Bine overfaldet for 5. gang... Bine overfaldet for 5. gang...
Hold kæft hvor er jeg snart træt af folk med agressive hunde, når de ikke har dem i snor!!!!
I går aftes kommer vi gående lige så fredeligt. Et stykke foran os går en mand med en boxer, og fandme og han ikke lige pludselig tager snoren af den, og den farer lige i hovedet på Bine. Jeg råber lidt højt, og begge hunde stopper heldigvis. Manden kommer så løbende og undskylder med at han ikke havde set os... det kan sgu godt være han ikke havde set os, men man slipper sgu da ikke en agressiv hund løs midt i et boligområse, hvor alle går med deres hunde!!!!
For en måneds tid siden var det en rottweiler der overfaldt hende, og inden da en lille hvid hund 3 gange. Hun var langt om længe ved at komme nogenlunde ovenpå igen, og så sker dette!
Jeg bliver snart sindsyg!!!! På morgenturen kunne hun slet ikke finde ro. Vendte sig om hele tiden, og farede sammen bare der var den mindste lyd...
Men jeg må bare igang med træningen af at møde andre hunde igen... Er bare bange for det tager et godt stykke tid denne gang :o(
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.714
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.316
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Der gik heller ikke mere end 5 sek. før de var skilt ad igen.
Men kan godt mærke på Bine at hun er blevet meget usikker på andre hunde (igen)...
maj 2007
maj 2007
Fair nok man har en hund der ikke kan med andre, men så holder man den sgu da i snor!!!
maj 2007
Ja, jeg mp indrømme jeg er ved at have ondt af min stakkels hund. Hun var også forhen glas for alle hunde. Hun har dog aldrig sådan rigtigt gidet at lege med dem, men hun ville gerne lige hilse, og så var det det.
Det er så desværre også slut nu - Tror hun efterhånden tænker: Hellere bide først, end blive bidt selv.
Men nu må vi i gang med træningen igen, og jeg skal have min "gamle tankegang" tilbage om, at hun sagtens kan med andre hunde, og at andre hunde ikke gør hende noget. Det er utroligt så lidt der skal til, for at hun bliver påvirket af mig...
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.085
Nu har jeg haft hunde i 45 år... ( voksenår )... og altid 2 ad gangen... så det er blevet til nogen stykker efterhånden......Jeg har ALDRIG oplevet nogen af mine hunde blive overfaldet af andre hunde og heller ikke selv haft hunde , der overfaldt andre.
Det har været hunde i flere forskellige racer. ( Berner Sennen...New Foundlænder...Old English Sheepdog...Mops...Cavalier...og et utal af blandinger...( Schæfer / Collie...og flere " hul i hækken-hunde " osv.
Selv da jeg var barn (8-12 År )....rendte man rundt med alle naboernes hunde ovre i parken ( sammen med venindeerne , som også havde " lånt " en hund ), når man kom fra skole....... Der var sgu aldrig nogen der overfaldt hinanden.
Men OK..... Dengang var hunde også hunde.... og man tog det meget mere afslappet ...I dag skal hunde stimuleres i hoved og R** og menneskeliggøres alt for meget.............
Mon ikke det er det der er fejlen ved hunde i dag ?.....
Men det er jo bare MIN mening....:O)
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 191
maj 2007
Jeg tror måske du har ret i, at vi tænker alt for meget over det hele, i stedet for bare at lade hunde være hunde.
Pernille: Ja, det er sgu utroligt det altid skal gå ud over hende. Heldigvis er dem med den lille hvide hund begyndt at have den i snor når de går med den...
maj 2007
Kæresten har lige ringet... Han havde taget Bine med i hundeskoven så hun kunne møde nogle venlige hunde, og hun har hilst på en labrador, en blandingshund og en lille hvalp. Hun var lidt usikker i starten, men til sidst overvandt hun sin frygt, og det gik bare super godt til sidst.
Lidt risikabelt at tage i en hundeskov så kort tid efter et overfald, men der har altid kun været venlige hunde i den vi plejer at komme i, så han tog chancen :o)
Dejligt :o)
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.107
Hilsen en, med en meget meget usikker hund i dag pga. mange uheldige episoder.
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
"Jeg råber lidt højt, og begge hunde stopper heldigvis. Manden kommer så løbende og undskylder med at han ikke havde set os... det kan sgu godt være han ikke havde set os, men man slipper sgu da ikke en agressiv hund løs midt i et boligområse, hvor alle går med deres hunde!!!! "
Hm... hvis du kan skille hundene ad bare ved bare at råbe lidt højt - så er det efter min mening ikke noget overfald - i hvertilfælde ikke et alvorligt et af slagsen - nogen hunde larmer altså meget selv når de bare vil lege/snakke !
Aggresiv tror jeg måske ikke den var - for s¨havde der været tydelige bidemærker
Men nej - han skulle selvfølgelig ikke have sluppet den løs - og det havde han jo nok heller ikek gjort hvis han havde set jer
maj 2007
Det var rimelig tydeligt at det ikke var leg. At komme løbende direkte mod os med blottede tænder + knurren vil jeg ihvertfald ikke mene er leg.
At jeg så bare var så heldig at begge hunde reagere på et højt hey/nej eller hvad jeg nu fik råbt, betragter jeg bare som et heldigt øjeblik, hvor jeg kunne få Bine væk fra den, og manden kunne fange sin egen.
Jeg har heller ikke skrevet nogen steder det var alvorligt???
Men der skal sgu ikke så meget til at ødelægge det for nogen hunde, og slet ikke når det desværre er sket så mange gang for os nu.
Men heldigvis tyder det da på, at oplevelsen ikke har været så voldsom for hende, som jeg først troede...
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.870
Zenta blev overfaldet af en anden schæfertæve den 25 december 2008 og måtte til dyrlægen og blive lappet sammen, stort hul i kinden og mange skrammer. Det var virkelig virkelig voldsomt og vi var kun to til at skille dem ad, måtte til sidst sparke den hund der overfaldt hende.
Behøves jeg sige jeg den dag i dag har en hund der IKKE kan med ret mange andre tæver ?
Det er simpelthen så provokerende at folk ikke har styr på deres åndsvage køtere.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.870
Bine overfaldet for 5. gang...