{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Tynd hvalp {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen
Jeg står og har den skønneste boxer hvalp på 6 mrd men jeg synes simpelthen hun er alt for tynd. Hendes pels og vel og væld er helt i top men hun mangler altså lidt fedt på kroppen. Da jeg sidst havde hende ved dyrlægen, sagde hun også at hun meget gerne måtte tage mere på. Vi snakkede ang hendes mad hvor hun sagde at det var et rigtig godt foder til hende. Så nu søger jeg lidt ekstra idéer til hvad hun kan få ved siden af sin egen mad. Hun er jo boxer og en meget aktiv hvalp, så hun er svært og holde huld på... Hun har også fået ormekur osv.

Håber i har nogle gode forslag, på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd hvalp
  • #1   15. feb 2017 Går ud fra at hun får tilbudt masser af mad, men er småtspisende ?

  • #2   15. feb 2017 Hun får tilbudt alt hvad hun kan og vil spise. Ca. 3 gange om dagen tømmer hun lige en enkelt skål mad, plus vi træner en del så hun spiser også en del godbidder(alm. godebidder, ost, kød, pølser, osv.)

  • #3   15. feb 2017 Prøv at give hende råt kød, oven i foderet, meget gerne svinekød.
    Ved at mange boksere, specielt som unghunde, har svært ved at holde huld. Prøv evt. at kontakte din opdrætter, måske vedkommende har nogle gode råd.


  • #4   15. feb 2017 Tusinde tak for det, det må vi prøve
    Ja, det er meget svært også svinger det også rigtig meget i forhold til hun også vokser.. Jeg prøver også lige at kontakte opdrætteren


  • #5   15. feb 2017 Lyder godt smiley

  • #7   15. feb 2017 Vi har også en boxer - dog en han på ca. 9 måneder nu. Jeg synes ikke vi har haft problemer med at holde ham i en passende størrelse, dog er han også meget aktiv så vi har mest bare skruet op/ned på fodermængde efter hvordan han ser ud. I løbet af en dag får han 3 gange foder (Real Nature Wilderness) og her får han oftest efter den anbefalede mængde på posen, vi har gået efter en slutvægt på ca. 30 kg. Derudover får han typisk godbidder - pølse, ost eller andet til dagens træning samt en fyldt kong, et marvben fyldt med vådfoder, 1-2 ekstra godbidder - typisk hjorte nakkesener; okse akillessener, lamme ører eller andet i den dur og så får han lakseolie i sit tørfoder ind imellem når han får det i en skål.

  • #8   15. feb 2017 Kan du prøve at ligge et billede op af hende? Mere så vi kan se hvor tynd hund er. smiley

    Og under alle omstændigheder er det sundere at være lidt for tynd end lidt for tyk, i hvert fald når man er hund. smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #10   16. feb 2017 Øge mængden af foder og lakseoile. Lidt ekstra godt når i træner. Gå nogle spor som ikke tælles med i regnskabet. Ville ikke begynde på alt muligt "fede" kurer ud over det.

  • #11   16. feb 2017 Jeg tænker også at øge foderet, men kun med måde. Hun skal selvfølgelig ikke spise sin egen kropsvægt i mad, for at kunne holde huld. Så må et andet foder til, som kan tilfredsstille hende bedre. Eventuel tilføje lakseolie.

    Min Juice havde en periode hvor han blev tynd (han er altid holdt slank af hensyn til hans krop) på grund af sygdom. Havde problemer med at få ham til at tage på igen, og her hjalp det at kvitte tørkosten til fordel for råt - man kan eventuel kombinere det.

    Var lige inde og lure hendes profil i håb om at finde et nyere billede af hende. En ung boxer er vel typisk noget ranglet at se på, i den alder - er de ikke? Man ser ofte hvalpe og unge hunde være alt for fede, fordi ejerne ikke bryder sig om synet af ribben eller talje. Men en slank hund er uden sammenligning at foretrække. Jeg siger ikke at det er tilfældet her, det er blot vigtig for mig lige at få sagt smiley


  • #12   16. feb 2017 Jeg ville da bare øge fodermængde smiley at begynde at tilføje noget for at "fede" en hvalp op er efter min mening helt forfejlet.


  • #13   16. feb 2017 Evt vådfoder. Det er nemt optagelig, og en god måde at få ekstra kalorier i en hund.

  • #14   16. feb 2017 Jeg ville også nøjes med at øge mængden af foder i første omgang, evt. tilsætte noget High Energy.
    At tilsætte reelt fedt er ikke noget jeg vil anbefale, da det kan smadre bugspytskirtlen, hvis man ikke ved hvad man laver.

    Så hellere give mere reelt råt kød, vådfoder etc.

    Min hund spiste mellem 750g og 1500kg kød om dagen, de første 2 år, og var stadig lidt skravlet. Ved hendes race, bjæferen, er det så en fordel, ikke have for meget fedt på sidebenene. Men mere for at pointere, at en unghund i voksealderen, som er meget aktiv, ofte altså har brug for, at spise rigtig meget, også mere, end der står på posen med foder, at de skal have.


  • #15   16. feb 2017 havde samme problem med min basset jeg havde og fik et råd om at give hende 1 spsk svinefedt om dagen og det hjalp. Men ved ikk hvor godt det er det nogle år siden

  • #20   16. feb 2017 Jo, men det er jo ikke en 6 mdr.s hvalp på de billeder på ts's profil. Den er meget yngre. Vi er nødt til at se pt. billeder, hvis vi overhovedet skal kunne vurdere noget som helst.

  • #21   16. feb 2017 Enig med Lene.

    En hvalp skal ikke være tynd, hvor en unghund af mange racer, gerne må være en smule tynd.

    Jeg ser ikke en tyk hund på billederne. Jeg ser en hvalp, og en hvalp skal have hvalpemavse.


  • #22   16. feb 2017 Jeg synes nu også, at en hvalp skal være slank. Ikke tynd men slank.

    Min kommentar gik nu mest på, at vi ikke ud fra billeder af en vel ca. 3 mdr.s hvalp kan vurdere om hunden nu flere måneder senere er for tyk eller tynd.


  • #23   16. feb 2017 Ville dælme også gerne se billeder.
    Synes det lyder afsindigt drastisk at fede en hvalp op - jeg ville ikke selv gøre det.

    Hvis hunden er ekstrem mager og ingen problemer har godt med appetit, ville jeg bare give lidt ekstra foder.
    Men jeg ville være ekstremt kritisk i forhold til at lytte til andres meldinger om, at hunden er for tynd.
    I langt de flestes øjne er en hund først i god huld når den er halvfed og det gælder desværre også nogle dyrlæger.


  • #24   16. feb 2017 Jeg er enig med CH i #23 smiley

  • #27   16. feb 2017 Hej ts.
    Må vi ikke se din smukke hund? Det vil gøre det meget nemmere at vurdere om den er for tynd eller tyk, og så er det jo altid hyggeligt at nyde et par dejlige billeder af folks hunde smiley

    Et billede fra siden og så et oppe fra, så man kan se bredden på hunden smiley

    Hvalpefedt er passé. Hellere til den slanke side end flommet smiley


Kommentér på:
Tynd hvalp

Annonce