{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

kan ikke li andre hanhunde {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hund på 16 mdr. han er virkelig ved at blive voksen ogi den forbindelse har han desværre fået den tendens at han ikke bryder sig om andre han hunde for tæt på sig.
Jeg går til hundetræning med ham, og har gjort det siden vi fik ham, vi har en ældre hund mere (kastreret han) Men nu begynder han at knurre når andre han hunde kommer for tæt på, og når der er lege tid, så udser han sig en han hund som han lige syntes den skal lige prøve kræfter med.

Er der andre her inde der har erfaring med dette? og hvadgør I evt.? Jeg syntes det er rigtig træls afhave en hund der ikkekan lide andre, for han er så mild og sød og kærlig når bare ikke der er han hunde for tæt på ham!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan ikke li andre hanhunde
  • #1   22. okt 2010 Lad være med at slippe ham løs med andre hanner..

• #3   22. okt 2010 Puha jeg har samme problem 16 månederes han hvalp- eller unghund om man vil. Som bare hellere ikke kan med han hunde overhovedet. og især hvis de er større end ham, hvad skal vi egentlig gøre?

• #5   22. okt 2010 Du må bare acceptere at det ikke er alle hanhunde der accepterer andre hanhunde, og så kun lade ham være fri sammen med tæver eller kastrerede hanhunde, hvis han kan med dem.
    En hund har ikke nødvendigvis behov for leg med andre, når den bliver voksen andet end evt. lidt selskab af nogle få nære hundevenner. Det er meget individuelt.

• #6   22. okt 2010 Nu ved jeg ikke hvordan det er med den race, men rigtig mange af spidserne har tendens til egetkønsagression, så det er der vel ikke noget usædvanligt i.

Jeg ville så absolut ikke slippe ham løs med en større flok hunde og bare håbe det bedste. Gå væk fra flokken når de holder legetid. Ingen grund til at give ham chancen for at lave den slags, da det blot kan gøre problemet værre.
    Hold dig til hundevenner han kender, og lad være at forvente at den går med andre hanhunde.

Så skal han self lære at når der arbejdes, så skal de andre hunde ignoreres -osse hanhundene.
    Og det handler om at gå langsomt frem -start på lidt afstand, og sørg for super fantastisk belønning for at holde fokus på dig.

• #7   22. okt 2010 I må lærer at leve med et. Hvis jeg har kunne leve med det med min nu snart 7 år gamle hanhund, tja så kan i andre vel også godt....

Nogle hunde kan bare ikke emd andre eller med en af samme køn. Sådan er livet desværre nogle gange...

• #8   22. okt 2010 Tak for jeres svar. smiley Ja vi har legetid til træning men vi dels altid i 3 mindre grupper.
    Ja jeg må og kan godt leve med det, det var nu rart at høre at der er andre der også har hunde der ikke bryder sig om andre af eget køn.

Man bliver jo lidt træls over at ens hund ikke bare er lige ud af "landevejen"

Men takfor responsen.

• #9   22. okt 2010 Ja vores gamle Rhodsian Ridgeback, som vi aflivede som 13 årig, kunne fra han var 7 måneder ikke døje andre hanhunde. Vi lod bare være med at komme der, hvor andre gik løse med deres hunde.

Nu har vi to buller piger, der kan med alt og alle, men synes ikke af den grund, vi har hyggelige ture og træning end ed vores gamle gnavne RR :-))

Så tror bare man må acceptere det, og finde nogle søde dame legekammerater smiley

• #11   22. okt 2010 Okay smiley

• #12   22. okt 2010 Sten - Det er så lidt en overdrivelse at skrive INGEN, men du har ret. Det ligger ikke i hundens natur at være social med andre end sin egen flok og slet ikke hanner. De forlader typisk flokken, når de bliver kønsmodne og danner deres egen flok eller er enegængere (når man ser på vilde hunde, ulve o.s.v.), men mange forædlede hunderacer er efterhånden også kommet så langt fra deres oprindelige natur, at der ikke er problemer med flere hanner sammen. Dog helst nogen de kender i forvejen eller er vokset op sammen med.

• #13   22. okt 2010 Steen -det er vidt lidt af en overdrivelse. Jeg kender nu flere kenneler hvor hanhundene går sammen uden problemer, og rigtig mange hanner kan osse fint sammen med andre hanner.

-men har man en der ikke kan, så er det ikke noget unormalt, og det må man jo så indrette sig efter

Kommentér på:
kan ikke li andre hanhunde

Annonce