Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlægens hundefoder?
  • #1   26. okt 2010 nej det har jeg ikke, det er alt for dårlig kvalitet synes jeg. smiley spild af penge.

• #2   26. okt 2010 Ja da jeg IKKE vidste bedre om hundeernæring, den dag idag vil jeg IKKE fodre min hund med foder fra dyrlægen.

• #3   26. okt 2010 vi har brugt det til den gamle hund men syntes slet ikke pris og kvalitet hinger sammen, men dyrlægen skal jo også tjene på det

• #4   26. okt 2010 Det lyder godt med nogle der har positivt resultat... Min veninde brugte det også til hendes gamle hund og hun var virkelig en skøn hund med et dejligt energinivau og hun var super smuk i pelsen og generalt en skøn hund, og de sagde at det er det bedste man kan få til en hund... Det er i hvertfald bedre end frolic, bestfriend og pedigree.... Jeg stod og kiggede på varedeklerationer (staves?)... og i bilka var det dyrelægens der var det bedste.... og det er dejligt billigt (: .. så vi har selv lige købt 3 kg for 45.95 kr... dog kører han på en prøve af eukanuba vi fik fra Bonnies.. men det er for dyrt at blive ved med at give ham da det koster 74.95 kr for 1 kg...

• #5   26. okt 2010 Bodil
    det har du rat i jeg tænkte vi skrev om hills diet eller rc her ??????

• #6   26. okt 2010 Nææ køber hundefoder i en dyrehandel.
    Har fodret med RC før, men var ikke tilfreds.

• #7   26. okt 2010 Det trådstarter snakker om, er ikke foder fra dyrlægen, men foder fra Bilka, der hedder dyrlægens hundefoder. Det er hvad man betaler for, et af de billige produkter, hvor hunden ikke kan optage det meste. Ingen tvivl om, uden at diskutere indhold og mærker, man får hvad man betaler for.

• #8   26. okt 2010 Det er mærket der hedder Dyrlægens hundemad ... Der er hovedingridiensen ikke korn eller ris... det var nemlig det vi gik efter da vi skulle købe andet goder...

• #10   26. okt 2010 Okay det har jeg ikke prøvet og har heller ikke lyst :o)

• #11   26. okt 2010 Vi har ellers fået afvide at det er det bedste til prisen, da det ikk er overspækket med korn og diverse ting der er svære og optage... det kommer jo også an på hvordan man fodre... Der er ingen der siger at det er foderets skyld...

• #12   26. okt 2010 Nej okay det har vi aldrig prøvet
    efter min mening kommer der ikke noget godt ud af ris og korn det er hunde ikke gnaver

• #13   26. okt 2010 kommer an på hvordan man fodrer? Hmm er der flere måder? Vi bruger at det skal ind igennem munden smiley

• #14   26. okt 2010 Norgh det var jeg slet ikke med på ....fodre generelt ikke med foder fra dagligvare butikker.

Gjorde det engang da jeg ikke vidste bedre i en kort periode, vi har jo alle være førstegangshundejere på et tidspunkt he he

• #15   26. okt 2010 haha nåårh jeg troede ellers det skulle gennem snuden.. Ej spøg til side...

Jaa, at hunde bliver for tykke er ikke altid foderets skyld... Min mormors hund er meget overvægtig og den får Orijen.. man hun får heletiden og såå igen... og fx. hvis man 3-4 gange om dagen har hundene nemmere ved at fordøje det og lade det komme gennem systemet end hvis de bliver fodret en gang om dagen...

• #16   26. okt 2010 Jeg ville gerne give min hund det bedste der er på markedet, men hvis jeg hver gang skal give 200 kr for 3 kg og den er væk på 2 uger ... det har jeg altså ikke råd til i længden, så går man efter bedst til prisen, og der var det dyrlægens (efter varedeklerationen og indholdet i maden) ... i hvertfald i bilka... ved ikke med andre steder...

• #17   26. okt 2010 200 kr for 3 kg. Det lyder godt nok også dyrt! Hvad er det for noget foder?
    Jeg giver lidt over 400 kr for 15 kg.

• #18   26. okt 2010 I bonnies dyrehandel koster eukanuba 200 kr for 3 kg... og det vil jeg altså ikke give, og har ikke resurser til at give det... Dyrlægens indeholder kylling... skriver lige hvad der står i varedeklerationen...

Ingredienser: Hvede, Parboiled knækris (min. 14%), Kylling (Min. 12% kyllingekødmel, og min. 3% kyllingeprotein), kødmel, hvedeklid, grevemel, vallepulver, fjerkræfedt, rapsolie, svinefedt, ølgær, kartoffelstivelse, fiskemel, salt.
    Fodertilsætningsstoffer:Vitaminer, antioxidanter,(Butylhydroxyanisol (BHA), butylhydroxytoluen (BHT)), konserveringsmiddel (citronsyre)

• #19   26. okt 2010 Det er billiger at købe større sække ad gangen :o)

• #20   26. okt 2010 Sorry, kunne ikke engang finde på at give det til min hund som godbidder. Så kan du sgu lige så godt købe det helt billige X-tra foder tror jeg.

Eukanuba er heller ikke det foretrukne for mig, men hvis du køber det på nettet kan du få 15 kg for 312 + 50 kr i porto, så det synes jeg da du skal gøre i stedet.

• #21   26. okt 2010 jeg er bare ikke meget for at købe de helt store poser da jeg ik ved hvor jeg skal opbevare det og om det er det han skal blive ved med at have... vi er igang med at komme igennem en periode hvor vi prøver lidt forskelligt...

• #22   26. okt 2010 En hund kan ikke tåle at skifte foder hele tiden.
    Hvis man skifter foder til sin hund skal det ske gradvist fra det ene mærke til det andet, ellers kan det slå maven i stykker...

• #23   26. okt 2010 Fungerer han fint på eukanuba?
    Hvis han gør det, hvorfor så skifte?
    Hvis han ikke fungerer optimalt på det, forstår jeg godt hvorfor I skifter, men jeg ville nok kigge på nogle andre mærker.
    Man kan få godt hundefoder som ikke er ret dyrt.
    Jeg bruger selv nutra gold. Det synes jeg er ret billigt i forhold til meget andet man kan købe :o)

Man kan købe fodertønder til opbevaring.

Jeg har læst at det ikke er godt hvis der ikke står kød som noget af det første i varedeklerationen.

• #24   26. okt 2010 Maria: Hun mener ikke købt hos dyrlægen (men eks.Bilka) Det er selve mærket der hedder "dyrlægens hundefoder".
    Bare lige til orientering :o)

• #25   26. okt 2010 Maria: *GG*

Bodil K: Hmm... Ja, jeg skal selvfølgelig ikke gøre mig alt for klog på det ;o)
    Men det er bare hvad jeg altid har fået at vide - Både fra opdrætter, dyrlæge og dem vi køber foder fra.

Men det kan selvfølgelig være forskelligt fra hund til hund hvor meget de kan tåle :o)

• #26   26. okt 2010 Jeg har nu også altid hørt man skal skifte stille og roligt over og så skal hunden have det samme foder i mindst en mdr før man kan sige noget om hvordan den funger på det
    Det er også helt almendeligt de får tynd mave ved foder skift hvis det går for hurtigt, Men hvis hunden er vandtil at få alt muligt forskelligt tror jeg også bedere den kan klare det i maven

• #28   26. okt 2010 Som Ulla skriver så er det en lille hvalp det er heller ikke mer end et par dage siden du lavede en tråd om den vægt om den var for tyk eller tynd
    en lille hvalp har ihertfald ikke godt af at prøve en masse forskælligt foder af slet ikke hvis du er usikker på vægten

• #29   26. okt 2010 Tanja -nogen hunde med sarte maver kan ikke tåle at skifte. Men rigtig mange hunde tåler altså fint foderskift. Mine har ingen problemer med at få et andet foder et par dage, eller når vi har skiftet fra et foder til et andet.
    Ingen gradvis tilvænning her -de klarer det uden problemer.

Vi har tidl haft en collie, og der var det noget helt andet. Han kunne slet ikke tåle nye fødeemner, uanset om det så var en rest fra aftensmaden, et nyt fodermærke eller hvad det nu var.

Så hunde er altså forskellige.

Tenna -det foder du henviser til, er bestemt ikke et jeg ville vælge. Det er baseret på korn. Ja ja, der er kylling i... men de første ting på varedeklarationen er det der er mest af og det er i dette tilfælde korn.

Jeg har heller ikke lyst eller råd til at give 700kr for en sæk foder (som det er tilfældet ved nogen mærker). Jeg bruger Oliver's og giver ca 350kr for 13,5 kg.
    Det kan opbevares i en tønde med låg (kan købes hos olivers eller i de fleste dyrehandler), men du kan osse købe 4kg's poser.

• #30   26. okt 2010 Jeg skal ikke kunne sige det, jeg er ingen ekspert indenfor foder, det eneste jeg ved er at det er anbefalet fra dyrlægen..

• #31   26. okt 2010 Dyrlægens hundefoder er jo kun et navn, det er ikke noget "rigtige dyrlæger" ville sælge i deres klinik og lægge navn til. Selvfølgelig er alt hundefoder, uanset navn, godkendt af dyrlæger, at hunden kan overleve på det, men det er ikke det samme, som at det er godt for hunden. og en hvalp må du aldrig fodere med billigt foder, der ikke er til hvalpe. Jeg plejer altid at sige til mine hvalpekøbere, at det de bruger på et godt foder, bliver sparet ind mange gange i dyrlægeregninger.
    og når du bruger et godt foder, skal man normalt give mindre og der kommer mindre ud i den anden ende, da det optages bedre end det billige.En lille hund koster pr. dag ikke særligt meget at fodre med et hvalpe-kvalitetsfoder og har man ikke råd til det, hvad så med uventede dyrlægeregninger o.s.v. måske p.g.a. fejlernæring.

• #32   26. okt 2010 Tenne -ja... anbefalet af den dyrlæge producenten selv har hyret.

Det er lidt som med tandpastareklamer. Sjovt nok er alle mærker tandpasta "anbefalet af x% af landets tandlæger" ;o)

Du er nødt til selv at kigge på indholdet -og første indgrediens bør altså altid være kød.

• #34   26. okt 2010 nu får han det der eukanuba og der er der under 30 % kylling i... ?

• #35   26. okt 2010 Det kender jeg ikke, hvad er det for noget ?

• #36   26. okt 2010 tak for linket (:

• #38   27. okt 2010 Palle -er ret sikker på der menes mærket "dyrlægens" som kan købes i bilka o.l. steder;o)

• #39   27. okt 2010 Palle: Der menes ikke det foder man køber hos dyrlægen, men selve mærker "dyrlægens hundefoder" som købes i eks. Bilka :o)

Kommentér på:
Dyrlægens hundefoder?

Annonce