv Rottie {{forumTopicSubject}}

Bor jo i den her lille flække hvor nærmest alle kender alle og ihvertfald alle kender alles hunde og ved hvem der har hvilke "kræ".
Her på det sidste er der en mand der er begyndt at gå med sin rotweiler (er næsten 100 på det er en tæve).
Problemet er at denne hund er meget vokal, den gør meget hvis den ser andre hunde og jeg kan virkelig ikke sige om den virkelig ER aggressiv eller om det bare en en dårlig vane. Jeg er skide bange for den race så vil prøve at se objektivt på det.
Igår da jeg er ude og gå med den kofarvede drejer jeg om hjørnet ved købmanden og får et chok da den pludselig gøer 5 meter fra os. Den er heldigvis bunden til et metalgitter men den står helt fremme i snoren og gøer med stiv hale og virkelig højt mens den trækker vildt i snoren. Hurtigt får jeg korrigeret retning og vi smutter den anden vej.
Jeg kommer om på den lokale sportsplads og møder nogle børn på 12 og 10 som jeg kender godt, de står og klapper den kofarvede lidt og vi snakker om at det er fint at han er ligeglad med mundkurven.....filme ikke om manden med rotweileren kommer luskende henne fra det ene hjørne, den gøer højt igen og det ser lidt spooky ud da han har to fulde bæreposer med og jeg synes jo det ligner at han ikke kan holde den. Han stopper heldigvis op og tænder en cigaret mens jeg snakker færdig med ungerne. Siger til dem at de ikke bare skal gå hen til den hund for jeg synes den virker aggressiv. (det skal lige siges at børnene er meget dyreglade og selv har hunde, islændere og kaniner).
Jeg går min vej og får forkortet gåturen radikalt da jeg ikke gad at møde denne mand og hund mere.

Jeg tænker ikke yderligere over det andet at jeg skriver til min veninden der bor i byen at hun skal passe på for hun har tit sin hund løs på sportspladsen.

Men igår aftes skal jeg med min kæreste ned på værkstedet (det er børnenes forældre der bor der) og skifte en trækaksel på min bil.
Så kommer pigen ud og spørger om jeg ikke gider hjælpe med at fodre og ordne ude ved hestene...mens vi gør det siger hun pludseligt, "du havde helt ret mht den hund"
Hun fortæller at efter jeg er gået, vælger ejeren at slippe sin hund løs og den løber over til dem mens de er på vej væk og hopper op af dem og vælter pigen så hun har fået blå mærker på knæene og slået hul inde i hænderne.....

Pyh hvis det havde været mine børn var jeg gået fuldstændig kok amok.

Men hvordan kan jeg tale denne ejer til fornuft så han ikke længere slipper sin uregerlige hund løs. Jeg er virkelig bange for at møde den løs for jeg har ingen mulighed for at forsvare den kofarvede overfor en 45 kg tung sur hund der kommer farende.

Har i evt et link til hundeloven hvor det står at man skal have sit kræ i snor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ?? ang aggressiv Rottie
  • #1   13. okt 2010 Undskyld det blev så langt men måtte lige have det hele med.

  • #3   13. okt 2010 Heidi
    Tak, jeg prøver virkelig grin. Jeg har ikke snakket med ham før, men ved hvor han bor i byen.
    Håber lidt jeg kan komme til at møde ham en dag hvor jeg ikke har min hund med og så snakke med ham på "neutral" grund. jeg tør simpelthen ikke gå hen og banke på døren da man skal hen over deres havehegn og jeg er så bange for den race.


  • #4   13. okt 2010 Vivi

    Jeg forstår godt din bekymring.

    Jeg tror ikke, at sådanne ejere kan "tales til fornuft". Jeg bor selv ved siden af et par ældre drukkenbolde, som har en "motherfuckerhund" af en broholmer/boxer/pitt-blanding.

    Jeg har før haft pudset politiet på dem, da de bare lod hunden gå rundt på vejen uden snor og opsyn.
    De har IKKE styr på den.

    Dete r gået godt i en del år efter det møde med politiet, men alligevel kom jeg her forleden gående med mine 3, og så gik konen sgi i en 30 hestes-brannert med MF-hunden løs, så jeg måtte vende om på stedet og drøne tilbage i sikkerhed.

    Den type mennesker kan man ikke snakke fornuft med, - for dem er sort hvidt.

    Hvis man synes, at det er ok at lade sin store rottweiler løbe børn over ende, har man bare ikke "nogen hjemme" imø.


  • #6   13. okt 2010 Lise L
    Jeg håber bare på at kunne snakke lidt med dem inden jeg begynder at dømme dem helt. men jeg er sku da røv bange for at min hund bliver skadet eller overfaldet og får psykiske mén af andres dumhed.

    Heidi
    Jeg er helt sikker på at jeg kan holde det på et pænt plan, så det må være op til ham at hidse sig op hvis han ikke kan andet.


  • #8   13. okt 2010 § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen.

  • #9   13. okt 2010 Skulle lige af med det pastede *GG*

    Det er fra hundeloven hvor der står, at hunden enten er under fuld kontrol, eller i en line der er kort.

    Finder lige den anden relevante del..

    (og *gyyyyys* jeg er OGSÅ bange for rottweilere =/)


  • #10   13. okt 2010 § 6. Det påhviler besidderen af en hund at træffe de foranstaltninger, der efter forholdene må anses påkrævet for at forebygge, at hunden volder andre skade.

  • #11   13. okt 2010 "Tilsvarende pålæg kan meddeles besidderen af en hund, der viser sig bidsk eller glubsk eller har den vane at forulempe folk ved på gader, veje, stier eller pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel,"

    sakset fra § 6, stk 2

    og det hele står: http://www.vovseinfo.dk/hundelov.htm


  • #12   13. okt 2010 Tusind tak Nina, skal jo være sikker i min sag før jeg snakker med manden.

  • #13   13. okt 2010 Bare spørg reglrytteren her *GG*

    Hundeloven er fantastisk !! (altså den gamle del, den virkede perfekt hvis den bare blev overholdt og håndhævet)..

    Træn din hund så den ikke er til gene, eller hold dyret i line... enkelt =)


  • #14   13. okt 2010 Grin ja Nina hvor svært kan det være smiley

  • #16   13. okt 2010 Nu var det ikke meningen at jeg ville disse en race i denne tråd, så jeg svarer bare på hvorfor JEG synes at rotten får hårene til at rejse sig på mig. Jeg synes den ser meget lumsk ud og jeg synes at dens gang virker listende og snigende. Synes de har en mistroisk kropsholdning og kan intet smukt eller fedt se ved denne race. det er hvad der er i det for mig, har endda mødt rigtig mange rotter også nogen som var søde familiehunde som stadig fik det til at trække angst i mig.

  • #18   13. okt 2010 jeg er heller ikke stolt ved at møde rotter... Synes de virker utilregnelige.. Lidt som jeg også har det med schæfere..

    Meget ubehageligt at møde nogen med en hund man ikke føler de har styr på.. Og så er racen egentlig underordnet


  • #20   13. okt 2010 hm... jeg er da meget ked af at høre at i ligefrem synes at den ser skummel ud smiley
    for det synes jeg da bare overhovedet ikke den gør - men jeg er måske heller ikke så neutral smiley

    Nu var det jo ikke sikkkert at hunden var aggresiv fordi den kom til at vælte pigen - det kunne jo have været et uheld - men manden må da have været en idiot - siden han slap hunden løs lige der med alle børnene !
    Vivi - hvis du bor i nærheden af Esbjerg - skulle du næsten komme forbi og møde min Jessie - hun ELSKER mennesker smiley
    du ville få rigtig mange "møsser" - det kan jeg love dig smiley


  • #21   13. okt 2010 Heidi - Jeg er heller ikke glad for dem, men det er fordi dem jeg har mødt har virket aggresive og stået og gøet.

    2 steder har jeg haft dem tæt på, begge steder er de blevet brugt som vagthunde nogle steder - det foregår sådan at de hjemme hos sig selv er i en hundegård, og når de ser en så springer de mod det og gøer som en i ******* smiley
    Derfor er jeg bange for dem hehe.
    ^og så har jeg faktisk aldrig snakket med en,


  • #23   14. okt 2010 TS opfattelse af racen har intet med opfattelse af situationen at gøre. Og jeg har faktisk kun mødt en rotte uden tavle, resten med dkk, både meget meget trænede hunde under dch og hunde der "bare" er alm familiehunde. Jeg siger jo bare at jeg synes hunden ser skummel ud, det samme synes jeg om schæfer, leonberger, malenois og mange andre.
    Jeg har ikke set manden og hunden siden da jeg ikke har gået på de samme tider som jeg plejer.
    Da denne by er så lille kender vi alle hinandens hunde og jeg var blevet lige så stik tosset hvis det var byens eneste staffie der havde lavet samme nummer eller min venindes labrador. Ingen hunde bør opføre sig sådan på gader og stræder og sådan en hund bør slet slet ikke slippes løs. Som jeg skriver ovenfor, samt gerne gentager er det ikke racen der går mig på, men at en hund på 45 kg virker aggressiv og får lov til at rende løs. Pigen gik væk og hunden hoppede op af ryggen på hende og hun er vant til hunde de har 7 labradore hjemme ved hende.
    Jeg er direkte angst for store aggressive hunde og det påvirker mig voldsomt at skulle gå og kigge mig over skulderen konstant og frygte for min hunds og min egen sikkerhed.


  • #24   14. okt 2010 Smil nu har jeg ikke haft den på vægten smil, men cæsar er 51 cm og vejer 32 kg. Denne hund er 10-15 cm højere så det er rent skud i tågen.

  • #25   14. okt 2010 Ggg ja men er jo en værre pivskid af en KH ejer. Såe når jeg en dag får bare lidt rygrad vil jeg gerne møde en rigtig rotte.

  • #26   14. okt 2010 Jens det handler jo netop om det kendskab at beauty is in the eye of the beholder. Jeg snakker ikke om racens sind men om racens udseende.
    Dvs hver so synes bedst om sine egne grise. Hverken dobermann eller amstaff ligner en snert af rotweiler på nogen som helst måde.
    Og beklager at rottefolk føler sig trådt over tæerne over at jeg fortæller hvordan jeg ser på en hunds udseende.
    Kan heller ikke lide pudel i alle str, engelsk bulldog, yorkshire terrier, cairn terrier, engelsk mastaff, tysk ruhåret, diverse spaniels og mange mange andre hundes udseender.


  • #27   14. okt 2010 Hold da op, Jens - det er da helt op til Vivi hvordan hun ser på forskellige hunde .. gear da ned !

    Og jeg vil lige sige at jeg PÅ INGEN MÅDE føler mig "slået" over det faktum at Vivi synes at en malinois ser lumsk ud ...

    Hvorfor i alverden skulle jeg det ?



  • #28   14. okt 2010 Uopdragent ?

    At Vivi fortæller om hendes usikkerhed overfor en race ?

    Hvorfor er det useriøst ?

    Og herfra hvor jeg sidder, virker det sjovt nok ikke som om du i bund og grund er ligelad .. jeg mener, hvorfor så kommentere det ?


  • #29   14. okt 2010 Hun fortæller jo netop om udseendet for at forklare hvad det er der tricker hende ved den race ... og iøvrigt er det jo en hund, der laver kraftige udfald mod hendes egen hund, så det er nok ikke kun pga udseendet hun reagerer ..

    Jeg synes det er underligt at du kun fokuserer på at Vivi ikke synes at rotten er en flot hund - istedet for at forholde dig til trådens indhold ..

    Det gør i mine øjne, at jeg ikke kan tage dine indlæg ret seriøst ... når essensen af dine indlæg handler om noget så ligegyldigt, som et forsvar af din race ....


  • #30   14. okt 2010 Jeg ser ikke at der bliver fokuseret på udseende før der bliver spurgt nærmere ind til hvorfor hun ikke bryder sig om racen.

  • #31   14. okt 2010 Aha, så man er forudfattet og uvidende fordi man ser rotten som en hund, der kan udrette en hel del skade qva dens styrke ?
    Tror da vist lige du skal begynde at forholde dig lidt til, hvad det er for en race du har mellem hænderne ... bare et godt råd !

    Og dit første indlæg starter på følgende måde :

    <i>Mod forudfattede meninger kæmper selv guderne forgæves.</i>

    Et super udgangspunkt for en saglig debat, ikke ?

    Og hvorfor forholder DU dig ikke til det faktum, at der her er tale om en rotte der udviser aggression mod andre hunde ???

    Istedet for at sidde og føle dig "ramt" pga Vivi ikke synes din hunderace er køn ... helt ærligt .. prøv at se om du ikke kan leve med, at vi ikke alle falder på R... for din race .. det andet er temmeligt patetisk !



  • #32   14. okt 2010 Eller det var måske denne her bemærkning, sakset fra dit første indlæg, som du mente var konstruktivt ???

    <b>og ikke fører sig frem som en lalleglad labrador (som går mig på nerverne).</b>

    Det er OK at genere labberne - men rotterne ? Det er F.. ikke iorden !!!

    Moral er godt <i>..(sikker på at du selv kender fortsættelsen ...</i>


  • #33   15. okt 2010 Nej, jeg har ikke fået et horn i siden på dig - jeg opponerer kraftigt mod dine indlæg, der er skam en forskel.

    At du som rotteejer skal sidde og forsvare din race i en tråd omhandlende et ikke særligt godt eksemplar af racen, er så patetisk, at jeg bliver nødt til at reagere på det !

    Du kan da være 10000% ligeglad med om folk kan li din race - sålænge ingen smider sten efter den eller sparker den når du lufter den - hvad er så dit problem ?

    Din manglende forståelse for at rotten ER en hund med et vist potentiale og den HAR stået for en del overskrifter, gør tilsyneladende ikke indtryk på dig - din empati overfor andre folk og deres skræk for din race udebliver - for det vigtigste er da at blåstemple rotten, og slå dem, der mener noget andet, eller ikke falder for dens ... som du selv skriver :

    <i>kan godt have et kropssprog der siger "her kommer jeg"
    Det er så netop noget der nok appelerer til os rotteejere at racen udstråler den styrke og selvsikkerhed,</i>

    Men at andre kan tolke det "kropssprog" på en anden måde og blive utrygge over det - det skal de bare lade være med, eller hur ?

    Men okay - vil da lige notere mig at

    Kalder man en rotte for lumsk er det IKKE iorden !
    Kalder man en lab for lalleglad, vil ejere af racen trække på smilebåndet, altså det er OK !

    Forsøger at forstå din tankegang lidt bedre - for logikken er i dén grad udeblevet !


  • #34   15. okt 2010 Jens: Hvorfor er det at du altid skal angribe folk? Vivi svarede på hvorfor hun ikke bryder sig om denne race og forklarer at det er på grund af udseendet. Vi har vel allesammen racer vi mener er mindre kønne og racer vi ikke bryder os om, muligvis på grund af udseendet?!
    Aldrig før, har jeg mødt så negativt et menneske som dig!!


  • #35   15. okt 2010 Bare fordi man ikke er enig med folk, kan man altså godt svare dem ordentligt.
    Og jeg håber ikke det er mig du mener er små paranoid. For du kender mig ikke godt nok til at kunne sige sådan.
    Det er muligt du ikke mener du er negativ, men jeg tror mange herinde har en anden opfattelse. Men det er måske fordi du bevidst vælger de tråde hvor du ikke er enig, sådan at du kan komme med dine verbale angreb!!


  • #36   15. okt 2010 Hvor herligt, sikke en drejning denne tråd har taget....men det er bestemt ikke noget der plager mig. Jens samme reaktion giver de fleste KH folk når man kritiserer denne slags hunde, de vil starte med at påstå at det ER en smuk hund og med kiks og kærlighed kan selv den mest indavlede kamphund blive en sand engel...angreb er det bedste forsvar smiley

    Nå men anyway så blev jeg spurgt ind til hvorfor jeg ikke synes om den race og det beskrev jeg. Ingen kan ændre på hvad jeg selv synes i det pågældende øjeblik hvor man sidder og skriver så jeg synes det er noget meget mærkeligt noget at flyve sådan op af stolen bare fordi jeg ikke synes denne hunderace er smuk.

    Men som sagt er fænomenet set før hvor 30 kh ejere har overfaldet en der stilte spørgsmål ved racen og man skal bare ignorere denne form for afstumpet måde at kommunikere på - for det mener jeg det er.


  • #37   15. okt 2010 Jens det er helt iorden at man ytrer sin mening og jeg er ganske enig i at man self kan komme til at skrive det værre end man mener, det er jo lidt svært at på skrift få ens ansigtsudtryk med så alle kan se hvordan man virkelig mener det.
    Jeg har nu snakket med politiet og de kan self ikke gøre noget får der kommer blod på bordet. Har filmet den nu her mens den stod bundet ved den lokale brugs og dens ejer fortærede 3 guldbajere smiley


  • #38   15. okt 2010 47 min stod den bundet i regnen, ejeren havde været "god" ved den og givet den en dåse med fisk
    http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=29547


  • #39   15. okt 2010 Jeg kunne nok godt snart trænge til en "rottekur" smiley
    et enkelt uheldigt eksemplar begynder at ødelægge mit indtryk af racen.... eller det er egentlig flere eksemplarer....
    har altid godt kunne lide rotten... meeeen begynder at tage mig selv i at holde en vis afstand... det er egentlig en skam... for de fleste er nogle dejlige dyr smiley


  • #40   15. okt 2010 Synes det er så synd for den hund smiley

  • #41   15. okt 2010 <i>Men så længe den frygt ikke bunder i noget fornuftigt vil jeg prøve at overbevise folk om det modsatte, forklarede jeg i mit første indlæg.</i>

    Ikke bunder i noget fornuftigt ????

    Hold dog nu op !!!!

    Din uvidenhed om den race du har lukket indenfor dine døre er i bedste fald komisk - i værste kan den gå hen og blive fatal !

    Du har INTET sted skrevet noget om at du godt er klar over at rotten har et potentiale, der kan gå temmelig slemt ud over dem der står i vejen .. tværtimod bliver du ved og ved med at mene, at folk reagerer på dens udseende UDEN at det på nogen måde er fornuftigt og det bunder i uvidenhed.

    Se selv her hvad du skriver :

    <i>Jeg vil medgive at rotten nok har sit udseende lidt imod sig, den ser jo ikke pussenuttet ud som feks en Golden og kan godt have et kropssprog der siger "her kommer jeg"
    Det er så netop noget der nok appelerer til os rotteejere at racen udstråler den styrke og selvsikkerhed, og ikke fører sig frem som en lalleglad labrador (som går mig på nerverne).
    Men kan da godt forstå at det kan virke skræmmende på nogen, men det bygger jo ikke på fornuft.</i>

    DET BYGGER JO IKKE PÅ FORNUFT, skriver du !!!

    Du mener altså helt seriøst, at hvis man "frygter" rotten er man helt og aldeles ufornuftig ?
    Det er ikke en race, der nogensinde kunne tænkes at gøre skade på mennesker eller er kendt for at have gjort det ?

    Den lille dreng, der blev overfaldet og skambidt af onklens 2 hunde uden for Slagelse - den pige, der fik bidt skalpen af, af en venindes rotte i en park i Kbh - den lille pige, der gik ind til hendes mors kærestes rotter og blev så forfærdeligt overfaldet ..

    Er disse ting nogen, der slet ikke eksisterer i din verden ?

    Er det fuldstændigt uforskyldt, at rotten er en race, som af en del ER frygtet ?
    På samme måde, som man vel heller ikke kan kalde det fuldstændigt uforskyldt, at labben af dig (og en masse andre) bliver omtalt som lalleglad ?

    Jeg er virkelig chokket over, at en person som vælger en så stor og stærk race, samtidig nægter at forholde sig til dens indhold og kalder folk, der nærer en naturlig skepsis for uvidende og ufornuftige.

    Det er simpelthen for vanvittigt !


  • #42   15. okt 2010 Jamen hold dig dog endelig ikke tilbage for min skyld - du er da mere end velkommen til at sige din mening om os, der træner C-arbejde.

    Hvad det har med sagen at gøre har jeg lidt svært ved at få øje på dog ...

    Men spil du bare bolden over på modstanderens halvdel - først var det den lalleglade lab, det gik udover .. så nu må turen vel være kommet til os, der træner C-arbejde ...

    Hvad med at se lidt indad, Jens .. jeg quoter det du selv skriver - er du uenig i, at du har skrevet at det bunder i ufornuft, når folk frygter rotten ?

    For det skriver du jo - op til flere gange endda !


  • #43   15. okt 2010 Grunden til at rotten ikke blev listehund er nok den simple, at den er for udbredt og går under betegnelsen brugshund .. ikke en titel, som nogen af muskelhundene har gjort sig "fortjent" til ..

    Men iøvrigt så findes den jo også på en liste - det er bare den, der kaldes observationslisten ..


  • #44   15. okt 2010 Jens -

    Din uvidenhed bliver da bare ved og ved !!! Så jo, det er faktisk ret sjovt at det nu er mig det "går udover" ... smiley

    Vi træner IKKE vores hunde i ANGREBSARBEJDE - vi træner dem i FORSVARSARBEJDE !!!
    Vi oplærer hunden i deres byttedrift, og det er ærmet der er interessant i den sammenhæng - hundene er ligelade med figuranten, da det er byttet (ærmet, bidepølsen, skindet) de går efter !

    Tror du at det er derfor at hunde bider folk ? Fordi der er trænet forsvarsarbejde med dem ? Hold da op, du er virkelig inde i emnet !!

    Var det sådan tingene hang sammen, ville det være SÅ nemt at få hundebid på mennesker til at stoppe - men tror du at de rotter jeg kom med som eksempler er trænet i forsvarsarbejdet ? Eller tror du, at de helt af sig selv fandt ud af at bide de mennesker der ?

    Det du skriver med at det "generelt bare er hunde over 35 kg .. " osv.

    Hmm .. du mener altså ikke at man kan nære en frygt for en rotte uden at være bange for en golden eller måske en old english sheepdog samtidig.
    Og hvorfor ikke bare acceptere hvis det forholder sig sådan hos folk ? At de ganske enkelt frygter hunde i almindelighed, rotter i særdeleshed. Dit forsvar for din race er usmageligt - og bunder ihvertfald ikke i fornuft som jeg ser det.

    Tror du at rottens ry er dalet ned fra himlen som Dannebrog engang siges at have gjort det ?
    Du skriver at du selv var usikker på racen engang - hvorfor kan det så komme bagpå dig at andre har det på samme måde ? Og hvorfor er det så vigtigt for dig, at du gider og blive ved med at sidde og forsvare racen ?

    Og iøvrigt - tror jeg ikke du skal regne med, at der ikke bliver skrevet om schæferhunde, hvis det er sådan en, der skambider nogen . selv politiets hunde på arbejde bliver jo "forfulgt" i pressen, så den der med at det ikke er spændene tror jeg godt du kan glemme alt om.




  • #45   15. okt 2010 Man hører jo ofte, at når folk er bange for den ene eller anden hunderace, så bunder det ikke i fornuft, sådan som du skriver, Jens.

    Jeg synes man her blander to ting sammen, nemlig fordomme og erfaringer. For hvornår er man fordømmende og hvornår har man bare en fornemmelse, baseret på erfaringer ( egne såvel som andres)?

    Min erfaring med rottweilere er, at der stort set aldrig er problemer med tæverne. Som hvalpe er rottweilere også skønne og ukomplicerede.
    Til gengæld kan jeg tælle på fingrene de få gange, jeg har mødt udvoksede hanner, som folk havde ordentligt og helt styr på.

    Og typisk er problemerne med han-rottweilere, at de er aggressive eller ekstremt dominerende enten overfor andre hunde, mennesker eller egen ejer. Det ene udelukker bestemt heller ikke det andet her.

    At andre har nogle af de samme erfaringer, som jeg har gjort mig, vil jeg da gå ud fra som noget ganske naturligt. De gange jeg har diskuteret racen med andre, har vi i hvert fald ikke haft divergerende meninger.

    I USA ligger rottweileren også højt på listen over hunderacer, som har præsteret at slå mennesker ihjel.

    Så erfaring eller fordom? Klart erfaring, vil jeg sige, og dermed kommer vi jo så ind på, hvad der gør, at man synes, at en hund ser lumsk ud.

    Så hvis ens egen eller ens nærmestes erfaringer om en bestemt race har været negativ, så er det jo ikke underligt, at man begynder at associere racens udseende med de negative erfaringer?

    For rent objektivt, så er der jo ikke ret meget forskel på en udstillings-labradors hoved og en rottweiler.


  • #46   15. okt 2010 Jens

    <b>Min mening om folk der for sportens skyld lærer deres hunde at angribe mennesker kan du sikkert gætte,</b>

    Hmmm - talk about fordomme. Jeg går ud fra at du her mener at træne C-arbejde ( forsvarsarbejde i IPO / BHP / PH -programmerne)?

    Jeg vil da meget gerne høre, hvad du synes om "os" og hvilket grundlag du har at dømme efter?


  • #47   15. okt 2010 Jens -

    Hivs det var "præcis det du mente" hvorfor skulle vi så vente på at Lise L kom og forklarede det ?

    Nåååå, det var en gang drilleri, din bemærkning om gr C .. jaja, så siger vi det .. nemmere end at du endnu engang skal indrømme at du roder dig ud i noget gevaldigt sludder i dine forklaringer.




  • #48   15. okt 2010 Jens

    Du må undskylde, men sådan som jeg opfattede din mening ligger den temmelig fjernt fra dét, som jeg har forklaret.

    Jeg synes da bestemt ikke, at det bare er en fordom, når folk siger, at de er utrygge ved en rottweiler sådan generelt. Eller som Vivi formulerer det; - at den ser "lumsk ud". For mig går det ud på ét.

    Og jeg er uenig med dig mht. USA. Længe før vi havde problemer med muskel/kamphunde, hørte vi om det i USA, og der var mange, som forudsagde, at vi ville få de samme problemer. Og bingo........

    Nu har der hverken været menneskedrab af den ene eller anden her ( andet end et meget uheldigt dødsfald forårsaget af en Briard), men der har så sandelig været meget alvorlige lemlæstelser, som meget nemt kunne have haft fatalt følge. Så jo - rotten er bestemt en hund, som man ikke skal kimse af i den retning.


  • #49   15. okt 2010 Martine - at du ikke skammer dig! sådan at lære dine hunde at angribe mennesker...... fyyyyh!
    det er jo netop derfor "den type hunde" står for så mange overfald tsk tsk tsk...

    LOOL
    ------------------------------------
    det siger jo så bare et eller andet, om hvor meget man gider sætte sig ind i brugshundesporten....
    og det er egentlig ret skræmmende når man tænker på at du, Jens faktisk er i besiddelse af en ret så potent BRUGSHUND...
    lyder dælme til at du har sat dig godt ind i tingene.... eller noget..... :-S
    men din dreng skal nok blive stor og stærk og blid, hvis bare du giver ham masser af kærlighed.... og han ville bestemt ikke have godt af at sætte sine ben på en træningsplads <---- ironi!


  • #50   16. okt 2010 Anne

    Mange mennesker synes også, at schæferhunde er lumske, og det er da ikke for ingentiing. Ingen røg uden en brand.

    Så jeg synes bestemt ikke, det her handler om fordomme, men mere samfundserfaringer.


  • #51   16. okt 2010 Jens - det er meget nemmere at slå det over i en joke, når man får noget modstand.....

    jeg havde godt læst, hvad du havde skrevet......

    det er også en diskussion du med garanti havde tabt overfor Martine, så kan godt forstå at det var nemmere at slå det over i "sjov"... det var da også ha ha sjovt... eller...


  • #52   16. okt 2010 Jens A -

    <i>At du så ryger i den med C-arbejdet viser jo tydeligt hvor fatsvag du er.</i>

    og

    <i>Kan da forstå at Martine og Lise tog det seriøst til at starte med,</i>

    Nu må du beslutte dig, Jens. ...






  • #53   16. okt 2010 <i>Mht vanvittigt skal jeg diplomatisk undlade at sige min mening om når folk for sjov skyld skal træne C-arbejde med deres hunde, men gæt selv</i>

    <i>Min mening om folk der for sportens skyld lærer deres hunde at angribe mennesker kan du sikkert gætte, ingen grund til at tærske langhalm på det, bare ikke noget jeg træner mine hunde op til, tværtimod</i>

    Jamen det fremgår da mel alt tydedlighed, at du kunne finde på at træne det selv, "hvis det var" ... den der "angrebssport" .. som du overhovedet ikke har noget imod ... eller noed ..????????



  • #54   16. okt 2010 Jens -

    Æder råt hvad jeg læser ? Noget af en påstand ...

    Men du mener altså, at når man sidder i et debatforum i en diskussion, så skal man kkun tage ca 50% af det meddebattøren skriver for gode varer ? Eller er det 40 ? 30 ? Måske 70% ??

    Det er godt nok første gang jeg er blevet direkte opfordret til ikke at tage hvad en anden debttør skriver for "gode varer" .. af DEBATTØREN SELV !!!

    Du er en morsom lille størrelse .. men jeg er da iøvrigt kun glad for hvis ihvertfald en del af alt det sludder du sidder og skriver, ikke er noget du mener alligevel .. omend jeg har lidt svært ved at forstå dit formål med at skrive det så ....

    <i>.....har det vist ligesom Hysted ...tror ikke helt på at det med C-arbejdet bare var "for sjov".....</i>


  • #55   16. okt 2010 Okay, så er jeg fatsvag .. lad os bare sige det, hvis det gør dig gladere.

    Men kan du så ikke forklare mig fatsvage person, hvordan du på en ene side mener jeg er fatsag fordi jeg ikke STRAKS spottede, at det var en joke, det du skrev om C - og på den anden side godt forstår, at Lise og jeg tog det seriøst til at starte med ...

    Kom nu, kloge Jens .. forklar venligst hvordan du kan mene to så divergerende ting ...


  • #56   16. okt 2010 Jens - det er sq egentlig ret svært at hitte rundt i så selvmodsigende argumenter som du fremfører..... og hvis der var andre der gad læse dine indlæg, er jeg sikker på at de ville være enige ;o)

  • #57   16. okt 2010 Martine - nu må du ikke begynde at græde vel? ;o)
    det er ingen skam at blive kaldt for fatsvag smiley


  • #58   16. okt 2010 Jo Jens - jeg forstår endda rigtigtt godt hvad du skriver .. blandt andet derfor jeg kan gøre dig opmærksom på din "dårlige formulering" som du kalder det ... jeg vil nu kalde det for "selvmødsigende udsagn", men det er jo nok fordi jeg er så fatsvag ...

    Aha, så du er en troll ... jaja, så siger vi det ... hvis det kan gøre <i>dig</i> glad ..


  • #59   16. okt 2010 Jeg sidder lige og spekulerer på ....

    Det gør ikke noget større indtryk på dig at hele 4 personer har "misforstået" dine udsagn om C-arbejdet, vel ? Kunne man tænke sig .. hvis man <i>virkelig</i> prøvede .. at det var dig og din formulering, som du kalder det, der i virkeligheden var utilstrækkelig og ikke tydelig nok ?

    Eller skal man som du gør det, trække sig lidt tilbage og sige "tihi, det var da bare for sjov - hvor er I dumme" ...

    Jeg synes - som tidligere skrevet - at du er en morsom lille mand .. men kommunikere på et internet .. det dur du ikke ret godt til.

    Men jeg kan nu et stykke hen ad vejen godt følge dig - det er SÅ irriterende, når det man skriver bliver brugt imod én ... folk MÅ lære at forstå, at kun de meninger jeg har som er rigtige, er dem de skal reflektere på ....



  • #60   16. okt 2010 åååååååhh nej.. Bom bom,hvilken side skal jeg mon vælge smiley

    Nå men syntes altså rotten er rigtig smuk.. Jeg træner osse c arbejde.. Jeg blir ikke fornærmet,over at andre ikke elsker min race..

    Men jeg blir sgu gal,når den er i hænderne på sådan en tosse,som ham Vivi beskriver..

    For jo som andre nævner,er denne hund ikke en labbe og den blir det aldrig.. Så er avlen da mere skæv end som så smiley

    En rotte skal være under kontrol og den skal ikke slippes medmindre der er styr på den..

    Vi har snart for mange sager,hvor det er gået galt på den konto..

    Og jo de laver altså huller og skade,når de tænder ! ikke bare lige et lille hul,som ved en markering,men de tygger sgu igennem..

    Som tæven laver udfald,kunne noget tyde på,hun forsvarer enten sit eget rum eller den mad Vivi nævner.. Sådan en hund binder man ikke af..


    Jens.. at rotten ikke er på listen,skal vi vist bare være rigtigt glade for og så er det jo vores ansvar,samtige rotte ejere at det ikke sker !


  • #61   16. okt 2010 jeg ville ha ringet til politiet og sagt at der var en voldsomt aggresiv hund der havde væltet din veninde og prøve på at få dem til at tage en snak med manden... jeg har intet imod rotter overhovedet syns de er dejlige... men ejeren skal da vidst informeres om at han skal til at have styr på hunden...

  • #62   17. okt 2010 Jens -

    <b>Der er du nu galt på den, hvorfor skulle jeg værer misundelig på en viden om noget der ikke har min interesse.</b>

    <b>Kan ikke se at jeg trækker lidt tilbage ved at skrive at det var en disideret provokation (som åbenbart stadig virker) og at jeg ikke har probs med at folk træner det og at jeg i en given situation selv kunne finde på det.</b>

    Nu spekulerer jeg igen på om du lider af personlighedsspaltning og igen sidder og skriver en masse sludder uden sammenhæng ????
    For hvorfor i alverden vil du til at træne noget, som alligevel ikke interesser dig ?
    Og i hvilken "given situation" kunne man forestille sig at du ville træne C med din hund ?
    Tror du at C er noget man sådan bare træner lidt i en "given situation" - sådan tirsdag eftermiddag i ulige uger ???

    Hvorfor tror du at jeg bliver provokeret af dine udtalelser om C ? Det er på intet måde tilfældet .. din mening om C er for mig ligeså interessant, som min mening om atomfysik måtte være det for Holger Bech ..

    Du overvurderer din indflydelse, Jens .. som jeg har skrevet ser jeg dig som en morsom lille mand, der smider om sig med en masse selvmodsigende sludder og - på trods af at du hele tiden forsøger at overbevise om det ikke er tilfældet - er blevet tøsefornærmet over at nogen formaster sig til at dømme din race udfra udseendet .. istedet for at være ligeglad. Men nej, det evner du ikke - du er fra hvor jeg sidder, den eneste i denne her tråd, der bliver provokeret .. og det overfor noget så ligegyldigt som at nogle folk ikke bryder sig om din race ..

    Hvis du endnu engang er i tvivl om hvor jeg finder belæg for mine udtalelser, skal jeg gøre dig den tjeneste at quote dit eget indlæg for dig .. endnu engang ..

    <i>Brød mig bare ikke om hvis rotten KUN pgr udseendet bliver disset</i>



  • #63   17. okt 2010 jens.. Hvordan kan du tillade dig,at kalde nogen en kælling og en Bitch ?? Styr dog dit sprog !

  • #64   17. okt 2010 jamen Jens...... prøv lige at se her så :

    (link fjernet)

    og prøv at se tonen i tråden......

    vi er da vist indtil flere der skulle fare i flint i den tråd...... ;o)
    but why? er da ligeglad med, at andre synes min hund ligner et utilregneligt bæst....


  • #65   17. okt 2010 <b>Skulle du vælge at fortsætte alligevel er der mere af samme skuffe, jeg har endnu slet ikke skruet op for charmen, og undlader det da helst.</b>

    Du kommer bare med det - du virker som om du er temmelig indestængt og har behov for at få lidt luft.

    Og seriøst, Jens - det er for pokker da ikke MIN skyld, at du sidder og roder dig ud i den ene selvmodsigelse efter den anden .. et råd fra mig til dig kunne være .. læs lige det du har skrevet igennem INDEN du trykker på knappen med "opret indlæg til dette emne".

    Og iøvrigt ... hvem er det, der er provokeret nu, hva Jens ???

    Din underholdningsværdi er stødt stigende .. du ER en morsom lille mand .. især når du bliver vred .. *GGGGG*


  • #66   17. okt 2010 Jens - at du synes tråden er tåbelig må du jo selv om..... jeg (og flere andre) synes det var meget spøjst at høre, hvilke hunde folk IKKE bryder sig om......
    i stedet for at man altid skal vare sin mund, og pakke alt ind i vat.....

    det er der for pokker ingen grund til....?

    jeg synes også mange rotter kan se lumske ud... and so what?
    som sagt... det rager mig langsomt, at folk ofte synes det samme om schæferen.... (det vidste jeg for øvrigt også godt inden jeg anskaffede mig mine hunde)

    som der så ofte blir sagt til KH ejere : "du vidste jo inden du fik din hund, at mange ser skævt til den" - ellers er man dælme naiv :-S


  • #67   17. okt 2010 Bedst som jeg ikke troede du kunne blive mere patetisk .. ja, så fik den lige en tak mere ..

    Hvad er det jeg har ødelagt for dig, Jens ? Holdt dig op på dine egne udsagn ? Som sagt - tjek dine indlæg igennem inden du poster dem .. så kan det være du selv finder fejlene inden du smider dem herind.

    Og lige off topic .. en person, der som dig kan blive tirret SÅ nemt er bestemt ikke en jeg bliver hverken små- eller storforelsket i .. men fint nok hvis det kan smigre dig at du troede det .. en lille smule ..
    Nej Jens, jeg har ikke været besat af personen dig - det har jeg også forklaret i tidligere indlæg - jeg har været undrende over dine meninger og dine selvmodsigelser ..

    Men med alle de pm´er om din person (havde været rart hvis de havde tikket ind på et tidligere tidspunkt) og din måde at tackle "modstand" på, skulle jeg have ladet dig køre dit lille løb alene .. beklager ...


  • #68   13. nov 2010 Hej Lotte.
    Jeps møder den næsten dagligt og han er fuld allerede tidligt om dagen. Har optaget den i forgårs hvor den gik amok da vi gik forbi. Politiet er som jeg har skrevet kontaktet men de vil ikke gøre noget før der virkelig kommer blod på bordet.
    Men kommunen bliver kontaktet ang han boligforhold for han er ikke registreret som beboer der hvor han holder til og vi håber at de får ham "fjernet". Ellers må jeg se hvad jeg ellers kan finde på for det er ikke ok at over 10 hundeejere frygter en hund i sådan en lille by.


Kommentér på:
?? ang aggressiv Rottie

Annonce