459 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Hjælp til ny hund Hjælp til ny hund
Hej Vil spørger om der er nogen der kan give et godt råd, Er en famillie på 3. to voksne 1 barn på 13 ville gerne havde hund igen men det skal være en lille race da jeg ikke er så mobil , jeg går hjemme har haft scæffer før og gået meget til træning , men det kan jeg ikke mere tænkte på en puddel er der nogen der har afaring med dem
0 synes godt om
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
Hvad med at fortælle hvad i kan tilbyde en kommende hund?
Af motion, pelspleje. Hvad i forventer.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
jeg vil også gerne høre lidt mere om jer.
hvad ligger der fx i ordet "mobil"
vil det sige du ikke kan holde til en hund der er stor og derfor trækker
eller vil det sige at du ikke kan gå lange ture.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
''mange af de små racer er faktisk meget aktive og har brug for at blive stimuleret for ikke at løbe på væggene.
jeg vil også gerne høre lidt mere om jer.
hvad ligger der fx i ordet "mobil"
vil det sige du ikke kan holde til en hund der er stor og derfor trækker
eller vil det sige at du ikke kan gå lange ture.''
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.688
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.872
De minder lidt om pudlen af type, men kræver mindre motion.
Der er en del pelspleje!
Racer som Bichon frise, Bichon Havanese, Bolognese, Coton de tulear, malteser, löwchen kunne alle være gode bud.
Her er frise og coton de mest aktive, mens malteser er den med den med mest pelspleje. Men fælles er at det er små selskabshunde, der er lette at opdrage, elsker træning, venlige af sind og som tilmed ikke fælder forfærdeligt meget. De kræver alle rigtig meget pelspleje! Alle skal børstes og vaskes jævnligt. Frise og löwchen skal klippes. Og ellers skal alle have tøret øøjne, redt skæg, plukket øre, klippet poter og kløer osv. jævnligt.
Kig på www.canis-minor.dk
Det er specialklubben under dkk for små selskabshunde. Der er mange racer at læse om, og mange gode opdrættere man kan tage kontakt til og få en snak om racerne med.
Hvis bolognesen har interesse, så fortæller jeg gerne mere specifikt om racen - sig bare til
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 1.926
Hjælp til ny hund