{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Hunden stjæler mad.. {{forumTopicSubject}}

Vores hun er den sidste måned begyndt at stjæle mad. Ligger min datter sit slik ved siden af sig, lister hunden sig bagom og tager det, mad på bordet kan man ikke forlade bare for at gå på toilet eller lign.

Og det er ALT. Brød, aftensmad, slik, frugt ALT..

Hun får selv sit tørfoder hverdag, som hun er begyndt at spise mere af, hun får sin govbid (en stav som smager godt og renser tænder) og de dage vi har ekstra kød tilovers får en lidt råt kød.

Hun får selvfølgelig skældt ud når vi nupper hende i det, hun får et NEJ FØJ og så ryger hun i kurven.

Men er der en bedre måde at gøre det på? Nogle gode forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden stjæler mad..
  • #1   28. jan 2011 Sørge for at hunden ikke kan komme til at spise maden/slikket?

  • #2   28. jan 2011 Dét er umuligt, for så må hun slet ikke være i stuen.
    Hvis ikke man kan have sin mad stående, mens man har ryggen til 30 sekunder, så er der altså noget galt smiley


  • #3   28. jan 2011 lær hende at maden godt må væreder uden hun skal spise det. Det er ikke så svært.

  • #4   28. jan 2011 Men hvordan?

    Hun får et nej, og hun ved hun ikk må, men gør det alligevel..


  • #5   28. jan 2011 Tja, det er det vi lever med hver dag.
    Riiini kan heller ikke lade mad på bordet være, men vi har lært at indrette os efter det, da det ikke har lykkedes at få ham til at lade være.
    Han ved godt han ikke må, så når vi kigger lader han være, men så snart vi vender os væk, er han hurtig som en ninja.
    Så nu står der bare ikke mad eller lignende på bordet.


  • #6   28. jan 2011 jeg har whippet og de stjæler aldrig .....kan de nå det er det deres smiley

  • #7   28. jan 2011 Jeg har haft to hunde, der stjal som hvalpe og unge, men ikke gjorde det som voksne.
    Nu har jeg en unghund, der stjæler med alle fire poter - og vi gør det samme som med de to andre.

    Fjerner muligheden for at den får succes med det.

    Om det også ender med at han ikke tager ting uretmæssigt ved jeg ikke - det kan være det har været to lykketræf. I så fald håber jeg, vi får et tredje...


  • #8   28. jan 2011 altså jeg har fjernet alt hvad der bare minder om sko samt papir, planter og lign. Men jeg har trods alt en datter der skal kunne ligge i stolen i fred med sit mad. dette kan hun ikke. Jeg kan jo ikk fjerne min datter. Jo jeg kan forbyde hende at spise i stuen, men det nægter jeg.

    Når vi sidder og spiser ved spisebordet bliver hun dækket af i kurven, da jeg ikke gider hun ligger og tigger mad. Hun får rigeligt af tørfoder, råt kød, sin daglige godbid samt leverhapsere i haven til at snuse efter.

    Jeg er godt nok ved at få nok nu. Hun kan finde på at sætte næsen i ens mad når man sidder ved bordet og hun kommer i nærheden, og man kan se med det samme at hun skammer sig og går, men forsøget skal gøres hver gang alligevel.


  • #9   29. jan 2011 Jeg tænker om I har været strikse nok da den var lille mht. til at fodre den ved bordet. Om din datter måske i smug kan have givet den noget ?
    Eller også er den bare ekstremt madglad ???


  • #10   29. jan 2011 Vi har altid bedt hende gå i kurven ved spisetid.

    Og heldigvis har vores datter været stor nok til at forstå fodring er no-go ved bordet smiley Men om der alligevel er røget noget ned kan jeg ikke sige smiley

    Vi har nok en meget madglad hund. der er ikker andet end ærter og bananer som jeg VED hun ikke spiser smiley


  • #11   29. jan 2011 Børn er jo børn, og selv om du måske synes din datter er en stor pige som godt kan forstå at hun ikke må (ved ikke hvor gammel hun er), så kan det måske være svært at modstå et par søde søde hundeøjne der bare står og siger "giv mig en lille bid, så er du sååååååå søøøøød"
    Og der skal ikke mange af den slags bidder til, før hunden har lært at det er OK. Og så er det straks sværer at vænne den fra det.

    Ej jeg ved det ikke ! ?


Kommentér på:
Hunden stjæler mad..

Annonce