Hjælp - hund nummer 2 {{forumTopicSubject}}
Hej HGér.
Jeg har sammen med min kæreste taget en beslutning at vi er åbne for ideen om hund nummer 2.
Men spørgsmålet til jer er så:
1: Vil Teddy stadig være Teddy?? Kommer han til at ændre personlighed når den lille ny kommer? Bliver han jaloux?
2: Hvilket køn? Anbefaler i mere end hun-hund end han-hund (skal hertil siges jeg og min kæreste hælder meget til en hun-hund)
3: Vil der komme andre problemer med hund nummer 2? Hvilke gode forandringer vil der også komme?
4: Skal hund nummer 2 ikke også være på størrelse med teddy? er det ikke bedst??
Håber i kan svare på mine spørgsmål
Med venlig hilsen Louise
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Køn, tja, hvis tæve , hvad så med løbetider.
Der behøver ikke komme problemer, og ofte gør der ikke. Igen meget op til jer. Men en god aldresforskel gør sammenføring lettere.
Vedr. race, og størelse. Joh, det er bedst med to hunde i nogenlunde sanne størese, og med racer der passer sammen. Ens størelse gir dem bedre mulighed for leg, uden skader.
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
- Af lille størrelse, synes jeg også er godt.
- Og så kan jeg kun sige, at det er dobbelt glæde.
Kan anbefale en mops
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 52 Svar: 383
ændre sig : det kan sagtens ske. min tæve har forandret sig til at Elmer er mere interessant end jeg er og det synes jeg kun er en kæmpe forskel.
Jaloux : tjaaaeh sørg for at give jeres første hund masser af opmærksomhed når den nye kommer : gå ture alene med ham, når der kommer gæster hilser de først på ham osv...
Vil sige at det som udgangspunkt er en god ide at hund nr1 er tre år når hund nr 2 ankommer. Dette vil du kunne få bekræftet af flere hundetræneren...
Racer : niks det er ligegyldigt med størrelse. min tæve er papillon og min nye hund er golden retriver og de leger UDEN SKADER! for hunde er lyn hurtige til at aflæse hundesporg. Dette er jeg også vokset op med, mynde og en tibetansk terrie og en spinone italiano og der har ALDRIG været problemer..
nov 2009
Følger: 9 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 152
Han ændre ikke personlighed, men om han bliver jaloux kommer helt an på hvordan han er i sind. Om han normalt kan håndtere at i snakke med andre hunde uden det betyder noget. Men jeg synes hvis han bliver snakket lige så meget ed som den nye, vil der ikke være nogen problemer, men han kan måske godt føle der er en det overttager hans plads det 1. stykke tid.
Kønnet er lige meget, i skal bare overveje om i kan klare blod på gulvtæpperne
Problemer med at få nummer 2, hmm jeg kan ikke se nogle problemer. Men tilgengæld for de højest sandsynlig meget glæde af hinanden, også en glæde som et menneske ikke kan give til en hund.
Størrelsen synes jeg ikke betyder så meget, vores GDH'er og gravhund har altid været gode til at lege med hinanden, og de plejer ikke at få skader.
Hjælp - hund nummer 2