{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.245 visninger | Oprettet:

Hvalp + tynd mave {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo denne her dejlige shiba hvalp på 16½ uge smiley
Vi skiftede hans foder, efter et par uger .. Imens foderskiftet stod på har vi kun givet ham det, også til træning .. Så begyndte vi at give ham lidt godbidder, kyllingetern og pølser (vores træners anbefaling), dette slog dog hans mave fuldstændig ud dagen efter, hvorfor vi snakkede med dyrlægen, som vi købte ormekur af, for at være sikker på, det ikke var det .. Derefter brugte vi så KUN hans tørfoder igen, også til træning ..
- Dette har fungeret godt de sidste par uger .. Det er dog ikke optimalt mere, da han ikke rigtig gider træne på det længere, hvilket jeg godt forstår! smiley
Derfor købte jeg nogle alm. godbidder til ham, i håb om vi kunne bruge det, det har dog nu givet ham tynd mave .. - Ikke diarré eller lign. og han er ikke dårlig, "bare" tynd mave ..

Nogle der har råd til, hvilke godbidder jeg evt. kan bruge?

Dette er ikke en tråd om, hvordan jeg skal gøre osv., dyrlægen har været ind over hele tiden smiley
- Jeg søger kun råd ang. godbidder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp + tynd mave
  • #1   20. okt 2010 til min hvalp bruger jeg nogle strips med fisk og kyllingesmag som hedder boxby for dogs. de er sunde og hundene er vilde med dem. bruger dem også til træning.

  • #2   20. okt 2010 CE L: Og det har ikke givet nogen reaktion på maven ?

    Jeg har noget lakse krunch (staves ? smiley ) liggende her, men jeg har ikke turde bruge det endnu, hehe ..


  • #3   20. okt 2010 Nej slet ikke, jeg brækker dem i små stykker. jeg købte dem ved alt til hunden og katten, men det ved jeg ikke om de har i nærheden af dig.
    jeg mener at min fik lakse krunch ved hans opdrætter, og det reagerede han heller ikke på. du kunne jo evt. prøve at brække det i små stykker, og se hvad der sker. så han ikke får en hel på en gang.


  • #4   20. okt 2010 Ja, jeg må hellere lige lade hans mave blive ok igen smiley
    - Og så prøve lakse krunchen .. Jeg brækker alle hans godbidder ud i meget små stykker smiley

    Mange tak for svaret :o)


  • #5   20. okt 2010 Jeg tror desværre bare Taiko har sart mave, det tog også lang tid at skifte over til det nye foder ..
    Men tja, jeg må nok bare prøve mig frem smiley - Dem vi bruger nu, er han bare glad for , vi har brugt dem i går og i dag, så derfor var det jo perfekt, udover lige effekten på maven.. Hehe ..


  • #6   20. okt 2010 Det er ikke sikkert det er fordi der er noget galt med de godbidder i bruger, det kan bare være fordi de små hvalpe maver ikke klarer ændringer så godt.
    Og jeg kender ikke nogen godbidder som gør at din hun ikke får tynd mave.

    Men hvis du giver den A38 ud over noget mad, så styrker det maven og derfor får den ikke tynd mave ved mindre den virkelig ikke kan tåle det du giver den.

    Leverpostejsmadder med A38 plejer at være et hit herhjemme, og det hjælper ihvertfald godt på maverne smiley


  • #7   20. okt 2010 I maxi zoo kan du få nogen eakubana Puppy&jounier godbidder smiley
    de er et hit herhjemme.

    de koster lige 55 kr smiley


  • #8   21. okt 2010 Ida Møldrup J : Mht. A38, giver jeg ham bare lidt på hans tørfoder?
    - Og skal han bare have det en gang i mellem? smiley


  • #9   22. okt 2010 Kogt kylling (hjemmelavet) og kogt hvid fisk kan normalt tåles af de fleste hundemaver smiley

  • Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   23. okt 2010 vores shiba har også tit haft tynd mave når vi hav hende f.eks. en bøf fra aftensmaden, et stort råt ko-lårben, pølser til træning osv. Jeg har aldrig bekymret mig en hel del om det, da det oftest ikke varer mere end et par "lorte" hvis det varer længe er der sikkert noget galt, men max over nogle dage. Vi mennesker kan også godt få tynd mave engang imellem. Og hvis nu hunden spiser en fugl i haven, får den jo også tynd mave, og det er jo egentligt dens indstinkt...

  • #11   23. okt 2010 Karin B: Ja selvfølgelig, jeg har haft givet ham kogt kylling, da hans mave var helt kaotisk i 3-4 dage, men havde ikke tænkt på at bruge det til godbidder ..

    Mikkel N: Det kunne også godt være, jeg ikke skulle pylre så meget, hehe ..
    Men jeg ved, han ikke spiser noget, som jeg ikke ved af, da vi bor i lejlighed smiley


Kommentér på:
Hvalp + tynd mave

Annonce