{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Ikke stjæle mad fra børn {{forumTopicSubject}}

Hmmm..
Vi har jo en stor hund, som heldigvis har accepteret vores lille pige på snart 1 år..
jeg vil IKKE have at hunden stjæler mad fra hende når hun sidder med en bolle eller gulerod el., men for pokker da altså...
Det er sgu ikke nemt at være hund når ungen stikker en skive knækbrød ind i munden på hunden.

Dog må jeg sige at jeg er ret stolt at min hund... Der sultent kigger på maden men alligevel vender hovedet væk når maden bliver stukket helt op i fjæset på ham( ihvertfald når mor her kigger på )

Det er ret tydeligt at væres pige har "hvalpepas".. Men hvor længe mon hun har det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke stjæle mad fra børn
  • #1   18. okt 2010 hmmmm -- mon ikke det er omvendt opdragelsen skal foregå -- at ungen lærer ikke at stikke maden op i hundens hovede og friste den..


    så kan i altid kigge på det andet bagefter.


  • #2   18. okt 2010 Hmm... Jeg kunne da forestille mig det er til børnene er omkring 2-3 år. Men jeg aner det faktisk ikke...

  • #3   18. okt 2010 Bestemt skal ungen opdrages mere i adfærd omkring hund..
    Men af og til sker der svipsere fra forældrenes side

    Det skal lige siges at hunden ikke bliver skældt ud .. Han får bare et blik og et nej - naturligvis efterfulgt af "dygtig"

    Ville nok også bare sige at jeg er glad for hunden ikke springer hen og snupper maden så snart muligheden byder sig... Som jeg har set andre steder


  • #4   18. okt 2010 At din hund tager imod maden når du kigger væk kan jeg nu ikke bebrejde den, og det bør du heller ikke.

    prøv at "klikkertræne" datteren, så når hun vil give hunden noget af sin mad, så byt det ud med en godbid el.l. som hunden godt må få... det har virket herhjemme... det og et nej smiley Børn kan nemlig sagtens lære den komando ligesom hunde kan *ss*

    Hvis hunden direkte stjæler maden, så er det om at ikke lade hund og barn alene når der er guf i datterens hånd indtil hunden forstår det, og datteren ligeledes forstår at man ikke fodrer hunden uden mor siger god for det.

    Man kan også, alt efter hunden, lade barnet indgå i træningen, selvfølgelig først når hun er lidt ældre, men sit, dæk, ja-nej øvelser osv.


  • #5   18. okt 2010 Hih ellers så bare send datteren hjem til os i en periode. Er helt sikker på, at Qimmit nok skal lære hende at holde maden indtil kroppen smiley Ikke fordi han stjæler, men hvis man ligefrem GIVER ham det, så siger han absolut ikke nej tak smiley

  • #7   18. okt 2010 Heidi: Taco som vi har nu er lidt af en bøf forstået på den måde at han er ret stor og til tider noget voldsom... Hans mening om nogen / noget på gulvet var at det er der for at han kan lægge sig på dem /det eller rulle sig oveni.
    Han viser sig dog at være super forsigtig og yderst tolerant omkring vores pige.

    Vi havde også en ældre tervueren, som var en noget bestemt dame, og hende var vi nødt til at sige farvel til


  • #8   18. okt 2010 Tror måske jeg igen har formuleret mig dårligt...

    Ville bare fortælle hvor dygtig vores hund er på trods af alverdens fristelser
    Jeg er utrolig glad for at hun kan sidde og spise i fred uden maden pludselig er snuppet ud af hånden på hende. Både når hun sidder i den høje stol og når hun er på gulvet


  • #9   18. okt 2010 Hvad med og lade datteren vide at mad spises ved bordet. Syntes det er flot af hunden den ikke stjæler maden fra hende. Men mener måske det at hund og barn ved at ved spisebordet spiser man og der holder hunden sig væk.


  • #10   18. okt 2010 Brug : Kan godt følge dig.
    Og hunden ved man holder sig væk når vi spiser ved bordet.
    Nogle gange er det bare nemmere at stikke ungen noget at putte i munden så hun er optaget et stykke tid imens jeg laver et eller andet kedeligt husarbejde.. :o)


  • #12   18. okt 2010 Rotterne : problemet er ikke at få hunden til at blive hvor den skal...
    Min datter har ikke fattet "sit" kommandoen endnu, så hun er væk inden man når at blinke :o))

    Tak for de gode råd..
    Hun kan ligeså godt lære det først som sidst


  • #13   19. okt 2010 Jeps.. Sele og lyddæmper i form af en sut..
    Hun kan :
    Rejse sig med støtte
    Gå med støtte.
    Vinke
    Pludre og råbe - skrige - hvine uden ord
    Rode hele stuen til på et øjeblik
    Putte ALT i munden


Kommentér på:
Ikke stjæle mad fra børn

Annonce